AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #1 Skrevet 10. januar 2024 Jeg mistenker at mannen min har installert spyware på telefonen min. Han spør meg ofte ut hvem jeg har hatt kontakt med i løpet av dagen, og noen dager sier han at han vet jeg har pratet med « noen» som har påvirket meg negativt, eller kommunisert med noen på en måte som hvis det hadde vært motsatt, ville jeg ha mislikt det. «Ikke nødvendigvis flørting, men kontakt som ikke er helt bra». Han får en dårlig følelse i kroppen og kjenner det på hele seg når jeg har hatt «uheldig kontakt» med noen. Her om dagen når han spurte, sa jeg at jeg hadde hatt en vanskelig samtale med xxx, og at det kanskje var det magefølelsen hans fanget opp. Han mente det var noen andre, og blunket til meg og insinuerte at han egentlig visste hvem det var. Men vil jeg skal tilstå og si det selv. Han har installert kamera utenfor og bruker det aktivt til å følge med på meg. Han tvinger meg til å la han stedsspore meg via Hvor Er, så han vet til enhver tid hvor jeg er. Han stiller daglige kontrollspørsmål om kommunikasjon med andre. Han har tidligere tøyset med spyware og sagt at da har han kontroll på meg og kan beskytte meg skikkelig. Hvordan kan jeg finne ut om noe er installert på telefonen min? Jeg trenger hjelp. Jeg føler meg så skyldig, går rundt med skyldfølelse uten grunn, og blir mer og mer paranoid, samtidig som jeg føler meg som et dyr i bur. Han sier han vil passe på meg, beskytte meg når jeg ikke vet mitt eget beste osv, men føler meg litt kneblet og mistenkeliggjort, på et vis… Anonymkode: 1d852...598 17
Gjest Kanino Skrevet 10. januar 2024 #2 Skrevet 10. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg mistenker at mannen min har installert spyware på telefonen min. Han spør meg ofte ut hvem jeg har hatt kontakt med i løpet av dagen, og noen dager sier han at han vet jeg har pratet med « noen» som har påvirket meg negativt, eller kommunisert med noen på en måte som hvis det hadde vært motsatt, ville jeg ha mislikt det. «Ikke nødvendigvis flørting, men kontakt som ikke er helt bra». Han får en dårlig følelse i kroppen og kjenner det på hele seg når jeg har hatt «uheldig kontakt» med noen. Her om dagen når han spurte, sa jeg at jeg hadde hatt en vanskelig samtale med xxx, og at det kanskje var det magefølelsen hans fanget opp. Han mente det var noen andre, og blunket til meg og insinuerte at han egentlig visste hvem det var. Men vil jeg skal tilstå og si det selv. Han har installert kamera utenfor og bruker det aktivt til å følge med på meg. Han tvinger meg til å la han stedsspore meg via Hvor Er, så han vet til enhver tid hvor jeg er. Han stiller daglige kontrollspørsmål om kommunikasjon med andre. Han har tidligere tøyset med spyware og sagt at da har han kontroll på meg og kan beskytte meg skikkelig. Hvordan kan jeg finne ut om noe er installert på telefonen min? Jeg trenger hjelp. Jeg føler meg så skyldig, går rundt med skyldfølelse uten grunn, og blir mer og mer paranoid, samtidig som jeg føler meg som et dyr i bur. Han sier han vil passe på meg, beskytte meg når jeg ikke vet mitt eget beste osv, men føler meg litt kneblet og mistenkeliggjort, på et vis… Anonymkode: 1d852...598 Har du IPhone noe jeg får inntrykk over at du har siden dere bruker hvor er, så kan man ikke installere spyware Endret 10. januar 2024 av Kanino
Bålkaffe Skrevet 10. januar 2024 #3 Skrevet 10. januar 2024 (endret) Kanino skrev (3 minutter siden): Har du IPhone noe jeg får inntrykk over at du har siden dere bruker hvor er, så kan man ikke installere spyware Joda, det kan innstalleres spyware på iPhone: https://www.comparitech.com/antivirus/how-to-detect-spyware-on-iphone/ https://komputer.no/sikkerhet/sikker-smarttelefon/na-kan-iphone-infiseres-med-skadevare-selv-om-den-er-avslatt Endret 10. januar 2024 av Bålkaffe 8
Perfume Skrevet 10. januar 2024 #4 Skrevet 10. januar 2024 Oiii... Dette er skummelt! Han misbruker deg jo 😱 Altså dette med kontroll osv.. Jeg vet ikke hvordan man kan sjekke spyware, regner med at google er din venn der, kanskje andre her inne vet noe.. Men dette er ikke greit i et ekteskap /forhold!! 7 15
Jadaomatte Skrevet 10. januar 2024 #5 Skrevet 10. januar 2024 Dette er ikke lov. Prøv å teste det ut, ved å lyge om noe. At du har/ikke har snakket med noen, gjort/ikke gjort noe. Og se om han reagerer. 14 4
Bålkaffe Skrevet 10. januar 2024 #6 Skrevet 10. januar 2024 Den der "jeg veit hvem du snakker med og hva du har sagt" gjorde eksen min mot meg også. Han hadde ikke peiling, så han overvåket nok ikke telefonen min i det hele tatt. Men det ektemannen din gjør, det er ganske grenseoverskridende adferd og du bør gjøre lurt i å få sjekket telefonen for spioneringssoftware og begynne jobben med å komme deg vekk. Ingen som elsker deg, virkelig elsker deg, legger så strenge bånd på deg. Han sier at han gjør det for ditt eget beste, men det er ikke sant. Han gjør det for _sitt_ eget beste og for å ha helt hundre prosent kontrollen på deg. 24 1 16
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #7 Skrevet 10. januar 2024 Hva i alle dager er dette? Hva slags forhold har dere der det i det hele tatt kunne falt den ene inn å gjøre dette? Anonymkode: 0a5ec...5f7 8 1 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #8 Skrevet 10. januar 2024 Hvorfor aksepterer du dette? Anonymkode: a3760...a8e 20 1
Andro Skrevet 10. januar 2024 #9 Skrevet 10. januar 2024 "Å passe på" en partner er kodeord for kontrollbehov, sjalusi, mistenksomhet - og gjerne opptakten til mer omfattende begrensing av hvem du har kontakt med og andre former for (i først omgang) psykisk vold. Du er ikke paranoid, du er ikke dum. Du har grunn til å være redd. Du er ikke den gale i denne relasjonen. Her må du sette hardt mot hardt. Stoler han ikke på deg uten kamera, gps-sporing og datainnbrudd så har dere ingen ting å bygge et forhold på uansett. Slå av sporing, lever telefonen din til en som kan gjennomgå den, bytt passord på alle apper, og sørg for totrinnsverifisering på alle sosiale medier. Ikke svar på spørsmål om hvem du snakker med. Han trenger behandling for sin egen usikkerhet, som han nå tar ut på deg istedet for å bli frisk selv. Enhver person som viser slike kontrollbehov er farlige, og jeg ville ha forlatt ham. Om du ønsker kan du forsøke å sette grenser, og forsvare din egen frihet, og se hvordan han tar det. Du skriver at du blir tvunget til å bli spora. Slik tvang finnes faktisk ikke. Du trenger rett og slett ikke å akseptere det. Jo mer du aksepterer av slik tull for å unngå konfrontasjoner jo mindre blir du respektert, og jo mer vil han stramme grepet for å isolere og kontrollere deg. Dersom du gruer deg for å snakke med venner, kolleger og familie pga. hans respons så er du i et voldelig forhold. Slutter du å gjøre som du vil for å unngå hans vrede så lever du i tvang, og det er helt unødvendig. 8 1 25
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. januar 2024 #10 Skrevet 10. januar 2024 Les her https://spygadgets.no/blogg-om-overvakning-avlytting/hvordan-sjekke-mobil-overvaket
Perfume Skrevet 10. januar 2024 #11 Skrevet 10. januar 2024 Du sier "mannen min".. Dere er gift? Barn?
Gjest Kanino Skrevet 10. januar 2024 #12 Skrevet 10. januar 2024 Bålkaffe skrev (27 minutter siden): Joda, det kan innstalleres spyware på iPhone: https://www.comparitech.com/antivirus/how-to-detect-spyware-on-iphone/ https://komputer.no/sikkerhet/sikker-smarttelefon/na-kan-iphone-infiseres-med-skadevare-selv-om-den-er-avslatt Ja det er hvis IPhonen er jailbreaker
jabx Skrevet 10. januar 2024 #13 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Han spør meg ofte ut hvem jeg har hatt kontakt med i løpet av dagen, og noen dager sier han at han vet jeg har pratet med « noen» som har påvirket meg negativt, eller kommunisert med noen på en måte som hvis det hadde vært motsatt, ville jeg ha mislikt det. «Ikke nødvendigvis flørting, men kontakt som ikke er helt bra». Han får en dårlig følelse i kroppen og kjenner det på hele seg når jeg har hatt «uheldig kontakt» med noen. Har du hatt det da? 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #14 Skrevet 10. januar 2024 Find my iphone, altså din telefon,er aktivert på hans. Har du slått av kartfunksjonen på snap, ghostmodus? Anonymkode: 84af4...e99 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #15 Skrevet 10. januar 2024 jabx skrev (3 minutter siden): Har du hatt det da? Det er jo faktisk helt irrelevant. Dersom man har tillitsproblemer, løses det ikke ved overvåking, gaslighting og manipulering - for det er dèt mannen til TS holder på med. Anonymkode: 763ce...e06 13 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #16 Skrevet 10. januar 2024 Jeg synes dette høres skummelt ut, jeg hadde kommet meg ut mens jeg fikk oversikten over hva som foregår… Dersom han alltid har vært slik, er det jo ikke holdbart og eskalerer fort… Dersom han er normal til vanlig, og dette er noe som har kommet på - hadde jeg lurt på om han var blitt ustabil av en eller annen grunn… IKKE normal eller akseptabel oppførsel uansett under noen som helst omstendigheter! Anonymkode: 0a5ec...5f7 6 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #17 Skrevet 10. januar 2024 Du føler deg skyldig når mannen kontrollerer deg? Hva mener du med at han tvinger deg til stedssporing? Hva skjer om du sier nei? og FILMER deg? Dette er helt sjukt og ikke ok. Du blir jo selvfølgelig utrygg, stresset og nervøs av dette. Ville satt krav om fjerning av kamera, stedssporing og fått noen profesjonelle til å sjekke tlf. Evt. kjøpt meg ny. Om han så mye som antyder at dette ikke er ok så drar du. Dette ødelegger psyken og livet ditt. Anonymkode: 34688...3e7 7 7
MizzVic Skrevet 10. januar 2024 #18 Skrevet 10. januar 2024 Den mannen høres farlig ut. Dette er ikke kjærlighet og beskyttelse, det er psykelig adferd fra mannens side. Slikt kan eskalere. 6 8
MizzVic Skrevet 10. januar 2024 #19 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du føler deg skyldig når mannen kontrollerer deg? Hva mener du med at han tvinger deg til stedssporing? Hva skjer om du sier nei? og FILMER deg? Dette er helt sjukt og ikke ok. Du blir jo selvfølgelig utrygg, stresset og nervøs av dette. Ville satt krav om fjerning av kamera, stedssporing og fått noen profesjonelle til å sjekke tlf. Evt. kjøpt meg ny. Om han så mye som antyder at dette ikke er ok så drar du. Dette ødelegger psyken og livet ditt. Anonymkode: 34688...3e7 Tenker vi har kommet til det punktet at det ikke er trygt for TS å bare dra fra han. Flere burde nok involveres i dette. 8 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #20 Skrevet 10. januar 2024 Etter alle partner/ekspartner drap i det siste hadde jeg gått fra han og skaffet ny mobil. Anonymkode: 32879...7cf 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå