AnonymBruker Skrevet 10. januar #1 Del Skrevet 10. januar Sjelskontrakt sies å være en kontrakt du gjør med andre før du inkarnerer til jorden. Det kan være for å lære eller at begge part skal komme seg videre til dit de er ment å være. Vi kan likavel alltid bryte sjelskontrakter om vi vil som jeg har lest noe om... Jeg lurer på om det er noe konsekvenser å bryte en sjelskontrakt og isåfall hvilke? Setter pris på diskusjon. https://www.wikihow.com/Soul-Contract Anonymkode: 19ca1...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #2 Del Skrevet 11. januar Spørsmålet er om du vet hvilken/hvilke sjelskontrakter du har? Man må vel enten være klarsynt og kunne kommunisere med hjelpere fra andre siden, eller møte noen som kan hjelpe med dette, for å få noe som helst slags forståelse av dette? Anonymkode: f2c86...aae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #3 Del Skrevet 11. januar 20 hours ago, AnonymBruker said: Spørsmålet er om du vet hvilken/hvilke sjelskontrakter du har? Man må vel enten være klarsynt og kunne kommunisere med hjelpere fra andre siden, eller møte noen som kan hjelpe med dette, for å få noe som helst slags forståelse av dette? Anonymkode: f2c86...aae Det trenger ikke være så vanskelig. Sjelskontrakter kan være med relasjoner du har, enten foreldre, venner, lærere, kollegaer, sjefer, bekjente, søsken eller andre familiemedlemmer eller en partner, ekskjæreste eller kjæreste du er sammen med nå. Om det er sjelskontrakt kan det være noe som binder dere som er utenfor horisonten skjønne hvorfor kjenner hverandre eller har blitt kjent eller kommet over. Det kan være sjelskontrakt med en kollega eller sjef omså hvor forholdet er noe umsk med... Anonymkode: 19ca1...65f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #4 Del Skrevet 11. januar Trenger absolutt ikke være klarsynt eller medium. En kan også ignorere sjelskontrakter med å bare være egoistisk og leve helt for seg selv uten hensyn til andre, men det kan gjøre de en har sjelskontrakt stuck og de kommer seg ikke videre og kanskje kan det føre til konsekvenser for et neste liv hvor en må ta opp sjelskontrakten igjen eller om man har barn, så blir sjelskontrakten muligens overført til barna Anonymkode: 19ca1...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #5 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det trenger ikke være så vanskelig. Sjelskontrakter kan være med relasjoner du har, enten foreldre, venner, lærere, kollegaer, sjefer, bekjente, søsken eller andre familiemedlemmer eller en partner, ekskjæreste eller kjæreste du er sammen med nå. Om det er sjelskontrakt kan det være noe som binder dere som er utenfor horisonten skjønne hvorfor kjenner hverandre eller har blitt kjent eller kommet over. Det kan være sjelskontrakt med en kollega eller sjef omså hvor forholdet er noe umsk med... Anonymkode: 19ca1...65f Så i grunnen behandle alle relasjoner bra? I tilfelle sjelskontrakt? Anonymkode: 8cdd4...e07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #6 Del Skrevet 11. januar Just now, AnonymBruker said: Så i grunnen behandle alle relasjoner bra? I tilfelle sjelskontrakt? Anonymkode: 8cdd4...e07 Ja på en måte. Karma er ingen straff. Det er hvordan vi behandler andre. Sjelskontrakt på den linken wikihow står det er for å balansere ut karma fra tidligere liv og derfor bla har sjelskontrakter Anonymkode: 19ca1...65f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #7 Del Skrevet 11. januar Sjelskontrakter kan å være å hjelpe noen med spesifikt. Ikke kun behandle bra, men får de ikke den hjelpen kan det hende de en har sjelskontrakt blir stuck og må lete etter andre personer knytte sjelskontrakt med som kan ta sin tid og føre til mange omveier Anonymkode: 19ca1...65f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #8 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det trenger ikke være så vanskelig. Sjelskontrakter kan være med relasjoner du har, enten foreldre, venner, lærere, kollegaer, sjefer, bekjente, søsken eller andre familiemedlemmer eller en partner, ekskjæreste eller kjæreste du er sammen med nå. Om det er sjelskontrakt kan det være noe som binder dere som er utenfor horisonten skjønne hvorfor kjenner hverandre eller har blitt kjent eller kommet over. Det kan være sjelskontrakt med en kollega eller sjef omså hvor forholdet er noe umsk med... Anonymkode: 19ca1...65f AnonymBruker skrev (4 timer