Gå til innhold

Hvor mye kan jeg få i lån (veldig varierende kalkulator svar)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvor mye kan vil få i boliglån (veldig varierende kalkulator svar). 
Skal søke om finansieringsbevis, men mangler bare litt dokumenter etter salg av huset.
Fikk 800.000,- i fjor når jeg kjøpte det, fikk fa 200.000,- fordi jeg hadde bil, det har jeg ikke lengre. Må flytte så fort p.g.a sykdom i familien.
Kalkulatoren til Nordea hvor jeg er kunde gir meg ett mye høyere estimat enn de andre. Vet med lån på 1 mill (har 3.7m i egenkapital) må tåle rente på 9% som er 7500,- i mnd. Sifo budsjettet estimerer med 12000,- og jeg har utbetalt 23.000,-
Er det da urealistisk å få 1 mil i lån?

Skrevet

Vet ikke om folk kan se spm. posten ser rart ut på min side. 

Skrevet
3 hours ago, Dumpappen said:

Lurer på hvor mye kan vil få i boliglån (veldig varierende kalkulator svar). 
Skal søke om finansieringsbevis, men mangler bare litt dokumenter etter salg av huset.
Fikk 800.000,- i fjor når jeg kjøpte det, fikk fa 200.000,- fordi jeg hadde bil, det har jeg ikke lengre. Må flytte så fort p.g.a sykdom i familien.
Kalkulatoren til Nordea hvor jeg er kunde gir meg ett mye høyere estimat enn de andre. Vet med lån på 1 mill (har 3.7m i egenkapital) må tåle rente på 9% som er 7500,- i mnd. Sifo budsjettet estimerer med 12000,- og jeg har utbetalt 23.000,-
Er det da urealistisk å få 1 mil i lån?

Bør ikke være urealistisk det. 

Skrevet

Får du ikke kjøpt noe for 3,5.??

Anonymkode: f6667...70e

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Får du ikke kjøpt noe for 3,5.??

Anonymkode: f6667...70e

Ikke i Oslo, ikke mye ihvertfall. 

Skrevet

Er det vanlig når man får lån at man kan i tillegg ta opp litt ekstra til møbler i samme lån? Eller er det kun til hus/leilighet?

Anonymkode: b78b9...532

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er det vanlig når man får lån at man kan i tillegg ta opp litt ekstra til møbler i samme lån? Eller er det kun til hus/leilighet?

Du får utbetalt det beløpet finanseringsbeviset er på, så trenger ikke ta opp noe ekstra lån. 

Skrevet
Dumpappen skrev (2 minutter siden):

Du får utbetalt det beløpet finanseringsbeviset er på, så trenger ikke ta opp noe ekstra lån. 

ok, det er jo bra. Takk for svar 🙂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...