Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har kjøpt mye klær på tilbud til barna mine.  Nå før jeg i det hele tatt har motsatt pakken er samme klærne blitt enda billigere. Har jeg da rett på å få dem til den prisen de ligger ute for nå? 

Anonymkode: 46f65...ae6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les butikkens kjøpsbetingelser. 

Anonymkode: 8d077...d4b

Skrevet

Nei, det er jo sånt som skjer. Det må man regne med kan skje når man kjøper noe.

Skrevet
ti10 skrev (Akkurat nå):

Nei, det er jo sånt som skjer. Det må man regne med kan skje når man kjøper noe.

Absolutt, men jeg trodde det var en generell regel/lov at da kan man kreve å få varen til den prisen. Har vært borti at folk går og får refusjon for varer som er blitt billigere rett etter at man har kjøpt dem til full pris feks. 

Er dog ikke helt sikker og finner ingenting om det på siden deres. Så kanskje noen vet? 

Skrevet

Du får returnere klærne du har kjøpt, også bestille på nytt. Tror det er den eneste måten du kan få de til den prisen.

Anonymkode: bd90e...f78

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare å levere tilbake og bestille på nytt.

Anonymkode: 3e3f9...ab4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Absolutt, men jeg trodde det var en generell regel/lov at da kan man kreve å få varen til den prisen. Har vært borti at folk går og får refusjon for varer som er blitt billigere rett etter at man har kjøpt dem til full pris feks. 

Er dog ikke helt sikker og finner ingenting om det på siden deres. Så kanskje noen vet? 

Du har nok ikke loven på din side her.

Anonymkode: bd90e...f78

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fant dette:https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/bruk-dine-kunderettigheter

Så da er det en kundefordringer noen butikker har og ikke en rett man har som står i fprbrukerkjøpsloven feks. 

Da fant jeg svaret selv. 

Herregud! ** kundefordeler, ** forbrukerkjøpsloven 

Skrevet

Nei. Men du kan kjøpe dem til ny pris, og returnere de du betalte mer for. 

Anonymkode: c6e89...01c

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fant dette:https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/bruk-dine-kunderettigheter

Så da er det en kundefordringer noen butikker har og ikke en rett man har som står i fprbrukerkjøpsloven feks. 

Da fant jeg svaret selv. 

Du kan prøve å få litt velvilje om det har tatt lang tid å få pakken. Måtte du vente så lenge på pakken at det forlengst har kommet på salg i mellomtiden så syntes jeg butikken burde utvise velvilje og gi deg salgsprisen. " forlengst" er i mine øyne 8-9 dager. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er absolutt ikke tilfelle og en slik lov finnes kun i din drømmeverden. Hvirdan tror du det hadde gått med butikkene på sikt hvis det bare var gå og hente mellomlegget når ting en har kjøpt kom på tilbud?

Drt du tenker på er prisgaranti som noen få store kjeder har.

Den eneste rettigheten TS har er å returnere varene for egen kostnad når hun får dem. I fysisk butikk har hun ikke krav på det engang.

Anonymkode: 3f0b0...ee8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har opplevd det samme to ganger, men ikke med klær. Den ene gangen hadde jeg kjøpt en inngangsdør, og den andre gangen en TV. Tok kontakt med butikkene, og fikk refundert mellomlegget uten diskusjon. 

Anonymkode: 6adc2...556

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er absolutt ikke tilfelle og en slik lov finnes kun i din drømmeverden. Hvirdan tror du det hadde gått med butikkene på sikt hvis det bare var gå og hente mellomlegget når ting en har kjøpt kom på tilbud?

Drt du tenker på er prisgaranti som noen få store kjeder har.

Den eneste rettigheten TS har er å returnere varene for egen kostnad når hun får dem. I fysisk butikk har hun ikke krav på det engang.

Noen butikker har faktisk den rettigheten jo ! 

Skrevet

Kommer jo litt an på om man klarer å skaffe seg en billig billett osv. Charter eller booke eget sted og  flyvning.  Jeg liker litt comfort/standard på bosted, men er økonomisk i drift. Altså mat og drikke etc.  Jeg shopper ikke heller. Jeg tenker at jeg skulle klart å meg en god ferie for 10 000, kanskje lavere også. 

Anonymkode: fdfa4...2ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Noen butikker har faktisk den rettigheten jo ! 

Og det skriver jeg også, at dette kalles prisgaranti som noen få butikker har. Men det er derimot ikke en generell lov som gjør dette en rettighet.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og det skriver jeg også, at dette kalles prisgaranti som noen få butikker har. Men det er derimot ikke en generell lov som gjør dette en rettighet.

Nei fant ut av det ☺️

Skrevet

Jeg opplevde det samme på Zalando. Sendte da en hyggelig mail og spurte om jeg måtte sende pakken i retur og bestille på nytt eller om det fantes en annen løsning. Fikk da raskt svar om at dem satt inn beløpet jeg kunne spart på min konto. Ble veldig takknemlig for det. 

Anonymkode: 25513...46e

Skrevet

Jeg måtte returnere alle varene på Cubus for å så kjøpe dem på nytt her før jul. Sparte ca fem hundre på det. 

Anonymkode: f2329...73e

Skrevet

Jeg har oppleve dette. Da sender jeg melding til butikken og sier: «Hei! Jeg bestilte nettopp en pakke hos dere, og ser at dere har satt ned prisen ytterligere på disse varene. Jeg ønsker å spørre om det er mulig at jeg får varene til denne prisen, evt om jeg må motta pakken og returnere den? Håper på et positivt svar!» 

I alle tilfellene har jeg fått spørsmål om jeg vil ha et tilgodekort eller avslag på ordren. Avhengig av om jeg handler det ofte, velger jeg det som passer. Har gjort det med møbler, klær, interiør osv. 

Anonymkode: fefac...3f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...