siden): Trenger absolutt ikke være klarsynt eller medium. En kan også ignorere sjelskontrakter med å bare være egoistisk og leve helt for seg selv uten hensyn til andre, men det kan gjøre de en har sjelskontrakt stuck og de kommer seg ikke videre og kanskje kan det føre til konsekvenser for et neste liv hvor en må ta opp sjelskontrakten igjen eller om man har barn, så blir sjelskontrakten muligens overført til barna Anonymkode: 19ca1...65f Jeg kjenner til hva sjelskontrakter er, men var ikke spørsmålet om det ville være konsekvenser dersom man bryter en sjelskontrakt? Det var poenget mitt, at dersom man bevisst skal velge å bryte en sjelskontrakt, så må man jo vite hvilke sjelskontrakter man har? Det var her jeg nevnte at klarsynte kunne komme til hjelp. Eller tenker du at alle relasjoner er sjelskontrakter, på ulike måter? Og at hvis man velger å avslutte en relasjon, så bryter man sjelskontrakten? Tror ikke jeg helt skjønte hva du mente, men temaet er interessant😊 Anonymkode: f2c86...aae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #9 Del Skrevet 12. januar Den brytes jo naturlig når dere har lært det dere skulle av hverandre? Anonymkode: 27d16...eb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #10 Del Skrevet 12. januar 9 hours ago, AnonymBruker said: Den brytes jo naturlig når dere har lært det dere skulle av hverandre? Anonymkode: 27d16...eb8 Noen bryter før de har lært det de skulle var mitt poeng Anonymkode: 19ca1...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #11 Del Skrevet 12. januar 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kjenner til hva sjelskontrakter er, men var ikke spørsmålet om det ville være konsekvenser dersom man bryter en sjelskontrakt? Det var poenget mitt, at dersom man bevisst skal velge å bryte en sjelskontrakt, så må man jo vite hvilke sjelskontrakter man har? Det var her jeg nevnte at klarsynte kunne komme til hjelp. Eller tenker du at alle relasjoner er sjelskontrakter, på ulike måter? Og at hvis man velger å avslutte en relasjon, så bryter man sjelskontrakten? Tror ikke jeg helt skjønte hva du mente, men temaet er interessant😊 Anonymkode: f2c86...aae Ja, en klarsynt kan sikkert være til hjelp finne ut hvilke sjelskontrakter var. Jeg vet ikke. Ja på et vis sånn jeg tenker det er alle relasjoner en sjelskontrakt, enten positivt eller negativt. Har en ikke noen relasjoner så har en heller ikke noen sjelskontrakter. Ja spørsmålet var om det er noen konsekvenser bryte det, men følte jeg måtte forklare hva det er først fordi virket ikke som du forsto Er det noen konsekvenser? Hva tenker du? Alle er på et vis klarsynt, men får inn info på ulike måter. Ikke alle ser. Noen hører eller får info via tanker eller følelser. Anonymkode: 19ca1...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #12 Del Skrevet 13. januar Både sjelskontrakt og livsvei som man har i sin plan blir ofte feiltolka i vårt menneskelige perspektiv. Det er ikke kontrakter i juridisk forstand (juss og straff/sanksjoner tilhører det jordiske liv), og heller ingen plan eller forhåndsbestemt vei som er lagt opp som en test vi må klare å finne ut av, «hvis ikke så…». Så nei, ingen konsekvenser i den forstand. Men karma er reelt. Det er fint for alle om man gjør mer av det son gir god karma og minst mulig av det som gir dårlig. Anonymkode: 4a00e...fb2 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #13 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja, en klarsynt kan sikkert være til hjelp finne ut hvilke sjelskontrakter var. Jeg vet ikke. Ja på et vis sånn jeg tenker det er alle relasjoner en sjelskontrakt, enten positivt eller negativt. Har en ikke noen relasjoner så har en heller ikke noen sjelskontrakter. Ja spørsmålet var om det er noen konsekvenser bryte det, men følte jeg måtte forklare hva det er først fordi virket ikke som du forsto Er det noen konsekvenser? Hva tenker du? Alle er på et vis klarsynt, men får inn info på ulike måter. Ikke alle ser. Noen hører eller får info via tanker eller følelser. Anonymkode: 19ca1...65f Jeg tror at vi gjennom det vi kaller sjelskontrakter, skal lære og erfare. Dermed tror jeg at eneste «konsekvens» av å bryte en sjelskontrakt, er at vi må lære det vi var ment å lære i det neste liv. På samme måte tror jeg at dersom man tar sitt eget liv (som noen gjør fordi de står i så store utfordringer at de ikke ser noen annen utvei), må oppleve de samme