Gå til innhold

Er du redd for haier når du er i syden eller på Granca?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du tror du plutselig blir angrepet av hvalross? Hvordan klarer dere angstfreaker dere i hverdagen? 

Anonymkode: 128c0...389

Hehe, nå er det heldigvis ikke det aller verste offeret å holde seg langs land. Men etter å ha fått oversikt over alt som er i havet, hjelper ikke statistikk på frykten når jeg ligger utpå dypet og tankene vandrer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LeneXCII skrev (Akkurat nå):

Jo , det er noe greier med metallbur nede i vannet.. 😱

Har litt lyst da. Tenk for en opplevelse 😜

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeneXCII skrev (9 minutter siden):

Jo , det er noe greier med metallbur nede i vannet.. 😱

Ikke helt min greie...

image.jpeg.4b59f64b864e799424c9f1129e81c1a4.jpeg

Anonymkode: b0871...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Har tenkt på hai. 2 kvinner ble angrepet av hai et sted jeg har vært. Likevel; det er ikke mange angrep med tanke på hvor mange hai som finnes og folk som bader. 

Det er 8 typer hai i Oslo fjorden. En dykker ble angrepet en gang. Liten hai som ikke kunne bite stort. Har sett en 2 meter lang brugde også.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller fleste haiarter er jo helt ufarlige. Har møtt mange av dem under vann, både i Norge og i andre land. Er mye mer redd for å få ei kokosnøtt i hodet på stranda.

Anonymkode: cbce1...e15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nei, ofrer det ikke en tanke. Men tenkte litt på det da vi var i Australia. Da unngikk vi å bade mellom solnedgang og soloppgang. 

Har dykket flere steder sammen med hai, det var overraskende lite skummelt. Det var jo ikke hvithai, men det var haier opp til 2 meter lange. 

Anonymkode: 6703d...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hai i tankene når jeg bader i Syden.  Men jeg tror det er svært lite sannsynlig for å bli bitt eller angrepet av en hai dersom man bader på en vanlig badestrand i Syden. Det er nok verre hvis man er ute på dypt vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2024 den 20.42):

Eller Thailand?

Dekker du til sår? Sørger for at du ikke blør noen steder før du slenger deg ut i vannet?

Anonymkode: b0871...14b

🤣 Høres ut som du har skikkelig haiangst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke. Jeg har dykket med hai, de fleste er helt ufarlige. Det er vel ikke hvithai i Middelhavet?

Anonymkode: bb81b...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker litt på det. Men jeg er en katatrofetenker. 

Det jeg lurer litt på er hvorfor det ikke finnes noe type haisikring. For eksempel på amadores, der kunne det fint vært gitter fra en ende til en annen. Så kommer bare små haier gjennom til badegjestene. Da kunne jeg slappet helt av 😆

Anonymkode: 5ca7d...ca6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Overhodet ikke. Jeg har dykket med hai, de fleste er helt ufarlige. Det er vel ikke hvithai i Middelhavet?

Joda, det er absolutt hvithai i middelhavet. Det er registrert mange angrep rundt om i Italia, Kroatia osv. Kanskje i mindre grad i Spania og Frankrike. Men hvithaiene i middelhavet regnes som mindre aggressive enn f.eks de i Australia eller Sør Afrika. Tror Malta er en kjent hotspot for hvithai.

Endret av ThereGoesBob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke redd for hai i Syden. Jeg liker ikke saltvann, og i ferskvannsbassenger er det sjelden man treffer på hai.

Anonymkode: e3cdf...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er faktisk det. Det har vært hvithai-angrep på mennesker i Kroatia f.eks. Men det skjer utrolig sjelden.

Anonymkode: ab5e3...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør holde deg til badekaret! Vi har 3 haiarter i Norge i dag. De er alle helt ufarlige.  Men det er bare et tidsspørsmål før vi kan observere hvithai i norske farvann.

Hvithai - Hvithaien kan nærme seg Norge

Endret av Rødstrupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada. Og krokodiller og alligatorer og ikke minst piraja. 
Eller ikke….

Anonymkode: 448bc...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har reist MYE og eneste stedene jeg har sett hai er i key west for noen år siden 

Anonymkode: 9cdf1...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...