Gå til innhold

Nevne ex for ny date

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på date med en bekjent i går. Vi klikker veldig bra og skal møtes igjen. Bor på en liten plass. Og helt random så nevner han en situasjon på jobb «og jeg snakka med Bjørn her en dag og han hadde samme oppfatning». Daten og Bjørn jobber innenfor samme felt (ikke samme arbeidsplass) men kjenner ikke hverandre noe særlig etter hva jeg vet. 

Saken er: jeg og Bjørn datet ca 4 mnd for et par år siden. Ikke noe som var offisielt på noen måte, jeg avslutta det for vi var altfor forskjellige. Han tok det ganske tungt selv om det ikke varte så lenge.

Burde jeg nevnt dette for daten? Gjorde ikke det..

Anonymkode: f5a41...b5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Var på date med en bekjent i går. Vi klikker veldig bra og skal møtes igjen. Bor på en liten plass. Og helt random så nevner han en situasjon på jobb «og jeg snakka med Bjørn her en dag og han hadde samme oppfatning». Daten og Bjørn jobber innenfor samme felt (ikke samme arbeidsplass) men kjenner ikke hverandre noe særlig etter hva jeg vet. 

Saken er: jeg og Bjørn datet ca 4 mnd for et par år siden. Ikke noe som var offisielt på noen måte, jeg avslutta det for vi var altfor forskjellige. Han tok det ganske tungt selv om det ikke varte så lenge.

Burde jeg nevnt dette for daten? Gjorde ikke det..

Svaret på slike spørsmål er alltid det samme:

Hvis du ikke sier noe nå, og fakta så kommer ut senere, blir det da verre enn om du hadde sagt noe med en gang?

I så fall bør du si noe nå.

Om svaret er ja eller nei kan bare du vurdere.

Anonymkode: afa3b...aa5

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kan bli litt mye på første date? Tenker dere bør fokusere på å kjenne på ting dere imellom før alt mulig av andre mellommenneskelige forhold skal blandes inn. 

Endret av Bippeti
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Om dette er en person som tvilsomt blir nevnt igjen, ser jeg ikke grunn til å fortelle bakgrunnshistorien.

Endret av Mia M
Skrevet

Nei du trenger ikke. Dere har ikke vært i en forhold og det er for et par år siden. Og hvis du skulle fortelle ham det, kan det virke som om du ville gjøre ham sjalu.

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg hadde nevnt det. Om de treffes innimellom er det sjanse for at dating og damer kommer opp og da er det greit å ikke bli overrasket over at en en prater med har hatt seg med dama👀

Skrevet

Kan jo hende Bjørn nevner det... 

Hvis samtalen går i den retningen, ville jeg nevnt det. "Apropos det, bare så du er klar over det, så var jeg på noen få dates med Bjørn for lenge siden. Ble ikke noe mer enn det, men greit at du hører det fra meg, siden du kjenner ham.". Er daten din voksen, bryr han seg ikke om det, men slipper å bli tatt på senga hvis Bjørn begynner å fortelle skrøner. 

Anonymkode: 77537...dcc

• Liker 1
Skrevet

Uff, det er en sånn situasjon som kanskje kan bli feil uansett hva du gjør. Hvis du hadde sagt til daten din at du hadde datet Bjørn, hadde han kanskje misforstått og trodd at du la mer vekt på det enn du gjør, ev. nevne det til Bjørn, som da kan misforstå på sin side. 

Så er det det at i og med at du ikke sa noe, kan daten få det for seg at du holder ting tilbake og ikke er til å stole på hvis han får vite det av andre senere. Spesielt hvis det er Bjørn som forteller ham det.

Men jeg vil egentlig tro at hvis daten din er en ok fyr, går det nok bra. Hvis han er typen som trekker konklusjoner basert på antakelser og/eller rykter og slarv, er han mest sannsynlig ikke noe å samle på uansett.

Skrevet

Litt motstridende meninger her ser jeg🫤 Hvis det blir snakk om tidligere dater eller Bjørn blir nevnt igjen så får jeg vel si det..kan egentlig bli feil uansett hva jeg gjør.

ts

Skrevet

Bedre å være for åpen enn for lukka om man skal bygge tillit.
De som ikke tåler fakta har du uansett ikke bruk for videre.

• Liker 1
Skrevet

"Stemmer det! Han ja, jo jeg vet hvem han er"     🦧

Anonymkode: 996a0...75f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

"Stemmer det! Han ja, jo jeg vet hvem han er"     🦧

Så viktig var han😉

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Litt motstridende meninger her ser jeg🫤 Hvis det blir snakk om tidligere dater eller Bjørn blir nevnt igjen så får jeg vel si det..kan egentlig bli feil uansett hva jeg gjør.

ts

Kan bli riktig og. Du må bare gi tydelig signal om at han var ingenting og helt uten betydning. Bedre det enn at han hører ting fra Bjørn og så har du holdt det hemmelig. Kam godt hende Bjørn aldri sier noe, men hvorfor gå å bære på ne hemmelighet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kan bli riktig og. Du må bare gi tydelig signal om at han var ingenting og helt uten betydning. Bedre det enn at han hører ting fra Bjørn og så har du holdt det hemmelig. Kam godt hende Bjørn aldri sier noe, men hvorfor gå å bære på ne hemmelighet? 

Det er ikke en hemmelighet. Men om jeg nå bringer det på bane igjen, gir jo det signal om at dette er noe jeg har gått og tenkt på siden daten, at det blir ei viktig greie å ta opp..tror jeg venter og ser om det oppstår en setting der det er naturlig å snakke om. Ellers vet jeg jo heller ikke hvem daten min har hatt seg med av bygdas kvinner🙈

• Liker 1
Skrevet
Andro skrev (2 timer siden):

Bedre å være for åpen enn for lukka om man skal bygge tillit.
De som ikke tåler fakta har du uansett ikke bruk for videre.

Kan jo kanskje være lurt å snevre inn litt på antall bodycounts..😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For en absolutt tåpelighet 😣

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

At en skal lyve om hvor mange en har vært med? Jeg vil igrunn ikke vite hvor mange daten min har hatt sex med. Jeg vet at han har iallefall ett langt forhold bak seg, trenger ikke så mye mer info enn det.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...