Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært singel i to år nå, og vil gjerne møte noen. Men vet ikke hvordan! Hverdagen fylles med jobb og barn, og lite fritid.

Har sjelden en helg fri, og er derfor lite på byen, og de gangene jeg er det, har det vært med en "aseksuell" venninne, eller på slitsomme steder hvor man ikke får pratet med folk. Jeg er også på datingapper, men tiltrekker meg enten unge gutter, veldig gamle menn eller de som bare vil ha sex.

Føler meg også litt "ødelagt" av mitt forrige forhold, som var veldig turbulent, og selv om jeg egentlig ønsker meg en kjæreste og ikke en liggevenn, blir jeg også skremt av tanken på å ha kjæreste igjen, fordi mitt forrige forhold var så slitsomt. Jeg synes det er viktig å være ærlig fra start om hva man er ute etter, men kjenner at jeg selv er litt i konflikt ang. det.

På appene prøver jeg å finne noen jeg kan holde kontakten med, slik at når jeg først har fri en helg, kunne vi møttes for en drink. Men de jeg har snakket med hittil, har vært for masete eller pågående (seksuelt), så jeg har slettet de før det rakk å bli noe.

Hvordan dater dere i 30-årene? Hvilke apper anbefaler dere?

Anonymkode: c43e0...296

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Singlegruppene på FB (finnes flere - også lokale) er et greit og "ufarlig" sted å starte. Vet at gruppene i Oslo-området i alle fall er veldig sosiale og det arrangeres ting i helger (og av og til andre dager). Singel i Viken, Singel på Østlandet osv... bare søk på singel/single

Anonymkode: 70720...5bb

Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Tja. Jeg er i 40 årene og startet med dating apper i sommer. 

Jeg vil påstå at nøkkelen til suksess er at selvbildet ditt er på plass. At du er krystallklar på hva du ser etter og lyser ut at du ikke er ute etter noe bullshit.

Jeg har høyt selvbilde(mener jeg er verdifull og fortjener en fantastisk mann), selvsikker(bein i nesa. Selvstendig og uavhengig) og er dønn ærlig og rett frem.

Jeg har hatt et par seriøse, en del kaffedates og fikk meg så kjæreste på 7 mnd.

Det jeg opplevde var at profil og bio viste at de jeg likte tilbake hovedsakelig var voksne menn med gode intensjoner. Hadde fine opplevelser tross i at det ikke endte opp med et forhold.

Hadde faktisk tenkt å ta en pause da denne ene fyren plutselig dukket opp og etter fin chat, flere timer på tlf og en første date som varte i 14 timer var jeg solgt. Og vi er nå seriøse kjærester.

Venninnene mine derimot har vært på disse appene i årevis og har samme erfaring som deg. Enten kun sexprat eller tullinger. Dater har endt opp med sex og så fadet ut der han ikke var så seriøs allikevel. Typisk players.

Vi har pratet om dette og det vi har innsett er at selvbildene deres ikke er høy. Det vises også i erfaring fra deres tidligere forhold. De trekker til seg de samme typene igjen og igjen.

Jeg har aldri vært sammen med menn som har behandlet meg dårlig. At forholdene gikk til helvete var av andre årsaker. Hovedsakelig at jeg innså at vi ikke var kompatibel.

I og med at du er såpass usikker på hva du vil og ønsker tenker jeg at det lyser igjennom. Players og useriøse vil da prøve å utnytte det.

Så mitt beste råd er å fokusere på deg selv sånn som du har det nå. Du er tydeligvis emosjonelt ustabil og trenger å jobbe med deg selv før du kan prioritere et annet menneske. 

Du sier selv du er litt «ødelagt» og det tiltrekker seg ofte ødelagte menn. 

Endret av WhisperingWind
Skrevet
WhisperingWind skrev (5 timer siden):

Tja. Jeg er i 40 årene og startet med dating apper i sommer. 

Jeg vil påstå at nøkkelen til suksess er at selvbildet ditt er på plass. At du er krystallklar på hva du ser etter og lyser ut at du ikke er ute etter noe bullshit.

Jeg har høyt selvbilde(mener jeg er verdifull og fortjener en fantastisk mann), selvsikker(bein i nesa. Selvstendig og uavhengig) og er dønn ærlig og rett frem.

Jeg har hatt et par seriøse, en del kaffedates og fikk meg så kjæreste på 7 mnd.

Det jeg opplevde var at profil og bio viste at de jeg likte tilbake hovedsakelig var voksne menn med gode intensjoner. Hadde fine opplevelser tross i at det ikke endte opp med et forhold.

Hadde faktisk tenkt å ta en pause da denne ene fyren plutselig dukket opp og etter fin chat, flere timer på tlf og en første date som varte i 14 timer var jeg solgt. Og vi er nå seriøse kjærester.

Venninnene mine derimot har vært på disse appene i årevis og har samme erfaring som deg. Enten kun sexprat eller tullinger. Dater har endt opp med sex og så fadet ut der han ikke var så seriøs allikevel. Typisk players.

Vi har pratet om dette og det vi har innsett er at selvbildene deres ikke er høy. Det vises også i erfaring fra deres tidligere forhold. De trekker til seg de samme typene igjen og igjen.

Jeg har aldri vært sammen med menn som har behandlet meg dårlig. At forholdene gikk til helvete var av andre årsaker. Hovedsakelig at jeg innså at vi ikke var kompatibel.

I og med at du er såpass usikker på hva du vil og ønsker tenker jeg at det lyser igjennom. Players og useriøse vil da prøve å utnytte det.

Så mitt beste råd er å fokusere på deg selv sånn som du har det nå. Du er tydeligvis emosjonelt ustabil og trenger å jobbe med deg selv før du kan prioritere et annet menneske. 

Du sier selv du er litt «ødelagt» og det tiltrekker seg ofte ødelagte menn. 

Jeg kjenner meg igjen i denne beskrivelsen. Venninner tiltrekker seg drittsekker og fuckboys, jeg har aldri vært borti den typen menn i det hele tatt. Jeg tror jeg utstråler noe som tiltrekker de seriøse og skremmer vekk fuckboysa. I tillegg vet jeg hva jeg er verdt, og tar ikke til takke med hva som helst.

Anonymkode: 0822e...54e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...