AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #1 Skrevet 10. januar 2024 Tenker på dere som hadde lange fødsler, dårlige rier, revnet/klippet grad to eller mer, tang/sugekopp/hastekeisersnitt. Fortell gjerne om forskjellene fra første og andre gang! 🙂 Anonymkode: d1030...012
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #2 Skrevet 10. januar 2024 Første fødsel startet med vannavgang. Men riene startet aldri skikkelig. Fikk tabletter, men gav dårlig effekt, fikk drypp. Var et helvete uten like. Gikk så treigt. Kunne bare ligge på ryggen for ellers gikk pulsen til babyen for mye ned. Etter 48 timer måtte jeg presse på kommando fordi vannet var gått for for lenge siden. Null fremgang. Etter 50 timer kom baby til verden med sugekopp. Ble derfor klippet. andre kom 16 mnd etterpå. Styryfødsel. 1,5 time etter første rie. Tror ikke jeg oppfatta at jeg var i fødsel før baby var ute😂 Anonymkode: 08224...77e
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #3 Skrevet 10. januar 2024 Første: tok over 24 timer fra det virkelig begynte å gjøre ulidelig vondt til baby var ute. Måtte ta epidural (noe jeg uansett også ville) for å få ned skyhøyt blodtrykk men jeg responderte ikke på den og alt ble bare vondere og vondere. Spydde ca 4 ganger pr time. Måtte få veske intravenøst. Var fare for baby en periode pga hun responderte dårlig på riene. Var snakk om akutt keisersnitt men slapp det. Var mildt sagt en skikkelig heftig tur. Andre: fikk rier, dro på sykehuset. Var der ca 20 min før vannet gikk og baby var ute 15 min etter det igjen. Rakk ingen smertelindring men det gikk så fort at det gikk fint. Superfin fødsel. Rått å føde helt uten noen smertelindring. Syns det er det kuleste jeg har opplevd ever 🙌 revnet grad 2 begge gangene Anonymkode: 46cd3...cbb
Arkana Skrevet 10. januar 2024 #4 Skrevet 10. januar 2024 Første fødsel var lang og tung og endte med tangforløsning og tredjegrads ruptur. Andre og tredje fødsel var som dag og natt i sammenligning. Begge var enkle og komplikasjonsfrie styrtfødsler. Så utrolig mye bedre opplevelse.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #5 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Første: tok over 24 timer fra det virkelig begynte å gjøre ulidelig vondt til baby var ute. Måtte ta epidural (noe jeg uansett også ville) for å få ned skyhøyt blodtrykk men jeg responderte ikke på den og alt ble bare vondere og vondere. Spydde ca 4 ganger pr time. Måtte få veske intravenøst. Var fare for baby en periode pga hun responderte dårlig på riene. Var snakk om akutt keisersnitt men slapp det. Var mildt sagt en skikkelig heftig tur. Andre: fikk rier, dro på sykehuset. Var der ca 20 min før vannet gikk og baby var ute 15 min etter det igjen. Rakk ingen smertelindring men det gikk så fort at det gikk fint. Superfin fødsel. Rått å føde helt uten noen smertelindring. Syns det er det kuleste jeg har opplevd ever 🙌 revnet grad 2 begge gangene Anonymkode: 46cd3...cbb Var forresten også enorm stor forskjell på perioden etter fødsel. Med første var jeg så lenge i store smerter, og riene hadde jo vart mye lenger i forkant også, så jeg hadde omtrent ikke sovet noe på over 48 timer da baby kom. Var helt ferdig, og det tok uker å komme seg ovenpå igjen. Hadde også mange plager med sting og amming osv. Andre gikk jo kjemperaskt og jeg kom meg ovenpå tilsvarende kjapt. Var i full vigør sånn dagen etterpå og hadde ingen plager. Gikk til og med smertefritt å bæsje, hoho. Anonymkode: 46cd3...cbb 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #6 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker på dere som hadde lange fødsler, dårlige rier, revnet/klippet grad to eller mer, tang/sugekopp/hastekeisersnitt. Fortell gjerne om forskjellene fra første og andre gang! 🙂 Anonymkode: d1030...012 Rivnet like mye eller mer, like hard fødsel, Presset rett under en time 2 gang så litt kortere der. Anonymkode: afce9...604
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #7 Skrevet 10. januar 2024 Styrt fødsel gang nr2, fikk ikke et pynte sting en gang. Nr1 varte i 28t, revnet grad 2-3 og mistet masse blod. Anonymkode: 842b5...6ec
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #8 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Første fødsel startet med vannavgang. Men riene startet aldri skikkelig. Fikk tabletter, men gav dårlig effekt, fikk drypp. Var et helvete uten like. Gikk så treigt. Kunne bare ligge på ryggen for ellers gikk pulsen til babyen for mye ned. Etter 48 timer måtte jeg presse på kommando fordi vannet var gått for for lenge siden. Null fremgang. Etter 50 timer kom baby til verden med sugekopp. Ble derfor klippet. andre kom 16 mnd etterpå. Styryfødsel. 1,5 time etter første rie. Tror ikke jeg oppfatta at jeg var i fødsel før baby var ute😂 Anonymkode: 08224...77e Akkurat likt som denne historien 😅 Anonymkode: 9383f...3c0
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #9 Skrevet 11. januar 2024 Ble indusert begge ganger. Første fødsel satt baby fast pga. at hodet lå feil, ble hastekeisersnitt. Andre gangen fødte jeg vaginalt og det var en kjempefin opplevelse 🥰 Anonymkode: 3e446...559
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #10 Skrevet 11. januar 2024 Første ble jeg satt i gang med, langvarig fødsel med vakuum og dårlig barn etterpå Andre endte i akutt snitt, men sprekt barn etterpå Anonymkode: e25c7...9bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå