Gå til innhold

Har vi ekstreme eller hatorganisasjoner i Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke spesielt glad i organisasjoner som Islam Net, men jeg har ikke sett at de står frem i offentligheten og velger seg ut grupper av mennesker som SIAN og WDI som velger seg ut grupper av mennesker de kommer med svært stygge uttalelser om.

Anonymkode: 44550...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Palkom 

Anonymkode: 01e40...bab

Kva er det for noko?

Anonymkode: 32578...529

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Vigrid fortsatt aktive?

De var gigantiske back in the days. Hadde konfirmasjoner og diverse.

Anonymkode: 1784e...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Andro said:

Mange. Ikke så tallrike i medlemstall (enda), men noen er stigende.

Har du noen eksempler?

Mitt inntrykk er at de fleste typer sånne organisasjoner knytter seg til høyreorientert politikk og kristenkonservativt tankegods.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Den gamle lederen har vært så vidt i media, men vet ikke om grupperingen eksisterer lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kva er det for noko?

Anonymkode: 32578...529

Palestinakomiteen. De jublet og kalte det spektakulært da Israelske sivile ble slaktet 7.oktober. Jeg kan aldri ta dem seriøst igjen. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tore viste seg å være eneste gjenværende medlem, så de er nok fiktive.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du noen eksempler?

Mitt inntrykk er at de fleste typer sånne organisasjoner knytter seg til høyreorientert politikk og kristenkonservativt tankegods.

Det har du rett i. NMR, Sian og lignende fascistorganisasjoner er jo også på ulikt vis sammenknytta med andre konspirasjonsbaserte bevegelser som har til hensikt å svekke tillit til demokrati og vitenskap, slik som alternativ"behandlere", antivaksere, "truthere", frimannbevegelsen, maskulinister, miff, sekter osv.
På sett og vis kan man vel også kalle islamister for høyreekstreme, med de fascist-trekkene som følger med (hat mot kvinner, homofile, andre trosretninger, kunnskap, demokrati og mot religiøse som faktisk kan Koranen).

Venstresiden i Norge er ikke særlig ekstrem, og har en helt annen historie enn det øvrige Europa, med nesten et totalt fravær av alvorlig vold og terror. Unntaket er gjengen i Tjen Folket og deres satelitter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (9 minutter siden):

Er dere på fornavn?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Palestinakomiteen. De jublet og kalte det spektakulært da Israelske sivile ble slaktet 7.oktober. Jeg kan aldri ta dem seriøst igjen. 

Skjønner deg godt. Israelhat er det jo i media hele tiden, er så forferdelig ensidet. Palestina får helt klart offerrollen.

Anonymkode: b58d6...2b9

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ikke hørt om de, men de holdningene så jeg sjokkerende mye. Men hva man vil om Israel, men å juble og hylle slakt av mennesker er helt psyko, da tenker man ikke klart på noen måte 

Anonymkode: a9680...044

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Husker vi fikk email av Tore T på jobb, noe propaganda greier. Ikke sikker på om Vigrid er aktive. Men tror, uten å være helt sikker, at folk derfra startet opp en ny gruppe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Palestinakomiteen er en rasistisk hatorganisasjon som ville gjort Hitler stolt tror jeg. Merkelig at den ikke er blitt forbudt.

Anonymkode: a5019...ccf

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Andro said:

Det har du rett i. NMR, Sian og lignende fascistorganisasjoner er jo også på ulikt vis sammenknytta med andre konspirasjonsbaserte bevegelser som har til hensikt å svekke tillit til demokrati og vitenskap, slik som alternativ"behandlere", antivaksere, "truthere", frimannbevegelsen, maskulinister, miff, sekter osv.
På sett og vis kan man vel også kalle islamister for høyreekstreme, med de fascist-trekkene som følger med (hat mot kvinner, homofile, andre trosretninger, kunnskap, demokrati og mot religiøse som faktisk kan Koranen).

Venstresiden i Norge er ikke særlig ekstrem, og har en helt annen historie enn det øvrige Europa, med nesten et totalt fravær av alvorlig vold og terror. Unntaket er gjengen i Tjen Folket og deres satelitter.

Synes mange de ekstreme organiasjonene beveger seg langs en fascist-akse selv om de ikke snakker fascisme i klartekst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...