AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #1 Skrevet 10. januar 2024 Hva synes du er vanskelig i sosial kontakt og kommunikasjon med andre? Hva skulle du ønske du var bedre på? Anonymkode: 1285c...4a4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #2 Skrevet 10. januar 2024 Er dårlig på smalltalk. Skulle ønske jeg var flinkere å komme på ting å prate om i en sånn setting. Synes bare det er så innmari kjedelig, så det hjelper ikke. Anonymkode: 62fad...0c3 6
Andro Skrevet 10. januar 2024 #3 Skrevet 10. januar 2024 Har en fiks ide om at henvendelsen min vil komme ubeleilig, og jeg vil ikke være til bry. Dermed er jeg dårlig på spontane initiativ. Sender heller en melding enn å ringe, for da kan den andre lese den når det passer. Ingen kan i alle fall anklage meg for å være masete... 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #5 Skrevet 10. januar 2024 Jeg føler meg unaturlig og teit sammen med andre, som om jeg er med i et skuespill og alle de andre har fått manus. Spontane møter er best, for da slipper jeg i hvertfall å være "forberedt" først. Dvs kjempestressa og allerede hatt alle dialogene i hodet mitt. 🙈 Anonymkode: 0f340...8f2 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #6 Skrevet 10. januar 2024 Andro skrev (22 minutter siden): Har en fiks ide om at henvendelsen min vil komme ubeleilig, og jeg vil ikke være til bry. Dermed er jeg dårlig på spontane initiativ. Sender heller en melding enn å ringe, for da kan den andre lese den når det passer. Ingen kan i alle fall anklage meg for å være masete... Haha sånn er jeg og😄 Og så er jeg kjempedårlig på small talk😌 Anonymkode: 6f677...65a
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #7 Skrevet 10. januar 2024 Jeg er så utålmodig.. Ofte har jeg forstått hva samtalepartneren forsøker å si lenge før de er ferdig med å snakke, og da er min hjerne litt ferdig. Jeg er flink til å holde tilbake og ikke avbryte nå, men det har tatt litt tid. Dersom jeg snakker med noen som bruker mange ord og lang tid på å forklare eller fortelle noe sliter jeg. Jeg blir også frustrert og sliten av folk som skal fortelle samme historier på nytt (typisk min far), eller snakke mye om temaer jeg ikke er så veldig interessert i. Jeg har tenkt på at det kan være fordi jeg tror de har høyere forventninger til min reaksjon på historien/samtalenn enn de egentlig har. For min far spesielt tror jeg det viktigste er å få fortelle, det er ikke så viktig om jeg har hørt det før eller synes det er uinteressant. Anonymkode: 820f6...b06 4 2
Maleficenta Skrevet 10. januar 2024 #8 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hva synes du er vanskelig i sosial kontakt og kommunikasjon med andre? Hva skulle du ønske du var bedre på? Anonymkode: 1285c...4a4 Smalltalk. Sinnsykt dårlig på det. Blir ofte kjempekleint 1
youcancallmejune Skrevet 10. januar 2024 #9 Skrevet 10. januar 2024 Jeg er ganske god på smalltalk og 1:1-samtaler. Jeg sliter når voksne mennesker blir veldig emosjonelle og raser eller tar til tårene i en gruppesammenheng. Det synes jeg er kjempeubehagelig og aner ikke hva jeg skal si eller gjøre.
Maleficenta Skrevet 10. januar 2024 #10 Skrevet 10. januar 2024 Kommer på en ting til. Syns det er kleint med avskjeder. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #11 Skrevet 10. januar 2024 Jeg skulle ønske jeg var bedre til å komme på ting å si. Anonymkode: c1328...dfd
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #12 Skrevet 10. januar 2024 Å prate med venner jeg ikke ser så ofte eller er så nære. Hvilke tema velger man da? Hvor personlig skal jeg være? Kan jeg fortelle den fjasete historien om det som skjedde forrige uke? Anonymkode: 99485...eab 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #13 Skrevet 10. januar 2024 Jeg liker ikke når folk prater meg etter munnen, bare fordi det sosialt sett er "høfligere" å si seg enige med folk. Jeg kan på en måte si omtrent hva som helst, og så står den andre og nikker og sier seg enig, selv når jeg VET at vedkommende er uenig. Vet ikke om det er fordi jeg bor på Sørlandet, men folk virker så opptatte av å være enige med alle andre hele tiden, og det gir liksom ikke noe liv til samtalen. Har så lyst til å be folk si hva de EGENTLIG mener, slik at jeg faktisk kan se litt dybde og personlighet i dem. Anonymkode: ad202...a8b 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #14 Skrevet 10. januar 2024 Kommer aldri på noe å fortelle, og føler andre kan utbrodere de minste ting til hele historier. Misunner dem det litt. Anonymkode: e1a40...3cb 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #15 Skrevet 10. januar 2024 Jeg skulle ønske jeg var bedre på å like sosial kontakt. Mennesker er fantastiske og fascinerende vesener. Men sosial omgang med dem er pyton og kjedelig. Gi meg heller intrikate, komplekse relasjonelle vansker på KG any day. Jeg er hyper-introvert, og har en venninne og en kjæreste og det er mer enn nok. Anonymkode: 87be1...4ac 2
Kratt_ Skrevet 10. januar 2024 #16 Skrevet 10. januar 2024 Hvor jeg skal se. Øyekontakt hele tiden syns jeg blir for intenst, men ser jeg bort et lite sekund eller to og så tilbake igjen så føler jeg at jeg fremstår uinteressert.. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #17 Skrevet 10. januar 2024 Liker ikke å snakke om andre og deres interesser😅 sliter sykt med å finne på svar når det snakkes om uinteressante ting.. Anonymkode: 2fd18...783 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #18 Skrevet 10. januar 2024 Alt egentlig. Jeg vokste opp med foreldre som aldri snakket med oss, men til oss barna, og da om voksenproblemer fra vi var små. Og hvis vi svarte feil eller sa "dumme ting" fordi små barn sier jo dumme ting kår voksne lurer på hva de skal gjøre, med rus, gjeld og at alle naboene hater oss osv, så ble vi ledd av, gjort narr av, kalt dumme og tilbakestående. Spesielt hvis vi viste sympati for det var en svakhet. Jeg har aldri vært spesielt god på å snakke med folk, jeg er redd for å fornærme de eller såre de, eller si feil ting å bli ledd av. Jeg har tråkket masse folk på tærne uten å mene det, sikkert, og jeg er livredd for å si en mening eller ha en også egentlig. Nei alt er bare feil og jeg sier mye unnskyld. Jeg passer best i samtaler der folk babler i vei og bryr seg ikke om min input. Anonymkode: 92f24...7a6 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #19 Skrevet 11. januar 2024 Jeg er sjenert, får litt små- angst av nye mennesker. Det går som.regel fint jeg tror jeg er ganske flink med samtaler. Men har angst for å snakke med folk på telefon spesielt fordi det jsn bære vanskelig å forstå hva de sier hvis de mumler eller snakker med aksent eller dialekt. Jeg syns det Jan være vanskelig å vite når en person er ferdig med å snakke " når er det min tur". Hender at jeg avbryter hvis jeg tror de er ferdig. Det hender også at jeg ikke får sagt det jeg skulle fordi andre tar over. Det aller vanskeligste er å I en gruppe få sagt nie som helst, ettersom jeg føler min stemme druknes om jeg ikke gis innpass. Da føler jeg at om jeg har noe viktig å si, så må jeg dytte meg inn i samtalen på en uhøflig måte. Det er slitsomt. Anonymkode: fef67...83e
Lea Skrevet 11. januar 2024 #20 Skrevet 11. januar 2024 Alt er vanskelig med det sosiale siden jeg har sosial angst. Smalltalk er veldig vanskelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå