AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #1 Skrevet 10. januar 2024 Har møtt flere menn i alderen 40-50 år som etter en stund begynner å snakke mer og mer om eksen, eksen ditt eksen datt, nevnes ved hver anledning. Samtidig som de forteller hvor fælt forholdet var, gjerne psykisk syk eks som dro fra de og nå sitter de der alene får man følelsen av, enda de har møtt meg og jeg sitter der. Disse relasjonene tar jo selvsagt slutt for hva skal jeg med en gubbe som sitter der og rosemaler en fortid og ikke kan gå videre. Men hva i all verden er greia? Anonymkode: 1daf3...c84 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #2 Skrevet 10. januar 2024 Greia er at de ikke er ferdige med eksen og bruker deg som rebound Anonymkode: 662d8...b4d 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #3 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Greia er at de ikke er ferdige med eksen og bruker deg som rebound Anonymkode: 662d8...b4d Men hvorfor sitte og gnåle om dårlige forhold? Gjerne årevis etter at det ble slutt Anonymkode: 1daf3...c84
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #4 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men hvorfor sitte og gnåle om dårlige forhold? Gjerne årevis etter at det ble slutt Anonymkode: 1daf3...c84 Fordi de ikke er over det selvfølgelig. Anonymkode: 7b79f...4a5 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #5 Skrevet 10. januar 2024 Jeg vil anta at forholdet ikke var så dårlig som de fremstilte det i begynnelsen. Noen mennesker er veldig sinte etter et brudd, og tillegger eksen alt mulig. Når dette roer seg, husker de de gode tingene - og får et mer nyansert syn på de dårlige tingene, feks at de innser at de selv også bidrog til problemene ( og det sitter det laaaangt inne hos noen å akseptere, både ovenfor seg selv og andre). Anonymkode: e9bc2...a24 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #6 Skrevet 10. januar 2024 Hva er det han snakker om da?? Typisk at alle her kaster seg på og dømmer selv om de har null kjennskap til saken. 🤡 Jeg hadde et veldig dårlig ekteskap som jeg brøt ut av. Men vi har unger sammen (og mange år felles liv), og det forsvinner ikke selv om vi fungerte dårlig sammen. Så vi samarbeider, er på talefot, møtes ved bursdager ol. Det er det beste for ungene og familie/felles venner. Men det er på høflig nivå. Vi er ikke kompiser lenger. Så, ja, når man snakker om ting så kan lett eksen komme opp som referanse i en samtale. Jeg gidder ikke leve i frykt for å nevne henne en gang for mye. Hvis min date ikke klarer å forholde seg til det, så er hun for mentalt tilbakestående til at jeg gidder. Heldigvis har ikke det vært et problem hittil. Sykelig retrospektiv sjalusi er ikke verd å bruke energi på. Ikke sjalusi i noen form, egentlig, men å være sjalu på fortiden er bare for dumt. Anonymkode: 0a7a4...4ba
Gjest ti10 Skrevet 10. januar 2024 #7 Skrevet 10. januar 2024 Jeg tror at i mange av disse tilfellene er det fellesskapet og tryggheten ved å være i et mangeårig forhold de savner, ikke nødvendigvis personen. Det er så synd at de ikke forstår at de ødelegger muligheten til å oppnå det samme med en ny kvinne når de oppfører seg sånn og ikke klarer å gå videre.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #8 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men hvorfor sitte og gnåle om dårlige forhold? Gjerne årevis etter at det ble slutt Anonymkode: 1daf3...c84 Da er man bitter, rett og slett. Grodd fast i bitterhet og såre følelser. Selvtilliten har fått seg en knekk og vedkommende har ikke klart å bygge seg opp igjen. Synd for de det gjelder, frustrerende for de som må se på det... Anonymkode: c416e...20f 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #9 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva er det han snakker om da?? Det de har til felles er alt, vi kan sitte og snakke om vin og hva som passer til rødt kjøtt så sukka han ene og fortalte om den gangen han og eksen var på vinsmake kurs til Frankrike, og derfra sluttet han ikke. Han tok henne opp dann og vann gjennom dagen. "Kari likte også grapefrukt jøss" og " jeg og kari var der og der på ferie, det savner jeg". Hvor ofte de hadde sex til og med. Anonymkode: 1daf3...c84 1
Gjest ti10 Skrevet 10. januar 2024 #10 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det de har til felles er alt, vi kan sitte og snakke om vin og hva som passer til rødt kjøtt så sukka han ene og fortalte om den gangen han og eksen var på vinsmake kurs til Frankrike, og derfra sluttet han ikke. Han tok henne opp dann og vann gjennom dagen. "Kari likte også grapefrukt jøss" og " jeg og kari var der og der på ferie, det savner jeg". Hvor ofte de hadde sex til og med. Anonymkode: 1daf3...c84 Og du sitter der og lytter og tar imot uten å si fra at det er respektløst? Eller?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #11 Skrevet 10. januar 2024 40 minutter siden, AnonymBruker said: Greia er at de ikke er ferdige med eksen og bruker deg som rebound Anonymkode: 662d8...b4d Her har du noe som avviker litt fra fasitsvaret ditt 😘. Både jeg og kona (som har vært sammen i 7 år og gift i 5 av de) har hvert vårt lange forhold bak oss. Vi snakker nesten litt for ofte om de tåpelige forholdene vi har vært i og ler av eksene våre. Greia var at vi begge sløste bort altfor mange år på noen vi overhodet ikke passet med. Det er nok uansett lurt å avvente med slikt til man har vært sammen i en viss periode og man begynner å bli trygge på hverandre. Ca. 6-7 måneder før man begynner å slippe litt tak er nok normalt. 36 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvorfor sitte og gnåle om dårlige forhold? Gjerne årevis etter at det ble slutt Anonymkode: 1daf3...c84 Man ønsker jo helst å være hverandres bestevenn da :-). Anonymkode: fed7f...e16
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #12 Skrevet 10. januar 2024 ti10 skrev (1 minutt siden): Og du sitter der og lytter og tar imot uten å si fra at det er respektløst? Eller? Jo, jeg sa at det passet ikke og at jeg ikke ville høre mer om eksen, de sa det ikke skulle gjenta seg, det gjorde det, da gjorde jeg det slutt på datingen. Alle de endte jo, men jeg er overrasket over hvor mange av de det er. Anonymkode: 1daf3...c84
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #13 Skrevet 10. januar 2024 22 minutter siden, AnonymBruker said: Det de har til felles er alt, vi kan sitte og snakke om vin og hva som passer til rødt kjøtt så sukka han ene og fortalte om den gangen han og eksen var på vinsmake kurs til Frankrike, og derfra sluttet han ikke. Han tok henne opp dann og vann gjennom dagen. "Kari likte også grapefrukt jøss" og " jeg og kari var der og der på ferie, det savner jeg". Hvor ofte de hadde sex til og med. Anonymkode: 1daf3...c84 Haha! Ikke bra 🤣🤣🤣. Anonymkode: fed7f...e16
umAxa Skrevet 10. januar 2024 #14 Skrevet 10. januar 2024 (endret) 11 hours ago, AnonymBruker said: Har møtt flere menn i alderen 40-50 år som etter en stund begynner å snakke mer og mer om eksen, eksen ditt eksen datt, nevnes ved hver anledning. Samtidig som de forteller hvor fælt forholdet var, gjerne psykisk syk eks som dro fra de og nå sitter de der alene får man følelsen av, enda de har møtt meg og jeg sitter der. Anonymkode: 1daf3...c84 I en annen tråd så "klagde" kvinnen at det var umulig å bli kjent med en mann fordi de aldri snakket om sitt personlige liv og følelsesliv. Men hun kunne fint gjøre det med kvinner og sine venninner - og synes at det var merkelig. Hun skulle gjerne lest tråden din nå, også sett nå hvorfor menn ikke bør snakke om sitt personlige og følelses liv med en kvinne, spesielt en som knapt kjenner han. Din reaksjon er selvsagt naturlig, og jeg klandrer deg ikke for noe, men det understreker hvor uattraktivt det er. Nok om det. Quote Disse relasjonene tar jo selvsagt slutt for hva skal jeg med en gubbe som sitter der og rosemaler en fortid og ikke kan gå videre. Men hva i all verden er greia? Greien er at menn har også et behov for å snakke om sine følelser og erfaringer, og knapt noen av dem har et tilsvarende rikt sosial utløp som kvinner har. Vi alle vet å snakke med noen kan gi klarhet i sine egne tanker og få ut litt oppsamlet underliggende følelser - og kvinner er kjent for å være mye flinkere enn menn på dette. Så at menn i alderen 40-50 som har gått gjennom et langt mislykket forhold eller to, har sikkert ikke fått disse følelsene ut på en sunn måte. Så møtes dere, og siden du er en kvinne, så føler han også at du er den rette personen å lette på trykket med. Problemet oppstår når de tror å åpne seg opp følelsesmessig for deg, som knapt kjenner eller skylder han noen ting, vil bringe dere nærmere sammen. Men som du selv legger merke til: That's not how it works... Skjer det igjen så får du anbefale at han å heller snakker om sine tidligere forholdsproblemer med en god kompis, ta med en fiskestang og en øl, så kan dere kanskje treffes igjen etter det. Du skylder ikke han noen ting. Endret 10. januar 2024 av umAxa 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #15 Skrevet 10. januar 2024 Når han sier han lengter etter eksen ville jeg trodd på det. Og sagt ha det. Anonymkode: 098fd...092 1
lillevill Skrevet 10. januar 2024 #16 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men hvorfor sitte og gnåle om dårlige forhold? Gjerne årevis etter at det ble slutt Anonymkode: 1daf3...c84 Følelsene er ikke borte eller så har de ikke bearbeidet bruddet. Kansje de har barn sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå