AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #21 Del Skrevet 14. januar 2024 vintersolverv skrev (10 timer siden): Det jeg umiddelbart lurer på når hun sier det er, har hun opplevd dette selv? Vet hun at hun har hatt en slik kontrakt med noen, og om hun gjør det, hvordan vet hun det? Er det en teori hun har? Er det en teori hun har hørt hos andre? Problemet mitt er at det er så mye i new age som går rundt som "sannheter" som folk bare gjentar, uten at de har opplevd dette i eget liv. F.ex. dette med at ondskap ikke eksisterer, det er en oppfatning som er veldig utbredt i new age. Men hva er det når noen tar livet av noen, og senere smører det opp i ansiktet til de etterlatte det de har gjort, og det vises at de virkelig godter seg? Eller når noen med fullt overlegg drar et menneske levende etter bilen sin til det ligger biter av dette mennesket over flere kilometer? Er det ikke ondskap? Hva er dette at "all is well" når 6 millioner jøder ble utryddet, fuglene og insektene dør ut, og vi risikerer å miste alt vi har til vanvittige krigsmaskiner? Teorier og floskler som ikke gir mening. Eller vi kan ta en annen en, at man tenker på seg sykdom, det er også en ekstremt utbredt ide. Og det er kun en ide, for man kan ikke tenke på seg virus og spedbarn kan heller ikke tenke på seg noen sykdom. Men ja, jeg tar selvkritikk. Dette passer egentlig ikke i tråden. Jeg er bare så fed up med åndelige "sannheter" som man må godta for å være "åndelig", og jeg burde ikke la det gå ut over dere i denne tråden, for dere skriver faktisk veldig gjennomtenkte ting. Man skal så klart ikke svelge ting rått. Problemet, sånn jeg ser det, når man diskuterer åndelige ting er at vår forståelse er begrensa av vår menneskelige form og liv. Vår kulturelle forståelse av godt og ondt f eks klarer vi ikke å slippe unna. Språket som peker på fenomenene vi vil diskutere, har sine begrensninger. Vår logikk, tidsoppfatning, psykologiske hang til å bedømme og rangere saker i over- og underkategorier og dikotomiske begrepspar (f.eks. Godt og ondt som uforenelige motsetninger) - alt dette gjør oss i dårlig stand til å forstå hvordan alt henger sammen egentlig. Men så tenker jeg også at dette er det meninga at vi skal erfare også. Å leve i denne verden som menneske innebærer å oppleve alt gjennom de begrensningene som finnes for oss. Ingenting feil med det. Anonymkode: 4a00e...fb2 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #22 Del Skrevet 14. januar 2024 Jeg tror på reinkarnering, og jeg tror at èn konsekvens av å bryte slike kontrakter/nekte å gjøre jobben i seg selv, er at man tar med seg karmaet videre inntil man faktisk har gjort det man skal. Og kanskje blir da læringen enda mer utfordrende senere. Anonymkode: d156a...279 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #23 Del Skrevet 15. januar 2024 On 1/13/2024 at 1:49 AM, AnonymBruker said: Jeg tror at vi gjennom det vi kaller sjelskontrakter, skal lære og erfare. Dermed tror jeg at eneste «konsekvens» av å bryte en sjelskontrakt, er at vi må lære det vi var ment å lære i det neste liv. På samme måte tror jeg at dersom man tar sitt eget liv (som noen gjør fordi de står i så store utfordringer at de ikke ser noen annen utvei), må oppleve de samme utfordringene i sitt neste liv, for å lære og erfare det de var ment å lære. Så derfor tror jeg at det beste vi kan gjøre, er å stå i utfordringene som møter oss, virkelig kjenne på det, føle hvordan det føles på alle måter, (altså, erfare hvordan det føles), og deretter komme seg videre. Hvis vi bryter sjelskontrakter, eller ikke lærer det vi skal lære i dette livet, blir vi vel bare stående i det samme i det neste livet? Anonymkode: f2c86...aae Men da kan det hende andre part en har sjelskontrakt med har kommet videre fordi den personen har funnet andre til å utfylle andre part av ens sjelskontrakt? Da må den personen som bryter finne noen helt andre person(er) å ha samme sjelskontrakt med som kan være enda verre enn den første personen? Eller mener du at den andre personen som den personen hadde sjelskontrakt med skal være fastslåst helt til sitt neste liv? Gjelder det den andre personen å som bare blir stuck frem til det neste livet? Anonymkode: 19ca1...65f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #24 Del Skrevet 17. januar 2024 On 1/15/2024 at 8:44 PM, AnonymBruker said: Men da kan det hende andre part en har sjelskontrakt med har kommet videre fordi den personen har funnet andre til å utfylle andre part av ens sjelskontrakt? Da må den personen som bryter finne noen helt andre person(er) å ha samme sjelskontrakt med som kan være enda verre enn den første personen? Eller mener du at den andre personen som den personen hadde sjelskontrakt med skal være fastslåst helt til sitt neste liv? Gjelder det den andre personen å som bare blir stuck frem til det neste livet? Anonymkode: 19ca1...65f Her står litt greit om sjelskontrakter https://ritasusegg.no/11-viktige-fakta-om-sjelekontrakter/ Anonymkode: d156a...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #25 Del Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 13.1.2024 den 23.45): Begrepet «sjelskontrakt» er jo menneskeskapt, så hva som egentlig ligger i dette opprinnelig, vet vi ikke. Men jeg tror det kan dreie seg om at sjelene våre bestemmer før vi blir født, hva vi skal møte av utfordringer og hva vi skal lære/erfare, og kanskje er det da «avtalt» med andre sjeler at vi skal komme inn i livene til hverandre for å hjelpe hverandre med å oppleve og erfare den aktuelle følelsen? Om det så er kjærlighet eller gode følelser, eller frykt, svik, vold osv. Lilli Bendriss snakket om dette en gang, syns jeg å huske. F.eks om en annen slår deg eller påfører deg fysisk eller psykisk smerte, så kan det være avtalt før begges fødsel at denne sjelen skulle komme og gjøre nettopp dette, for å gi den andre denne erfaringen. Dvs at den «slemme» egentlig ikke er en slem sjel, men en sjel som har sagt ja til å ta denne rollen i dette livet. Men jeg mener i aller høyeste grad ikke at man skal bli værende i dårlige forhold og relasjoner, det er kanskje en av lærdommene evt, at man skal komme seg bort fra det? Anonymkode: f2c86...aae Dette tror jeg på også. Jeg tror at det ikke går an å endre en sjelekontrakt på andre måter enn ved å velge å avslutte livet selv. Anonymkode: c3cea...b94 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #26 Del Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette tror jeg på også. Jeg tror at det ikke går an å endre en sjelekontrakt på andre måter enn ved å velge å avslutte livet selv. Anonymkode: c3cea...b94 Jeg tror at man opparbeider seg enormt med karma dersomom man avslutter livet selv. Jeg tror man henger igjen i "mellomverden" til man skulle dødd naturlig. Det er en grunn til at på mange hjemsøkte steder så har offeret tatt selvmord eller blitt drept. Anonymkode: 27d16...eb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #27 Del Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror at man opparbeider seg enormt med karma dersomom man avslutter livet selv. Jeg tror man henger igjen i "mellomverden" til man skulle dødd naturlig. Det er en grunn til at på mange hjemsøkte steder så har offeret tatt selvmord eller blitt drept. Anonymkode: 27d16...eb8 Kan nok hende at noen gjør