Dumpappen Skrevet 10. januar 2024 #1 Skrevet 10. januar 2024 Lurer på hvor mye kan vil få i boliglån (veldig varierende kalkulator svar). Skal søke om finansieringsbevis, men mangler bare litt dokumenter etter salg av huset. Fikk 800.000,- i fjor når jeg kjøpte det, fikk fa 200.000,- fordi jeg hadde bil, det har jeg ikke lengre. Må flytte så fort p.g.a sykdom i familien. Kalkulatoren til Nordea hvor jeg er kunde gir meg ett mye høyere estimat enn de andre. Vet med lån på 1 mill (har 3.7m i egenkapital) må tåle rente på 9% som er 7500,- i mnd. Sifo budsjettet estimerer med 12000,- og jeg har utbetalt 23.000,- Er det da urealistisk å få 1 mil i lån?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #2 Skrevet 10. januar 2024 Hva er bruttoinntekten din? Det er den som gjelder - ikke hva du får utbetalt. Anonymkode: cc786...a30
solsolsol Skrevet 10. januar 2024 #4 Skrevet 10. januar 2024 Det er vel sjelden så svart-hvitt. Om du tenker å kjøpe bolig til 4,7, og banken bare skal betale 1 mill er de jo veldig sikre på å få pengene sine tilbake om du ikke skulle klare å betale. Letteste er å be om avtale i banken, og prøv andre banker om de første gir deg mindre enn du trenger (og tror du klarer)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå