Nowayback Skrevet 10. januar 2024 #1 Skrevet 10. januar 2024 Kommer på Apple+ den 25.januar. Den tredje serien fra Spielberg/Hanks om 2.verdenskrig. Band of Brothers (2001) regnes som en av de beste seriene som er laget. The Pacific (2010) var også en god serie, om ikke like bra som den første. Nå kommer altså serie nummer tre ut, og jeg gleder meg. Tror det blir bra, uavhengig om den når opp til de to foregående seriene. Skal DU se denne? Her er i allefall både trailer og seriens "theme". 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #2 Skrevet 10. januar 2024 Bare jeg hører Tom hanks er med så ja 🥰 Anonymkode: 02590...cb6
Nowayback Skrevet 14. januar 2024 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 10.1.2024 den 20.42): Bare jeg hører Tom hanks er med så ja 🥰 Anonymkode: 02590...cb6 Ikke som skuespiller, det må være sagt! 1
Gjest SVK Skrevet 15. januar 2024 #4 Skrevet 15. januar 2024 Har ventet lenge på den serien og skal absolutt se den når den kommer. Band of Brothers har jeg sett flere ganger enn jeg kan huske.
jabx Skrevet 15. januar 2024 #5 Skrevet 15. januar 2024 (endret) DelvisPresley skrev (På 10.1.2024 den 20.41): Kommer på Apple+ den 25.januar. Den tredje serien fra Spielberg/Hanks om 2.verdenskrig. Band of Brothers (2001) regnes som en av de beste seriene som er laget. The Pacific (2010) var også en god serie, om ikke like bra som den første. Nå kommer altså serie nummer tre ut, og jeg gleder meg. Tror det blir bra, uavhengig om den når opp til de to foregående seriene. Skal DU se denne? Her er i allefall både trailer og seriens "theme". BoB og The Pacific er noe av det beste som er laget. Men det er sykt å tenke på vi nå er i gang igjen med at nazismen (i form av den brutale diktatoren Putin) prøver å legge Europa i flammer. Takket være ukrainerne så slipper vi andre unna så langt. Men fremtidens filmer og serier må bli laget om ukrainernes heltemot. Endret 15. januar 2024 av jabx 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #6 Skrevet 15. januar 2024 Jeg skal se den så lenge den ikke er forpestet med woke-ideologi og dårlig CGI. Anonymkode: a1c15...02f 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #7 Skrevet 15. januar 2024 DelvisPresley skrev (15 timer siden): Ikke som skuespiller, det må være sagt! Ah skuffet! Men skal se, den er sikkert meeeget bra 😃 Anonymkode: 02590...cb6
Nowayback Skrevet 27. januar 2024 Forfatter #8 Skrevet 27. januar 2024 Skuffet etter de to første episodene. 2
totti_1 Skrevet 27. januar 2024 #9 Skrevet 27. januar 2024 DelvisPresley skrev (11 timer siden): Skuffet etter de to første episodene. Hvorfor?
Nowayback Skrevet 27. januar 2024 Forfatter #10 Skrevet 27. januar 2024 totti_1 skrev (4 minutter siden): Hvorfor? Kjedelig. Karakterene er ikke særlig interessante. Men vil alltid sammenligne slike serier med BoB, og da faller man gjennom. Kan jo være det blir bedre etter hvert. 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #11 Skrevet 28. januar 2024 4 hours ago, DelvisPresley said: Kjedelig. Karakterene er ikke særlig interessante. Men vil alltid sammenligne slike serier med BoB, og da faller man gjennom. Kan jo være det blir bedre etter hvert. Opplevde det samme med The Pacific. The Pacific er en god serie, men den nådde ikke opp til Band of Brothers. Anonymkode: 319c0...117
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #12 Skrevet 28. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Opplevde det samme med The Pacific. The Pacific er en god serie, men den nådde ikke opp til Band of Brothers. Anonymkode: 319c0...117 Edit: Og grunnen til at The Pacific ikke nådde opp til band of Brothers er jo fordi Band of Brothers er tidenes beste serie så ingenting når opp til den. Anonymkode: 319c0...117 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #13 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 28.1.2024 den 4.00): Edit: Og grunnen til at The Pacific ikke nådde opp til band of Brothers er jo fordi Band of Brothers er tidenes beste serie så ingenting når opp til den. Anonymkode: 319c0...117 Det er sant. Likte likevel Masters of the Air. Anonymkode: a780f...924
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #14 Skrevet 1. februar 2024 Har ikke sett den enda. Men håper ikke Hollywood har brukt alt for gamle skuespiller i rollene , som de pleier. Gjennomsnittsalderen for mannskapet på B-17 bombefly var rundt 21 år. Haleskytteren var knapt myndig, navigatøren var gjerne eldst med 22-23 år. Piloten var ofte 21 år. De var tenåringer +. Typisk at Hollywood bruker kjente , men alt for gamle, skuespillere. Brad Pitt var 50! år gammel når han spilte stridsvognkommandør i Fury fra 2014. soldater var fra 18 inntil 45, Gjennomsnittet var 26 år. Dette har Hollywood hold på med i 60 år. Den lengste dagen – Wikipedia John Wayne var et stort navn, men han var var en tjukkas på 54 år når han spilte hovedrollen som infanterisoldat under D-Dagen. Lubne 54 åringer var IKKE på strendene i Normandie. Synd hvis folk faktisk har det inntrykket. Det er unge menn som dør ved fronten. ikke besteforeldre. Ww2 ble ikke utkjempet av middelaldrene menn. I virkeligheten var de rett ut av russebussene. Mye man skal irritere seg over.🙂 Anonymkode: e2d88...9c0 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #15 Skrevet 1. februar 2024 14 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke sett den enda. Men håper ikke Hollywood har brukt alt for gamle skuespiller i rollene , som de pleier. Gjennomsnittsalderen for mannskapet på B-17 bombefly var rundt 21 år. Haleskytteren var knapt myndig, navigatøren var gjerne eldst med 22-23 år. Piloten var ofte 21 år. De var tenåringer +. Typisk at Hollywood bruker kjente , men alt for gamle, skuespillere. Anonymkode: e2d88...9c0 Ikke bare kjente folk. Steven Spielberg har gitt sønnen sin en av hovedrollene. Typisk Hollywood det også. Anonymkode: 319c0...117
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #16 Skrevet 1. februar 2024 Jeg synes serien er for pen og strigla. Det er konstant sol opp og solnedgang, alle står perfekt plassert mot den perfekte bakgrunnen og alle er så korrekte visuelt at det bare kjennes flatt ut. Fantastiske bilder og nydelig filmatisering men skuffende fordi det er det eneste man virkelig legger merke til. Kjemien mangler. Anonymkode: e5ef3...eaa 1
jabx Skrevet 3. februar 2024 #17 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 1.2.2024 den 12.12): Den lengste dagen – Wikipedia John Wayne var et stort navn, men han var var en tjukkas på 54 år når han spilte hovedrollen som infanterisoldat under D-Dagen. Lubne 54 åringer var IKKE på strendene i Normandie. Synd hvis folk faktisk har det inntrykket. Det er unge menn som dør ved fronten. ikke besteforeldre. Ww2 ble ikke utkjempet av middelaldrene menn. I virkeligheten var de rett ut av russebussene. I følge din egen link var han ikke bare soldat, men befal. Obersløytnant. Dvs. ledere for avdelinger på bataljonsnivå i Hæren" her i Norge. Det er ganske høyt oppe, og er nok forbeholdt de med noen år på baken.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #18 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 2.2.2024 den 1.10): Jeg synes serien er for pen og strigla. Det er konstant sol opp og solnedgang, alle står perfekt plassert mot den perfekte bakgrunnen og alle er så korrekte visuelt at det bare kjennes flatt ut. Fantastiske bilder og nydelig filmatisering men skuffende fordi det er det eneste man virkelig legger merke til. Kjemien mangler. Anonymkode: e5ef3...eaa Jeg har sett halve første episode, og det er mitt inntrykk også så langt. Anonymkode: dba74...ad9
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #19 Skrevet 3. februar 2024 1 minutt siden, jabx said: I følge din egen link var han ikke bare soldat, men befal. Obersløytnant. Dvs. ledere for avdelinger på bataljonsnivå i Hæren" her i Norge. Det er ganske høyt oppe, og er nok forbeholdt de med noen år på baken. John Wayne på 54 spilte Benjamin H. Vandervoort som var 27 år på D-dagen. Under Andre verdenskrig så rykket man mye raskere opp i gradene enn man gjør i dag. https://en.wikipedia.org/wiki/Benjamin_H._Vandervoort Anonymkode: 319c0...117
Discosanta Skrevet 3. februar 2024 #20 Skrevet 3. februar 2024 Har sett noen klipp fra bomberaidene og de viser hva maskingeværkuler, 20mm og splinter fra Flak gjør med en menneskekropp i en blekkcockpit. Det er lovende. Krig skal ikke romantiseres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå