Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg møtte verdens mest fantastiske mann for 6 måneder siden. Vi klikket på alle nivå og har vært uadskillelige disse månedene. Det eneste problemet er at han har nær kontakt med eksen sin. De var sammen i flere år, men fikk ingen barn sammen. Jeg har vært raus og avventende med situasjonen. Raus i form av at jeg har latt de møtes på tomannshånd for å spise middag sammen eller bare "henge". Det skjer ikke ofte, men kanskje 2-3 ganger i måneden. Han hjelper henne mye med ting i huset som må repareres osv.

Han er absolutt ikke av det utro kaliberet, men jeg synes likevel at det er ubehagelig at de har så nær kontakt. De har daglig kontakt på sosiale medier.

Jeg vet at hans intensjon ikke er å få henne tilbake, men at de er gode venner. Det er likevel bittert å sitte på utsiden uten å vite hva som egentlig foregår.

Har andre noe lignende erfaringer? Kan man bli venner med noens eks, og at alle bare er venner, eller er sånne relasjoner dødfødt? Jeg vurderer nå å gå, selv om han er verdens beste menneske. Usikkerheten blir for stor 😞  Hva hadde du gjort?

Anonymkode: ed1ff...707

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Usikkerheten blir for stor 😞

Hva er du redd for? 

Anonymkode: 7b99c...abe

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er du redd for? 

Anonymkode: 7b99c...abe

Jeg er vel redd for at de skal finne tilbake til hverandre på et vis, selv om han har fortalt meg om alle feilene hennes. Jeg vet ikke. Er sjalu på den gode relasjonen de har. Kjipt, men sant.

Skrevet

Her må jo du vurdere om du kan være i dette forholdet eller ikke? Kommer du til å aksepterte at de er venner, eller kommer dettte alltid til å gnage på deg? Jeg syns på generelt grunnlag ikke at folk kan be noen kvitte seg med gamle venner uten at det er en helt spesiell grunn til det.. 

Anonymkode: 8e1fe...152

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg møtte verdens mest fantastiske mann for 6 måneder siden. Vi klikket på alle nivå og har vært uadskillelige disse månedene. Det eneste problemet er at han har nær kontakt med eksen sin. De var sammen i flere år, men fikk ingen barn sammen. Jeg har vært raus og avventende med situasjonen. Raus i form av at jeg har latt de møtes på tomannshånd for å spise middag sammen eller bare "henge". Det skjer ikke ofte, men kanskje 2-3 ganger i måneden. Han hjelper henne mye med ting i huset som må repareres osv.

Han er absolutt ikke av det utro kaliberet, men jeg synes likevel at det er ubehagelig at de har så nær kontakt. De har daglig kontakt på sosiale medier.

Jeg vet at hans intensjon ikke er å få henne tilbake, men at de er gode venner. Det er likevel bittert å sitte på utsiden uten å vite hva som egentlig foregår.

Har andre noe lignende erfaringer? Kan man bli venner med noens eks, og at alle bare er venner, eller er sånne relasjoner dødfødt? Jeg vurderer nå å gå, selv om han er verdens beste menneske. Usikkerheten blir for stor 😞  Hva hadde du gjort?

Romantiske middager med eksen og reparasjoner på huset hennes flere ganger i måneden? Han er sammen med eksen, ikke deg. Du er tidsfordriv. Dessverre. 

Anonymkode: a85d9...af4

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

For meg hadde dette vært pluss i boka, og du skriver selv at du ikke tror han er av den utro typen. Så jeg skjønner ikke helt hva problemet er? Jeg har selv vært god venn med noen exer uten at det var et snev av romanikk bak det...

• Liker 2
Skrevet

Jeg orker ikke noen som ikke har et anstendig forhold til eksen sin.. jeg tenker at er man ferdig så er man ferdig, da trenger man ikke sitte der og prate daglig på sosiale medier, eller løpe og hjelpe henne med ting i huset, det er sånn en fot inne en fot ute forhold.

Anonymkode: d25c8...c6a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg var veldig god venn med eksen. Hadde vi ville vært sammen, så hadde vi ikke gjort det slutt. 

Om han virkelig vil tilbake til henne, så vil ingen kontakt kanskje utløse et veldig savn hos ham.....tar du sjansen på det? 

Anonymkode: 46ea8...302

• Liker 1
Skrevet
Disco skrev (2 minutter siden):

For meg hadde dette vært pluss i boka, og du skriver selv at du ikke tror han er av den utro typen. Så jeg skjønner ikke helt hva problemet er? Jeg har selv vært god venn med noen exer uten at det var et snev av romanikk bak det...

Problemet er jo min usikkerhet og sjalusi. De har en lang historie sammen. Kanskje best for meg å skygge banen og la de beholde det gode vennskapet.

• Liker 2
Skrevet
Disco skrev (2 minutter siden):

Problemet er at denne mannen tar en annen dame ut på middag flere ganger i måneden og hjelper henne med praktiske ting i huset. Dette har man kjærester til, ikke ekser. Og å prate DAGLIG på sosiale medier? Om hva da? Jeg har flere gode venner, og jeg prater da ikke HVER eneste jævla dag med dem på SoMe, og tar dem ikke ut på middag så ofte.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Problemet er at denne mannen tar en annen dame ut på middag flere ganger i måneden og hjelper henne med praktiske ting i huset. Dette har man kjærester til, ikke ekser. Og å prate DAGLIG på sosiale medier? Om hva da? Jeg har flere gode venner, og jeg prater da ikke HVER eneste jævla dag med dem på SoMe, og tar dem ikke ut på middag så ofte.

Du har rett, dette er ikke mannen for meg eller deg, det er for noen helt andre som foretrekker denne typen avstand i forholdet sitt. 

• Liker 1
Skrevet

Problemet er jo min usikkerhet og sjalusi. De har en lang historie sammen. Kanskje best for meg å skygge banen og la de beholde det gode vennskapet.

Kanskje du kunne prøvd å bli venner med henne også først? Dersom hun er et hyggelig menneske som er viktig for mannen din, så kan hun også bli en god venninne for deg. 😊 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har rett, dette er ikke mannen for meg eller deg, det er for noen helt andre som foretrekker denne typen avstand i forholdet sitt. 

Men TS foretrekker IKKE det. Og det har ingenting med sjalusien å gjøre. Det er ikke normalt å prioritere en annen dame fremfor ny kjæreste. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kanskje du kunne prøvd å bli venner med henne også først? Dersom hun er et hyggelig menneske som er viktig for mannen din, så kan hun også bli en god venninne for deg. 😊 

Og da kan de leke lykkelig trekantfamilie. Herlig!

• Liker 1
Skrevet

Å gå inn i et forhold er for å berike hverandres liv, ikke for å destruere andres relasjoner til dem de alt har i livet sitt. Jeg er venn med flere ekser, og ville ikke tolerert at en ny partner blanda seg borti hvem jeg har som venner eller omgås sosialt.
At folk er sjalu er helt greit, men det er deres problem å håndtere følelsene sine. Det kan ikke styre andre.

Det er faktisk mesterlig av dem å gå ut av en kjærlighetsforhold, og sitte igjen med et vennskap.
Selvfølgelig kan du bli hennes venn, dersom du går inn i det for å få en venn, ikke for å kontrollere hva de to gjør.
Gransk dine motiver: Vil du bli venn med henne for å ødelegge deres tosomhet, eller fordi du tror hun er et hyggelig bekjentskap?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Men TS foretrekker IKKE det. Og det har ingenting med sjalusien å gjøre. Det er ikke normalt å prioritere en annen dame fremfor ny kjæreste. 

Ja det var jo det jeg sa, jeg ville ikke tatt ham og det bør ikke ts heller 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vil si det er synd å kaste bort et fint forhold pga dette, men det er meg. Hvis de hadde prøvd å skjule kontakten hadde det vært en annen sak.....

• Liker 3
Skrevet
Andro skrev (3 minutter siden):

Å gå inn i et forhold er for å berike hverandres liv, ikke for å destruere andres relasjoner til dem de alt har i livet sitt. Jeg er venn med flere ekser, og ville ikke tolerert at en ny partner blanda seg borti hvem jeg har som venner eller omgås sosialt.
At folk er sjalu er helt greit, men det er deres problem å håndtere følelsene sine. Det kan ikke styre andre.

Det er faktisk mesterlig av dem å gå ut av en kjærlighetsforhold, og sitte igjen med et vennskap.
Selvfølgelig kan du bli hennes venn, dersom du går inn i det for å få en venn, ikke for å kontrollere hva de to gjør.
Gransk dine motiver: Vil du bli venn med henne for å ødelegge deres tosomhet, eller fordi du tror hun er et hyggelig bekjentskap?

Hvorfor skal en mann ha TOSOMHET med en annen dame enn kjæresten, hvis de er monogame?

• Nyttig 2
Skrevet

De vil alltid ha kjent hverandre lengere enn det du og han har. 

Vil du framstå som raus, inkluderende og trygg på din egen verdi, eller som sjalu, kontrollerende og usikker? 

Akkurat nå er du i sistnevnte kategori.

Anonymkode: 46ea8...302

• Liker 2
Skrevet

Og da kan de leke lykkelig trekantfamilie. Herlig!

Foreslå ikke akuratt at de skulle være sisterwifes 😅 Jeg har gode forhold til både ekser og nye partnere der det har falt seg naturlig… Fullt mulig for normale mennesker…. 

Andro skrev (1 minutt siden):

Enig. Du formulerte dette mye bedre og utfyllende enn meg 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...