det, men jeg tror ikke alle gjør det. Det er jo mange som har opplevd hjemsøkte steder med sjeler som døde for hundrevis av år siden, de har jo ikke gått over etter det som skulle vært naturlig død. Jeg tror mer at de som blir igjen er kanskje de som brått ble fratatt livet og så har ikke sjelen rukket å "områ" seg og ikke skjønt hva som har skjedd og derfor blitt igjen. Jeg tror også at noen kan velge å bli igjen for sine nære og kjære. Og noen av dem gjenforenes etter at de nære og kjære også er døde, men at noen ikke gjenkjenner de nære og kjære etter xx antall år og derfor fortsatt henger igjen her. Jeg tror også at mange ganger kan de som virkelig har gått over til den andre siden komme gjennom "sløret". Komme tilbake for å si noe eller bare være nær de som er igjen her for trøst f.eks. Hvis noen har blitt drept så har det vært "planlagt" i sjelelivet som en gjensidig avtale på en måte, men hvis noen tar livet av seg så er det det eneste som kan bryte den avtalen. Det er hva jeg tror etter å ha lest bøkene til Dolores Cannon og tatt QHHT kursene hennes. Anonymkode: c3cea...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen_Lilith Skrevet 22. januar 2024 #28 Del Skrevet 22. januar 2024 vintersolverv skrev (På 14.1.2024 den 0.10): Det jeg umiddelbart lurer på når hun sier det er, har hun opplevd dette selv? Vet hun at hun har hatt en slik kontrakt med noen, og om hun gjør det, hvordan vet hun det? Er det en teori hun har? Er det en teori hun har hørt hos andre? Problemet mitt er at det er så mye i new age som går rundt som "sannheter" som folk bare gjentar, uten at de har opplevd dette i eget liv. F.ex. dette med at ondskap ikke eksisterer, det er en oppfatning som er veldig utbredt i new age. Men hva er det når noen tar livet av noen, og senere smører det opp i ansiktet til de etterlatte det de har gjort, og det vises at de virkelig godter seg? Eller når noen med fullt overlegg drar et menneske levende etter bilen sin til det ligger biter av dette mennesket over flere kilometer? Er det ikke ondskap? Hva er dette at "all is well" når 6 millioner jøder ble utryddet, fuglene og insektene dør ut, og vi risikerer å miste alt vi har til vanvittige krigsmaskiner? Teorier og floskler som ikke gir mening. Eller vi kan ta en annen en, at man tenker på seg sykdom, det er også en ekstremt utbredt ide. Og det er kun en ide, for man kan ikke tenke på seg virus og spedbarn kan heller ikke tenke på seg noen sykdom. Men ja, jeg tar selvkritikk. Dette passer egentlig ikke i tråden. Jeg er bare så fed up med åndelige "sannheter" som man må godta for å være "åndelig", og jeg burde ikke la det gå ut over dere i denne tråden, for dere skriver faktisk veldig gjennomtenkte ting. Vet du hva? Du skal få kred fot at du faktisk stiller spørsmålene! Det er alt for mange som bare roper plomt ut nedlatende og ignorante kommentarer, og så vet de ingen ting om det de kommenterer på. Spiritualitet er ett enormt brett tema som absolutt kan se ut som eventyr og syretrip, når man ikke har forståelse om hva som ligger bak/ hvorfor det blir sakt eller utført på den og den måten/ hvorfor man sier det de sier. For en banal sammenligning: Jeg har ikke peiling på bil, og hvordan en bilmotor fungerer gjør meg smått svimmel og egentlig ganske forbanna. Jeg liker ikke å ikke forstå noe, det får meg til å føle meg underlegen. Men hvis jeg går utenfor ett bilverksted å roper ut "Biler er bare eventyr! Og dere som tror på bilmotorer er noe psykotiske idioter!!", da vil jo alle som vet at bilmotor finnes, og kanskje til og med vet hvordan de fungerer, vil jo vite at det er jeg som er den dumme idioten. Og det er jeg jo også. Men bare for å avslutte med det jeg startet med, jeg setter pris på folk som stiller spørsmål. Det er igjennom å søke informasjon man lærer noe. Nå er ikke dine spørsmål her stilt til meg, så jeg skal la vedkommende svare selv. Men jeg tar gjerne en diskusjon om åndelige sannheter og hva du nå syns er teit eller meningsløst med ting innenfor spiritualiteten (som forsåvidt ikke er new age, om noe så er det old age) en gang 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen_Lilith Skrevet 22. januar 2024 #29 Del Skrevet 22. januar 2024 Jeg lurer på hvorfor man ønsker å bryte en sjelekontrakt... 🤔 En sjelenontrakt er jo en kontrakt i mellom 2 stk, eller flere i forhold til hvor stor avtale det er snakk om. Noen har kontrakter som skal påvirke kollektivet og består da gjerne av mange som er "leid inn" på samme kontrakt. Eller det kan være en liten enkelt 1-1 kontrakt. Eller er spørsmålet heller hva som skjer hvis en sjelenontrakt blir ufrivillig brutt? Jeg leste at det var nevnt dette med at en person plutselig tar sitt eget liv, og at den andre parten le stående igjen. Da tenker jeg at det var en del av avtalen de imellom. Hvis det derimot skulle skje noe som gjør det umulig å gjennomføre kontrakten som er veldig viktig for den unike sjela, så tror jeg at det rett og slett blir satt inn en "vikar". Jeg tenker at universet fikser sånn in no time 😁👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #30 Del Skrevet 22. januar 2024 Queen_Lilith skrev (5 timer siden): Jeg lurer på hvorfor man ønsker å bryte en sjelekontrakt... 🤔 En sjelenontrakt er jo en kontrakt i mellom 2 stk, eller flere i forhold til hvor stor avtale det er snakk om. Noen har kontrakter som skal påvirke kollektivet og består da gjerne av mange som er "leid inn" på samme kontrakt. Eller det kan være en liten enkelt 1-1 kontrakt. Eller er spørsmålet heller hva som skjer hvis en sjelenontrakt blir ufrivillig brutt? Jeg leste at det var nevnt dette med at en person plutselig tar sitt eget liv, og at den andre parten le stående igjen. Da tenker jeg at det var en del av avtalen de imellom. Hvis det derimot skulle skje noe som gjør det umulig å gjennomføre kontrakten som er veldig viktig for den unike sjela, så tror jeg at det rett og slett blir satt inn en "vikar". Jeg tenker at universet fikser sånn in no time 😁👍 Jeg har lest og har gått kurs innen QHHT og har lest masse som Dolores Cannon har utgitt av bøker. Jeg tror på det hun har sagt etter utallige hypnoser opp gjennom de 30+ årene hun har erfaring fra, at det eneste som kan få brutt en sjelekontrakt er om de tar sitt eget liv. Jeg tenker litt også på om det kan være sånn at det ikke alltid er kontrakter på sjelenivå. Noen ganger kan det muligens hende at en sjel velger å gå igjennom den eller den erfaringen i et nytt jordeliv, uten at det trenger å være en kontrakt mellom en eller flere andre sjeler. Anonymkode: c3cea...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #31 Del Skrevet 22. januar 2024 On 1/19/2024 at 4:06 PM, AnonymBruker said: Jeg tror at man opparbeider seg enormt med karma dersomom man avslutter livet selv. Jeg tror man henger igjen i "mellomverden" til man skulle dødd naturlig. Det er en grunn til at på mange hjemsøkte steder så har offeret tatt selvmord eller blitt drept. Anonymkode: 27d16...eb8 Jeg tror alle som har tatt selvmord eller blitt drept er kommet over på den andre siden (i lyset), men det er kjedelig og lite givende være der når de var ment være på jorden fordi alle andre i deres sjelegruppe er fortsatt på jorden og er nødt være på jorden. Anonymkode: 19ca1...65f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå