Gå til innhold

Er det noen som har sett filmen ' Napoleon' som går nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at den har fått 'neh'-omtale. Er den verd å få med seg?

Anonymkode: 1c8c5...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett den. Om den er for deg eller ei kommer litt an på hvilken type filmer som du liker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har hørt at den har fått 'neh'-omtale. Er den verd å få med seg?

Anonymkode: 1c8c5...fec

Skuffet her. Da liker jeg Abel Gance sin filmatisering av Napoleon bedre. Og den er nesten 100 år!

Anonymkode: a65b3...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett filmen.  Synte den var OK, men kino er såpass dyrt at jeg ikke synes den er verdt å gå på kino for. Jeg gikk mest fordi jeg lenge har ønsket meg en ny Napoleon-film/serie og at jeg liker Joaquin Phoenix. Men Joaquin Phoenix gjør kun en OK jobb her samtidig som han er synlig for gammel til å spille Napoleon. 

Regissøren Ridley Scott har også sagt at kino-versjonen er kortere enn TV-versjonen og  mange regner med at TV-versjonen vil være bedre. Så sånn sett kan du gjøre lurt i å vente til TV-versjonen kommer.  Etter min mening hadde trolig Napoleons liv gjort seg best som en mini-serie.  Det er for mye som skjer i Napoleons liv over for lang tidsperiode til at det blir en bra film.  Samtidig hadde det nok blitt tidenes dyreste serie om man skulle hatt med de store slagscenene og en serie om Napoleon hvor man ignorerer de store slagene ville manglet noe vesentlig. Napoleon er jo en av tidenes beste generaler.  

Anonymkode: ca061...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg har sett filmen.  Synte den var OK, men kino er såpass dyrt at jeg ikke synes den er verdt å gå på kino for. Jeg gikk mest fordi jeg lenge har ønsket meg en ny Napoleon-film/serie og at jeg liker Joaquin Phoenix. Men Joaquin Phoenix gjør kun en OK jobb her samtidig som han er synlig for gammel til å spille Napoleon. 

Regissøren Ridley Scott har også sagt at kino-versjonen er kortere enn TV-versjonen og  mange regner med at TV-versjonen vil være bedre. Så sånn sett kan du gjøre lurt i å vente til TV-versjonen kommer.  Etter min mening hadde trolig Napoleons liv gjort seg best som en mini-serie.  Det er for mye som skjer i Napoleons liv over for lang tidsperiode til at det blir en bra film.  Samtidig hadde det nok blitt tidenes dyreste serie om man skulle hatt med de store slagscenene og en serie om Napoleon hvor man ignorerer de store slagene ville manglet noe vesentlig. Napoleon er jo en av tidenes beste generaler.  

Edit: Kan anbefale Waterloo fra 1970 om du ikke har sett den.  Slagscenen i den og i Krig og Fred(1966-1967) kommer aldri til å bli laget tilsvarende igjen. Waterloo hadde 15 000 statister for å få slaget til å se troverdig ut.  De fikk råd til statistene siden filmen var produsert av Sovjet og de brukte sovjetisk soldater som statister. Ingen filmstudioer hadde hatt råd til noe lignende. 

Waterloo fungerer også bedre fordi filmen fokuserer kun på 100 dager av Napoleons liv fremfor å prøve å fortelle hele historien om Napoleon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over igjen. Napoleon-filmen er også lite historisk korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Streamer den noe sted? Fikk ikke sett den da den var på kino her 😞

Anonymkode: 01b65...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Streamer den noe sted? Fikk ikke sett den da den var på kino her 😞

Anonymkode: 01b65...691

Det er Apple TV som har finansiert filmen så den kommer nok på Apple TV+.  Er gratis prøveperiode på Apple TV+ så du kan jo lage deg en bruker når filmen kommer. Vet ikke datoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket den! Satt gjennom hele kinofilmen og tenkte at denne må jeg se på kino flere ganger.

Jeg vil si det er den absolutt beste filmen jeg har sett på minst 20 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...