utfordringene i sitt neste liv, for å lære og erfare det de var ment å lære. Så derfor tror jeg at det beste vi kan gjøre, er å stå i utfordringene som møter oss, virkelig kjenne på det, føle hvordan det føles på alle måter, (altså, erfare hvordan det føles), og deretter komme seg videre. Hvis vi bryter sjelskontrakter, eller ikke lærer det vi skal lære i dette livet, blir vi vel bare stående i det samme i det neste livet? Anonymkode: f2c86...aae 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #14 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg tror at vi gjennom det vi kaller sjelskontrakter, skal lære og erfare. Dermed tror jeg at eneste «konsekvens» av å bryte en sjelskontrakt, er at vi må lære det vi var ment å lære i det neste liv. På samme måte tror jeg at dersom man tar sitt eget liv (som noen gjør fordi de står i så store utfordringer at de ikke ser noen annen utvei), må oppleve de samme utfordringene i sitt neste liv, for å lære og erfare det de var ment å lære. Så derfor tror jeg at det beste vi kan gjøre, er å stå i utfordringene som møter oss, virkelig kjenne på det, føle hvordan det føles på alle måter, (altså, erfare hvordan det føles), og deretter komme seg videre. Hvis vi bryter sjelskontrakter, eller ikke lærer det vi skal lære i dette livet, blir vi vel bare stående i det samme i det neste livet? Anonymkode: f2c86...aae Tja, tid eksisterer ikke på en slik måte at det er noe "neste liv" sannsynligvis. Altså; det skjer samtidig på et vis alt sammen og ikke på en tidslinje. Vi mennesker klarer jo ikke å forestille oss eksistens uten tid og derfor sier vi ting som "forrige liv", "neste liv" etc. Anonymkode: 2b933...a79 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #15 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tja, tid eksisterer ikke på en slik måte at det er noe "neste liv" sannsynligvis. Altså; det skjer samtidig på et vis alt sammen og ikke på en tidslinje. Vi mennesker klarer jo ikke å forestille oss eksistens uten tid og derfor sier vi ting som "forrige liv", "neste liv" etc. Anonymkode: 2b933...a79 Ja du sier noe, har hørt flere si det samme. Det er jammen ikke helt lett å begripe hvordan alt henger sammen. Anonymkode: f2c86...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vintersolverv Skrevet 13. januar #16 Del Skrevet 13. januar Det går ikke an å diskutere imaginære ting. Ingen vet en gang om det finnes sjelskontrakter eller hvordan de eventuelt fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #17 Del Skrevet 13. januar vintersolverv skrev (1 minutt siden): Det går ikke an å diskutere imaginære ting. Ingen vet en gang om det finnes sjelskontrakter eller hvordan de eventuelt fungerer. Nå er dette en tråd som omhandler et åndelig tema, og vi som diskuterer her er interessert i nettopp dette temaet. La oss gjøre det, så kan du delta om du vil, eller la være😉 Anonymkode: f2c86...aae 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vintersolverv Skrevet 13. januar #18 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå er dette en tråd som omhandler et åndelig tema, og vi som diskuterer her er interessert i nettopp dette temaet. La oss gjøre det, så kan du delta om du vil, eller la være😉 Anonymkode: f2c86...aae Ja jeg skjønner det, og jeg er ikke her for å trolle. Jeg opplever i høyeste grad at det er en åndelig del ved eksistensen, men kan ikke for mitt bare liv huske noen sjelskontrakt eller føle at jeg har en med noen. Jeg har ikke en eneste gang følt at det har vært noen "kontrakt" med noen jeg har møtt, selv om jeg har opplevd at jeg har kjent igjen mennesker fra tidligere og delvis husket liv med dem. Så for meg eksisterer ikke det, selv om jeg kan føle at jeg har kjent dem i tusenvis av år. Har du erfaring med en sjelskontrakt? Det høres faktisk ut som noe som kan gi en dårlig samvittighet om en må bryte med en person. Noe som kan få noen til å tro at man må holde ut i et forhold som ikke gir mening lenger eller som er direkte skadelig. Jeg tror man kan risikere å leve livet sitt ut fra ideer istedenfor å gjøre det man må i øyeblikket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #19 Del Skrevet 13. januar vintersolverv skrev (4 minutter siden): Ja jeg skjønner det, og jeg er ikke her for å trolle. Jeg opplever i høyeste grad at det er en åndelig del ved eksistensen, men kan ikke for mitt bare liv huske noen sjelskontrakt eller føle at jeg har en med noen. Jeg har ikke en eneste gang følt at det har vært noen "kontrakt" med noen jeg har møtt, selv om jeg har opplevd at jeg har kjent igjen mennesker fra tidligere og delvis husket liv med dem. Så for meg eksisterer ikke det, selv om jeg kan føle at jeg har kjent dem i tusenvis av år. Har du erfaring med en sjelskontrakt? Det høres faktisk ut som noe som kan gi en dårlig samvittighet om en må bryte med en person. Noe som kan få noen til å tro at man må holde ut i et forhold som ikke gir mening lenger eller som er direkte skadelig. Jeg tror man kan risikere å leve livet sitt ut fra ideer istedenfor å gjøre det man må i øyeblikket. Begrepet «sjelskontrakt» er jo menneskeskapt, så hva som egentlig ligger i dette opprinnelig, vet vi ikke. Men jeg tror det kan dreie seg om at sjelene våre bestemmer før vi blir født, hva vi skal møte av utfordringer og hva vi skal lære/erfare, og kanskje er det da «avtalt» med andre sjeler at vi skal komme inn i livene til hverandre for å hjelpe hverandre med å oppleve og erfare den aktuelle følelsen? Om det så er kjærlighet eller gode følelser, eller frykt, svik, vold osv. Lilli Bendriss snakket om dette en gang, syns jeg å huske. F.eks om en annen slår deg eller påfører deg fysisk eller psykisk smerte, så kan det være avtalt før begges fødsel at denne sjelen skulle komme og gjøre nettopp dette, for å gi den andre denne erfaringen. Dvs at den «slemme» egentlig ikke er en slem sjel, men en sjel som har sagt ja til å ta denne rollen i dette livet. Men jeg mener i aller høyeste grad ikke at man skal bli værende i dårlige forhold og relasjoner, det er kanskje en av lærdommene evt, at man skal komme seg bort fra det? Anonymkode: f2c86...aae 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vintersolverv Skrevet 13. januar #20 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Begrepet «sjelskontrakt» er jo menneskeskapt, så hva som egentlig ligger i dette opprinnelig, vet vi ikke. Men jeg tror det kan dreie seg om at sjelene våre bestemmer før vi blir født, hva vi skal møte av utfordringer og hva vi skal lære/erfare, og kanskje er det da «avtalt» med andre sjeler at vi skal komme inn i livene til hverandre for å hjelpe hverandre med å oppleve og erfare den aktuelle følelsen? Om det så er kjærlighet eller gode følelser, eller frykt, svik, vold osv. Lilli Bendriss snakket om dette en gang, syns jeg å huske. F.eks om en annen slår deg eller påfører deg fysisk eller psykisk smerte, så kan det være avtalt før begges fødsel at denne sjelen skulle komme og gjøre nettopp dette, for å gi den andre denne erfaringen. Dvs at den «slemme» egentlig ikke er en slem sjel, men en sjel som har sagt ja til å ta denne rollen i dette livet. Men jeg mener i aller høyeste grad ikke at man skal bli værende i dårlige forhold og relasjoner, det er kanskje en av lærdommene evt, at man skal komme seg bort fra det? Anonymkode: f2c86...aae Det jeg umiddelbart lurer på når hun sier det er, har hun opplevd dette selv? Vet hun at hun har hatt en slik kontrakt med noen, og om hun gjør det, hvordan vet hun det? Er det en teori hun har? Er det en teori hun har hørt hos andre? Problemet mitt er at det er så mye i new age som går rundt som "sannheter" som folk bare gjentar, uten at de har opplevd dette i eget liv. F.ex. dette med at ondskap ikke eksisterer, det er en oppfatning som er veldig utbredt i new age. Men hva er det når noen tar livet av noen, og senere smører det opp i ansiktet til de etterlatte det de har gjort, og det vises at de virkelig godter seg? Eller når noen med fullt overlegg drar et menneske levende etter bilen sin til det ligger biter av dette mennesket over flere kilometer? Er det ikke ondskap? Hva er dette at "all is well" når 6 millioner jøder ble utryddet, fuglene og insektene dør ut, og vi risikerer å miste alt vi har til vanvittige krigsmaskiner? Teorier og floskler som ikke gir mening. Eller vi kan ta en annen en, at man tenker på seg sykdom, det er også en ekstremt utbredt ide. Og det er kun en ide, for man kan ikke tenke på seg virus og spedbarn kan heller ikke tenke på seg noen sykdom. Men ja, jeg tar selvkritikk. Dette passer egentlig ikke i tråden. Jeg er bare så fed up med åndelige "sannheter" som man må godta for å være "åndelig", og jeg burde ikke la det gå ut over dere i denne tråden, for dere skriver faktisk veldig gjennomtenkte ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå