iskaffe_87 Skrevet 10. januar 2024 #1 Del Skrevet 10. januar 2024 ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #2 Del Skrevet 10. januar 2024 Kjøp en pose pottitgull isteden. Det både smaker og låter mye bedre. Fun fact: lydbok er ment som hjelpemiddel for blinde. Å høre lydbok halverer bokens verdi. Minst! Men for å svare på spørsmålet ditt: kanskje Fabel fordi det er norskeid. Anonymkode: 1e3a5...542 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #3 Del Skrevet 10. januar 2024 Før i tiden - da leseglede var et ord man brukte - kunne man åpne en bok, og lese den. Idag spør man om hvilken app man kan bruke for å høre boken. Hva er det egentlig som holder på å skje med verden ...? Anonymkode: d05a3...c6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet 10. januar 2024 #4 Del Skrevet 10. januar 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Kjøp en pose pottitgull isteden. Det både smaker og låter mye bedre. Fun fact: lydbok er ment som hjelpemiddel for blinde. Å høre lydbok halverer bokens verdi. Minst! Men for å svare på spørsmålet ditt: kanskje Fabel fordi det er norskeid. Anonymkode: 1e3a5...542 Enig, bare synd at jeg ikke kan lese når jeg kjører bil, leser eller går tur. Derfor er lydbok bra for de som liker bøker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #5 Del Skrevet 10. januar 2024 Kommer an på om du har barn som skal bruke appen eller ikke. Jeg er veldig fornøyd med utvalget på storytel. De har et bra utvalg for barn også. Og mange bøker på både norsk og engelsk. (Men jeg har ikke forsøkt fabel) Du kan også prøve ut BookBites. Det er som et bibliotek på nett. Du låner bøkene fra biblioteket ditt og må levere boka tilbake når den er hørt. Den er gratis, så det er bra. Det som er dumt er at det er begrensninger på hvor mange som kan låne hver bok, så utvalget er litt varierende. Anonymkode: a8e1a...ae3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #6 Del Skrevet 10. januar 2024 3 minutter siden, endo said: Enig, bare synd at jeg ikke kan lese når jeg kjører bil, leser eller går tur. Derfor er lydbok bra for de som liker bøker. Den forstod jeg ikke helt - mener du at du hører på en lydbok mens du leser noe annet; altså eksempelvis hører en lydbok der detektiven tar saken i sine egne hender samtidig som man leser en kjærlighetsroman ...? Og det å gå tur er ingen hindring for en som er glad i å lese bøker. Anonymkode: d05a3...c6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet 10. januar 2024 #7 Del Skrevet 10. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Den forstod jeg ikke helt - mener du at du hører på en lydbok mens du leser noe annet; altså eksempelvis hører en lydbok der detektiven tar saken i sine egne hender samtidig som man leser en kjærlighetsroman ...? Og det å gå tur er ingen hindring for en som er glad i å lese bøker. Anonymkode: d05a3...c6d Skrivefeil 😛 men ja hender jeg hører på lydbok mens jeg leser også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #8 Del Skrevet 10. januar 2024 endo skrev (12 minutter siden): Enig, bare synd at jeg ikke kan lese når jeg kjører bil, leser eller går tur. Derfor er lydbok bra for de som liker bøker. Det er nok lurt å la hjernen få litt pause fra stimuli også. På den måten får man reflektert bedre over det man leser. Kvalitet over kvantitet. Men det var moralprekenen😊 Anonymkode: 1e3a5...542 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #9 Del Skrevet 10. januar 2024 Storytel er bra. Har hørt 500+ lydbøker der. Men jeg har ikke prøvd noen andre norske bok-apper. Jeg synes Storytel er mye bedre enn Audible for eksempel. Anonymkode: d4676...24f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive_North Skrevet 10. januar 2024 #10 Del Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Storytel er bra. Har hørt 500+ lydbøker der. Men jeg har ikke prøvd noen andre norske bok-apper. Jeg synes Storytel er mye bedre enn Audible for eksempel. Anonymkode: d4676...24f Enig med denne! Jeg hører på lydbok når jeg kjører til jobben, og kommer igjennom ca en bok i uken. Vil ikke si at å høre på lydbøker har ødelagt min leselyst, jeg leser ved siden av også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #11 Del Skrevet 10. januar 2024 8 minutter siden, AnonymBruker said: Det er nok lurt å la hjernen få litt pause fra stimuli også. På den måten får man reflektert bedre over det man leser. Kvalitet over kvantitet. Men det var moralprekenen😊 Anonymkode: 1e3a5...542 Jeg syns det er et godt alternativ for oss som har lite/ingen fritid. Jeg hører på lydbok på vei til og fra jobb, når jeg lager mat, gjør husarbeid, på vei til og fra trening (de få gangene jeg får til å dra dit). Så for meg er det en god måte å få hørt på litteratur og faktisk få hørt ferdig bøkene. Har barn, så har begrenset med fritid. Det blir litt som å sammenligne med å gå tur for de som ikke kan trene. Litt er bedre enn ingenting. Anonymkode: 05d58...6fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magika_fra_Fyll Skrevet 10. januar 2024 #12 Del Skrevet 10. januar 2024 Audible synes jeg fungerer veldig bra men de har mest bøker på engelsk. Storytel og Fabel funket greit nok de også men min foretrukne er førstnevnte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #13 Del Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg syns det er et godt alternativ for oss som har lite/ingen fritid. Jeg hører på lydbok på vei til og fra jobb, når jeg lager mat, gjør husarbeid, på vei til og fra trening (de få gangene jeg får til å dra dit). Så for meg er det en god måte å få hørt på litteratur og faktisk få hørt ferdig bøkene. Har barn, så har begrenset med fritid. Det blir litt som å sammenligne med å gå tur for de som ikke kan trene. Litt er bedre enn ingenting. Anonymkode: 05d58...6fc Jada, jeg er helt enig i det. Jeg er fremdeles litt ung og naiv, så jeg uttrykker meg litt ekstremt. Anonymkode: 1e3a5...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 10. januar 2024 #14 Del Skrevet 10. januar 2024 Jeg har bare prøvd Storytel, og jeg er veldig fornøyd med det. Lett å navigere på appen, og godt utvalg både med norske, svenske og engelske opplesere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 12. januar 2024 #15 Del Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 10.1.2024 den 20.01): Før i tiden - da leseglede var et ord man brukte - kunne man åpne en bok, og lese den. Idag spør man om hvilken app man kan bruke for å høre boken. Hva er det egentlig som holder på å skje med verden ...? Anonymkode: d05a3...c6d Man kan gjøre begge deler? Selv bruker jeg Storytel. Utelukkende fordi det jeg opplever at utvalget er best der, også lydbøker på engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå