Gå til innhold

Erfaring med Lady pure color

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!
Håper noen kan bidra med sin erfaring med Lady pure color supermatt.

Skal male tre soverom (gipsvegger) i ny leilighet i lys beige, mørk beige og mellomblå.

Ønsker helmatte vegger og vil gjerne bruke Lady Pure color supermatt  med glansgrad 01. Maleren advarte litt. Han sa at alle forsøk på å vaske vekk skitt/merker ville etterlate merker i malingen. Men går det ikke an å dytte litt maling på flekkene i stedet? 

Maleren anbefalte lady wonderwall, men den har glansgrad 05 og er ikke helmatt..

Endret av September Girl
Presisere hvilket produkt
Skrevet

Malte stuen og kjøkkenet i Lady Pure Color for 12 år siden. Har ikke opplevd at det blir merker når man vasker bort flekker. Fargen er lys grå, hvis det har noe å si. Har til og med brukt magisk svamp på enkelte flekker, uten problemer. 

Anonymkode: be00e...996

• Nyttig 1
Skrevet

Vi har malt med Wonderwall og er veldig fornøyd med det! Oppleves som helt matt til vanlig.

Grunnet et strøk med pure color, og det var også pent. Vet ikke hvordan det holder seg over tid.

Anonymkode: 67074...0f9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har malt flere rom i huset med Lady Pure Color supermatt, bl.a. to soverom.  Startet først med en rimelige maling i et annet merke, men den dryppet lett.  Pure Color drypper ikke, og dekker tett og godt.  Fin å male med og gir et veldig fint resultat.  

På vaskerommet og i en bakgang har jeg malt med Wonderwall silkematt.  Også en god maling, og jeg synes den er matt nok.  Wonderwall er jo mer slitesterk,  Men på et soverom trenger du jo ikke tenke på det, så jeg hadde valgt Pure Color der.  

• Nyttig 1
Skrevet

Hadde wonderwall på kjøkken, pure color i andre rom. Syntes pure color var klart penere. Bodde i leiligheten i 8år. Var aldri noe problem med flekker. 

Anonymkode: cad7e...d69

• Nyttig 1
Skrevet

Litt samme erfaring som maleren fortalte om. Kunne bli merker av "ingenting". Samtidig kunne det andre ganger gå helt fint å komme borti veggen... 

Ville kanskje gått for Wonderwall i bruksrom som soverom, gang, kjøkken, og brukt Pure Color kun i stua. 

Anonymkode: b4cf8...24b

• Nyttig 2
Skrevet

Tusen takk for svar!

De som malte for flere år siden har nok en annen versjon av lady pure color med litt høyere glansgrad.

Har forstått det slik at den supermatte utgaven er ganske ny - Jotun reklamerer mye for den i diverse tv-kanaler for tiden.

Skrevet

Vi malte med Pure Color for 10 år siden, og jeg synes det har gått greit å få bort flekker, men kan se for meg at det er vanskeligere om den er enda mattere.

Du må ikke finne på å ta på litt maling på flekkene. Det er omtrent umulig å få det pent, og det blir i stedet flekkete og veldig tydelig at du har tatt på maling. Da er det bedre å leve med flekken, og heller male hele veggen på nytt om det blir mange flekker.

Anonymkode: 82c5a...3ab

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi malte med Pure Color for 10 år siden, og jeg synes det har gått greit å få bort flekker, men kan se for meg at det er vanskeligere om den er enda mattere.

Du må ikke finne på å ta på litt maling på flekkene. Det er omtrent umulig å få det pent, og det blir i stedet flekkete og veldig tydelig at du har tatt på maling. Da er det bedre å leve med flekken, og heller male hele veggen på nytt om det blir mange flekker.

Anonymkode: 82c5a...3ab

Takk for tipset. 😊

Skrevet

Jeg malte over en vegg pure color med Butinox premium matt, som har 03 glansgrad. Ser ikke forskjell på glansgraden selv, men butinox sin er veldig vaskbar. Skrubbet vekk fettflekker o.l. (kjøkken med kun glatt malt vegg over kjøkkenbenk så se for deg stekt bacon som spruter) og blir som ny hver gang. Pure color førte til noen flekker/skjolder som var synlige etter vask. Liker butinox matt 3 i 1, premium matt 4 i 1, wonderwall og pure color og maler mye (renoverer tre etasjer, snart ferdig! :) ), men føler den siste er minst vaskbar.

Anonymkode: 50b6e...d3e

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...