Gå til innhold

Nabo som kjører maskin hver natt!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ett dillema her. Vi har en nabo som kjører vaskeihver natt. Og nei jeg tuller ikke. Det har pågått over måneder å jeg har lenge ønsket å si ifra på en hyggelig måte.

Men så har jeg en samboer som er så jevli konfliktsky å mener dette ikke er nødvendig å bare utsetter det og utsetter det om det blir verre kan vi si ifra. Det stopper jo ikke!

Styret har fortalt jeg kan si ifra. Men på grunn av denne konfliktsky mannen har jeg ventet

Denne naboen har ikke bodd der særlig lenge, omtrent 5 måneder. Og er veldig trivelig.

Skal jeg bare drite i hva han mener?

Anonymkode: 26eb2...039

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ett dillema her. Vi har en nabo som kjører vaskeihver natt. Og nei jeg tuller ikke. Det har pågått over måneder å jeg har lenge ønsket å si ifra på en hyggelig måte.

Men så har jeg en samboer som er så jevli konfliktsky å mener dette ikke er nødvendig å bare utsetter det og utsetter det om det blir verre kan vi si ifra. Det stopper jo ikke!

Styret har fortalt jeg kan si ifra. Men på grunn av denne konfliktsky mannen har jeg ventet

Denne naboen har ikke bodd der særlig lenge, omtrent 5 måneder. Og er veldig trivelig.

Vaskemaskin skulle det stå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan du ikke bare si noe på en hyggelig måte.

F.eks neste gang du møter han og snakker litt kan du jo si noe som: "Hei. Jeg skjønner veldig godt at man må gjøre ting når man har tid, du er sikkert ikke klar over det men vaskemaskinen din høres veldig godt ned til oss. Så det hadde vært kjempefint hvis du kunne prøve å vaske litt på dagtid også, for det er litt kjedelig å høre den så godt hver eneste natt".

Anonymkode: 2648d...792

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men kan du ikke bare si noe på en hyggelig måte.

F.eks neste gang du møter han og snakker litt kan du jo si noe som: "Hei. Jeg skjønner veldig godt at man må gjøre ting når man har tid, du er sikkert ikke klar over det men vaskemaskinen din høres veldig godt ned til oss. Så det hadde vært kjempefint hvis du kunne prøve å vaske litt på dagtid også, for det er litt kjedelig å høre den så godt hver eneste natt".

Anonymkode: 2648d...792

Enig at det var en bra måte å gjøre det på, men jeg tenker at denne naboen sikkert vasker klær om natta for da er strømmen billigst, så det kan hende denne personen ikke vil endre seg. 

Kanskje naboen bare sier at da får man bruke ørepropper, for h*n vasker når h*n vil pga strømmen f.eks. 

Anonymkode: 4f8af...13d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvis du har vegger av papp kan jeg forstå irritasjonen din. Og slike vegger har du kanskje?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er nok pga strømprisene. Det regimet vi har nå, får mange til å bli sosiopater.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Men hvorfor er det din samboers oppgave å snakke med naboen? Kan ikke du gjøre det, på en høflig og ordentlig måte? 

Anonymkode: 9f6b4...2ec

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor mannen din skal ta det opp dersom han ikke ønsker det, når det er et problem for deg i like stor grad. Ring på til naboen, og fortell at dere hører vaskemaskinen godt. Foreslå at han kjøper vibrasjonsdempere i gummi, som du får tak i på Clas Ohlson, Jula, Elkjøp, Power, Megaflis osv. Det kan hjelpe godt. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal samboer gjøre det? Du greier vel fint å gjøre naboen oppmerksom på dette selv på en fin måte?

Anonymkode: 2d869...fbc

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren din trenger ikke ha noe med dette å gjøre. Skal ikke ha noe å si så lenge du tar det opp på en ordentlig måte.

Anonymkode: 6892f...633

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (5 timer siden):

Hvis du har vegger av papp kan jeg forstå irritasjonen din. Og slike vegger har du kanskje?

Det trenger ikke å være tynne vegger, sentrifugering merkes godt alikevel.

Anonymkode: 33b83...f9f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Istedenfor kjeft kan vel denne naboen heller få en forsinket julegave?

6317684B-3C94-44B9-AF41-E2FF6F5C1C52.jpeg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Pringle skrev (5 timer siden):

Ja, det er nok pga strømprisene. Det regimet vi har nå, får mange til å bli sosiopater.

Garantert!

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (22 minutter siden):

Istedenfor kjeft kan vel denne naboen heller få en forsinket julegave?

6317684B-3C94-44B9-AF41-E2FF6F5C1C52.jpeg

Haha 🤣👏 joda men tviler på d hjelper stort men kanskje litt

Den var bra da! Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ikke sant. Det rister helt ned til soverommet. Klart det merkes så tett:)

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
PITTY skrev (6 timer siden):

Haha. Ikke sant. For det finnes! Morsom du ;)

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dilemma.

Anonymkode: 16591...306

Takk for at du tok deg tid til å rette opp min skrivefeil :) ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Enig at det var en bra måte å gjøre det på, men jeg tenker at denne naboen sikkert vasker klær om natta for da er strømmen billigst, så det kan hende denne personen ikke vil endre seg. 

Kanskje naboen bare sier at da får man bruke ørepropper, for h*n vasker når h*n vil pga strømmen f.eks. 

Anonymkode: 4f8af...13d

Ja, og kanskje han sier oi, kjære vene, det var virkelig ikke meningen å holde deg våken om natta! Når pleier du å legge deg, så skal avslutte før det»

Du sier jo selv han er trivelig. Sånn svarer trivelige folk. 

Anonymkode: 69a5a...502

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått melding fra borettslaget at vi ikke skal sette på vaskemaskiner etter kl.21.00. Kanskje styret hos dere kan sende ut en vennlig påminnelse til alle, for det kan jo hende at naboen ikke har tenkt over hvor sjenerende det kan være.

Anonymkode: 7d00d...96b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...