kaarebjarne Skrevet 11. januar 2024 #21 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi har fått melding fra borettslaget at vi ikke skal sette på vaskemaskiner etter kl.21.00. Kanskje styret hos dere kan sende ut en vennlig påminnelse til alle, for det kan jo hende at naboen ikke har tenkt over hvor sjenerende det kan være. Anonymkode: 7d00d...96b Det har de strengt tatt ikke lov til😂 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #22 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi har fått melding fra borettslaget at vi ikke skal sette på vaskemaskiner etter kl.21.00. Kanskje styret hos dere kan sende ut en vennlig påminnelse til alle, for det kan jo hende at naboen ikke har tenkt over hvor sjenerende det kan være. Anonymkode: 7d00d...96b Kl. 21 er litt drøyt. Her er det 23 på hverdager, og 24 helg. De fleste tar likevel hensyn så godt det lar seg gjøre. Flere takler at folk vasker frem til kl. 23 fordi vi forstår at ikke alle har like god råd, og det er som regel billigere strøm mellom 22-23. Anonymkode: fecc2...f3f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #23 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kl. 21 er litt drøyt. Her er det 23 på hverdager, og 24 helg. De fleste tar likevel hensyn så godt det lar seg gjøre. Flere takler at folk vasker frem til kl. 23 fordi vi forstår at ikke alle har like god råd, og det er som regel billigere strøm mellom 22-23. Anonymkode: fecc2...f3f Men for at maskina skal være ferdig til 23 må den jo settes på senest 21. Anonymkode: b8759...772 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobias001 Skrevet 11. januar 2024 #24 Del Skrevet 11. januar 2024 Dette høres ut som ditt problem og ikke naboen sitt. Naboen er i full rett til å kjøre vaskemaskinen akkurat når han vil. Hvis det plager deg så får du vurdere å støyisolere soverommet ditt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille..trille Skrevet 11. januar 2024 #25 Del Skrevet 11. januar 2024 Det kan veldig godt være at naboen ikke er klar over at det bråker så mye. Du bør greie å påpeke til dem uten å være uhøflig eller at det eskalerer. Jeg kjører ofte maskinen på kveldstid/om natta og forventer at hvis det er et problem for mine naboer at de er voksne nok til å ta det opp med meg hvis det plager dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #26 Del Skrevet 11. januar 2024 Tobias001 skrev (7 minutter siden): Dette høres ut som ditt problem og ikke naboen sitt. Naboen er i full rett til å kjøre vaskemaskinen akkurat når han vil. Hvis det plager deg så får du vurdere å støyisolere soverommet ditt. Nei. Anonymkode: 68854...e8b 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #27 Del Skrevet 11. januar 2024 lille..trille skrev (4 minutter siden): Det kan veldig godt være at naboen ikke er klar over at det bråker så mye. Du bør greie å påpeke til dem uten å være uhøflig eller at det eskalerer. Jeg kjører ofte maskinen på kveldstid/om natta og forventer at hvis det er et problem for mine naboer at de er voksne nok til å ta det opp med meg hvis det plager dem. De fleste er ikke "voksne nok". Folk er for pysete og i stedet for å si fra til den det gjelder, går de til 1) styret og klager 2) kvinneguiden og klager Anonymkode: 68854...e8b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #28 Del Skrevet 11. januar 2024 Borettslaget har lov og sette regler. Men i utgangspunktet skal det være rolig etter kl. 23. Hos oss er det stadig sent ut påminnelse om at det er ikke lov og vaske klær på natten, det har også med brannsikkerhet. Her høres det godt når maskinene sentrifugerer, så jo det er lov og nekte vask på natten. Anonymkode: da349...465 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #29 Del Skrevet 11. januar 2024 Jeg kjenner meg igjen når det gjelder å grue seg til å konfrontere nabo, husvert, venn osv. Men blir det ille nok så må man til slutt bite i det sure eplet...Men hvorfor er det din samboer må til pers og ikke du selv ? Anonymkode: 67b32...b1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #30 Del Skrevet 11. januar 2024 19 hours ago, AnonymBruker said: Har ett dillema her. Vi har en nabo som kjører vaskeihver natt. Og nei jeg tuller ikke. Det har pågått over måneder å jeg har lenge ønsket å si ifra på en hyggelig måte. Men så har jeg en samboer som er så jevli konfliktsky å mener dette ikke er nødvendig å bare utsetter det og utsetter det om det blir verre kan vi si ifra. Det stopper jo ikke! Styret har fortalt jeg kan si ifra. Men på grunn av denne konfliktsky mannen har jeg ventet Denne naboen har ikke bodd der særlig lenge, omtrent 5 måneder. Og er veldig trivelig. Skal jeg bare drite i hva han mener? Anonymkode: 26eb2...039 Dere har vel regler i borettslaget/sameiet? Da skal det være stille mellom 23-06 i ukedager. Dette må vel alle som bor der rette seg etter? Du må si i fra, hvis det plager deg. Det er ikke sikkert denne naboen er klar over at dere hører det så godt som dere gjør. Gjør noe med det, eller lev med det. Enkelt å greit! Anonymkode: 3dd89...686 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #31 Del Skrevet 11. januar 2024 Tobias001 skrev (44 minutter siden): Dette høres ut som ditt problem og ikke naboen sitt. Naboen er i full rett til å kjøre vaskemaskinen akkurat når han vil. Hvis det plager deg så får du vurdere å støyisolere soverommet ditt. Nei, sameier/borettslag har husordensregler om ro fra kl.23.00. Kjører man en vask med sentrifugering om natten, så bryter man husordensreglene. Der jeg bodde tidligere flyttet det inn en dame som vasket om natten og det vekket opp hele familien og var helt jævlig når sentrifugen gikk. Etter flere sånne netter måtte vi ta det opp med henne, heldigvis skjønte hun problemet. Anonymkode: 7d00d...96b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #32 Del Skrevet 11. januar 2024 Hvorfor må du ha din samboers tillatelse til å snakke med naboen? Er han veldig sjalu og kontrollerende? Anonymkode: 86519...fef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 11. januar 2024 #33 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei. Anonymkode: 68854...e8b Selvfølgelig kan man kjøre vaskemaskinen når på døgnet man vil, så lenge den ikke står og hopper eller liknende fordi den er installert feil. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Borettslaget har lov og sette regler. Men i utgangspunktet skal det være rolig etter kl. 23. Hos oss er det stadig sent ut påminnelse om at det er ikke lov og vaske klær på natten, det har også med brannsikkerhet. Her høres det godt når maskinene sentrifugerer, så jo det er lov og nekte vask på natten. Anonymkode: da349...465 En normal vaskemaskin går ikke under reglene for utilbørlig støy. Intet borettslag i Norge ville vunnet frem med en sak om at det ikke er lov å kjøre vaskemaskinen om natten - forutsatt at den ikke hopper eller liknende pga feil installasjon. Så nei, det er ikke lov å nekte vask om natten. Du får sende e-post til myndighetene om at de får slutte å ha den billigste strømmen på natten, om du mener brannfaren er så stor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #34 Del Skrevet 11. januar 2024 Jeg skjønner ikke problemet egentlig. Jeg har bodd steder andre har klaget uten at jeg selv skjønner hva de klager over. En vaskemaskin bråker sjelden så mye at det bør være et probem Anonymkode: 88eae...49b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #35 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg skjønner ikke problemet egentlig. Jeg har bodd steder andre har klaget uten at jeg selv skjønner hva de klager over. En vaskemaskin bråker sjelden så mye at det bør være et probem Anonymkode: 88eae...49b En vaskemaskin kan bråke mer for naboen enn for deg, om lyden går i veggene på feil måte. TS, sånne dempeføtter kan faktisk hjelpe godt, så jeg hadde ikke avskrevet den løsningen så kontant. Anonymkode: 680f4...c9e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #36 Del Skrevet 11. januar 2024 Hva har denne problemstillingen med den konfliktskye partneren din? Du kan vel selv nevne til naboen, enten når du treffer på han, eller stikke på døren hans? Og forslaget om sånne "gummipropper" til bena kan være et lurt tips, det er kanskje bare det som skal til. Vi har vaskemaskinen i kjelleren, og vi hører godt når den sentrifugerer, kjedelig å høre på, men det varer jo ikke så lenge. Litt på siden, men det er jo ikke særlig lurt å vaske klær på natten, så sant man ikke er våken og oppe. Anonymkode: af7b2...012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 11. januar 2024 #37 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 10.1.2024 den 15.33): Men så har jeg en samboer som er så jevli konfliktsky å mener dette ikke er nødvendig å bare utsetter det og utsetter det om det blir verre kan vi si ifra. Det stopper jo ikke! ... Alltid kjekt å ha noen å skylde på, eller hva ? Siden du ikke er så konfliktsky - kan du ikke bare informere naboen din om at det er til besvær, og/eller be vedkommende kjøpe noen gummiknotter, bytte vaskemaskin, flytte litt på maskinen evt. informere om at sentrifugering ikke er tingen på natten (helt uavhengig av hva samboeren din mener) ? Hvorfor gjøre ting mer vanskelig enn de trenger å være??? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 11. januar 2024 #38 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 10.1.2024 den 15.33): Har ett dillema her. Vi har en nabo som kjører vaskeihver natt. Og nei jeg tuller ikke. Det har pågått over måneder å jeg har lenge ønsket å si ifra på en hyggelig måte. Men så har jeg en samboer som er så jevli konfliktsky å mener dette ikke er nødvendig å bare utsetter det og utsetter det om det blir verre kan vi si ifra. Det stopper jo ikke! Styret har fortalt jeg kan si ifra. Men på grunn av denne konfliktsky mannen har jeg ventet Denne naboen har ikke bodd der særlig lenge, omtrent 5 måneder. Og er veldig trivelig. Skal jeg bare drite i hva han mener? Anonymkode: 26eb2...039 Si ifra til naboen, anbefal gjerne at han setter maskinen på tykke leke puslespill det minsker vibrasjoner og se om det blir bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #39 Del Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 11.1.2024 den 10.53): Men for at maskina skal være ferdig til 23 må den jo settes på senest 21. Anonymkode: b8759...772 Ikke vår vaskemaskin. Man kan velge program på 1t. Anonymkode: fecc2...f3f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #40 Del Skrevet 12. januar 2024 Nå skal vel ikke maskiner gå på natta om man sover… Anonymkode: 396c9...499 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå