Gå til innhold

Dere som har brutt med en narsissist :haster!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har endelig stått opp mot narsissisten jeg har levd med i 17 år. Endelig skal jeg ut av dette voldelige spillet hans. 

Jeg pratet med han om dette i går, sa at jeg forlater han i dag. Han knakk sammen, gråt og hylte og sa at vi måtte ikke ødelegge denne fine familien vår. Jeg fikk han omsider i seng, han virket på randen av sammenbrudd. 

Trodde det var bedre i dag, ny dag. Men nei, han ligger bare i sengen, nekter stå opp og hulkegråter overfor meg og sier at han ikke vil at vi skal bryte. 

Han har i årevis kalt meg en psykopat og sagt han vil ut av dette dritt forholdet, at jeg er grusom og fæl og ikke til å leve med. Han har manipulert, tråkket på meg, bedratt, forvirret meg, løyet.. Jeg må ut for å bevare meg selv. 

Hva gjør Jeg nå? Han har jo tilsynelatende brutt sammen!! Jeg blir redd. Han er ikke truende i dag bare klynker og ber meg om å ikke forlate han. Er dette normalt for en narsissist? Og ja han er diagnostisert narsissist, så ikke dere tror jeg bruker det som et skjellsord. 

Er dette ekte eller et skuespill? Bør jeg få akutt time hos legen hans? Kontakte noen andre? Psykiatrien? Familien hans? Hva gjør jeg? Hjelp!!! Jeg vil bare ut og føler meg så presset nå og føler blir nesten presset til å bli. Han snakker om at livet hans er over. 

Råd mottas med stor takk. Hva gjør jeg NÅ? 

Anonymkode: d8a89...50a

• Hjerte 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har garantert ikke brutt sammen. Ikke fall for skuespillet. Gråt er et maktmiddel for å manipulere deg, og er helt klassisk for narsissister.
Du skal gjøre det du trenger å gjøre. Du skal ikke bli, og du skal ikke kontakte noen. Han er voksen, og han har ansvar for å ivareta seg selv.

Truer han med selvmord så ringer du legevakta, og overlater vurderingene til dem. Om han vil nekte deg å kontakte helsepersonell i den situasjonen, så må du si at dette ikke er lov å sitte alene med. Fare for liv og helse skal alltid meldes, uavhengig av hva den suicidale syns om det. Da fungerer det heller ikke som manipulering av deg.

• Liker 26
  • Nyttig 9
Skrevet

Skuespill. Løp.

Anonymkode: c94f9...0e3

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Stolt av deg som har klart å bryte med en sånn person ❤️ 

Og ja, det er skuespill. Eller, for han er det ikke det, men det er hans måte å prøve og få deg til å bli på. 

Vær sterk og sender masse styrke til deg framover, du kommer dessverre til å trenge det. For en narsissist blir ikke ferdig med sånt med det første. 

Anonymkode: 5cf16...4c5

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette er bare spill for å få din medlidenhet slik at du skal forandre mening.

Så trekk pusten og gjennomfør det du har startet. Han vil nok "synke enda mer ned" før det hele er over, men ikke bit på, han vet akkurat hva han gjør. Er han faktisk lei seg så er det kun fordi han har tapt, fordi han ikke har kontrollen lenger, ikke fordi du drar.

Anonymkode: a4ff7...1b7

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Du ignorerer ham, og drar dit du hadde planlagt å dra. 

Anonymkode: 001bb...5d4

• Liker 5
Skrevet

Vel, det er to måter du kan møte dette på.

Du kan sette deg ned og kontakte legen hans, helsevesenet og familien hans, fortelle at nå går du og at han trenger hjelp for han er utrøstelig etc. Deretter kan du pakke og gjøre deg klar for å dra. Like før du drar kan du sette deg ned på sengekanten og fortelle han at du har kontaktet legen, helsevesen og familien hans og at de har fått beskjed om hva som skjer og at han trenger hjelp, og at de er på vei. Deretter går du.

Eller, så kan du bare pakke og dra.

Om han kommer med trusler om å ta livet sitt eller lignende i etterkant at du dro, kontakter du helsevesenet(113) og sender en ambulanse til han.

Jeg tipper at det bare er rent skuespill, men i første scenarioet tar du hele greia på alvor og skaffer han den hjelpen han gir uttrykk for at han trenger.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har også vært sammen med en som har diagnosert narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Her var det hulkegråt hele natten(påfallende falsk grining) og han virket fullstendig nedbrutt. Veldig flink skuespiller, det skal han ha. 

Anonymkode: 5716c...687

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Dem prøver alt. Dem vet at gråt hjelper mot oss vanlige. Så da prøver dem å se om det funker. Ikke fall for det. Det blir ikke bedre. Dra mens du har sjansen. 

Anonymkode: 85516...b49

• Liker 5
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du fortsetter med den planen du har lagt. Han manipulerer deg med sin gråt, og som du selv ser virker det for du er på nippet til å endre avgjørelsen din.

Ring gjerne legen/psykologen hans og fortell om at han har et sammenbrudd, men fortsette å gjøre det som var din opprinnelige plan.

• Liker 2
Skrevet

Bare skuespill, nest siste middel de har og bruke, neste middel er fysisk vold… Sjangsen er større for at han tar livet av deg så aldri vær i nærheten av han igjen. Blokker han overalt og aldri svar på noe.

Men litt nysgjerrig, hvordan fikk han diagnosen?

Anonymkode: 9c54d...570

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har endelig stått opp mot narsissisten jeg har levd med i 17 år. Endelig skal jeg ut av dette voldelige spillet hans. 

Jeg pratet med han om dette i går, sa at jeg forlater han i dag. Han knakk sammen, gråt og hylte og sa at vi måtte ikke ødelegge denne fine familien vår. Jeg fikk han omsider i seng, han virket på randen av sammenbrudd. 

Trodde det var bedre i dag, ny dag. Men nei, han ligger bare i sengen, nekter stå opp og hulkegråter overfor meg og sier at han ikke vil at vi skal bryte. 

Han har i årevis kalt meg en psykopat og sagt han vil ut av dette dritt forholdet, at jeg er grusom og fæl og ikke til å leve med. Han har manipulert, tråkket på meg, bedratt, forvirret meg, løyet.. Jeg må ut for å bevare meg selv. 

Hva gjør Jeg nå? Han har jo tilsynelatende brutt sammen!! Jeg blir redd. Han er ikke truende i dag bare klynker og ber meg om å ikke forlate han. Er dette normalt for en narsissist? Og ja han er diagnostisert narsissist, så ikke dere tror jeg bruker det som et skjellsord. 

Er dette ekte eller et skuespill? Bør jeg få akutt time hos legen hans? Kontakte noen andre? Psykiatrien? Familien hans? Hva gjør jeg? Hjelp!!! Jeg vil bare ut og føler meg så presset nå og føler blir nesten presset til å bli. Han snakker om at livet hans er over. 

Han inntar offerrollen og legger dårlig samvittighet på deg. Gå fra ham 

• Liker 1
Skrevet

Ikke gidd å falle for krokodilletårene hans. Du sier selv at han manipulerer! Si at hvis han ikke kutter ut, så sender du bekymringsmelding til fastlegen hans.

Anonymkode: e406d...890

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du trenger ikke redde han, han har det fint. han bryr seg ikke om deg uansett. Du må redde deg selv. Løp, løp løp så fort du bare kan. Se deg ALDRI tilbake. Du skylder han ingenting. 

Anonymkode: 8a9fc...1ec

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Gjorde exen min også. Selv om han allerede hadde en og to nye damer på vent. Han skulle bare ha viljen sin..

Ikke uvanlig att det brukes følelsesmessig utpressing nå narsissister vil ha noe.

Han kommer til å behandle deg enda mer bedritent etterpå om du faller for det.

Ikke uvanlig att man har mange brudd og det er mye frem og tilbake når man prøver å bryte med en narsissist, de bruker alt de kan for å holde på deg, og samtidig sørge for att du føler deg elendig uten dem. 

Bedre om du bare går nå, bestem deg for hvilke grenser du vil ha for han i fremtiden også. Han gir seg garantert ikke med det første, han vil spille på alle dine følelser. Vis han att du ikke bryr deg om hva han sier eller gjør,la han bare grine. Aldri vis att det går innpå deg. 

Lykke til ❤️

Anonymkode: ec16a...c56

• Liker 7
Skrevet

Så bra at du er på vei ut!🫶 
Garantert skuespill! Spesielt når han med 100% narsissist.

Anonymkode: ea5c1...c50

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville kommet meg vekk så fort som mulig. Er det ikke fare for at han kan ty til andre midler når han skjønner at gråt ikke hjelper? 

Anonymkode: 67c65...978

• Liker 1
Skrevet

Det er uten betydning om det er skuespill eller ikke. Løp uansett. Vær sterk og stå i det! 

Jeg vet ikke om det vil hjelpe eller om det er det riktige å gjøre, men kanskje du skal minne ham på alle skjellsordene han har ytret mot deg og at du derfor er overrasket over denne reaksjonen. Du trodde han skulle bli glad og lettet over at du tok steget for dere begge. Få ham til å tro at dette egentlig var hans idé. Narsisister hater jo å tape ansikt.

Anonymkode: 252b7...883

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du er blitt manipulert så lenge at hjernen din spiller triks med deg. Du er desperat og spør er dette ekte?? Falskt?

Kjenner følelsen. Pust! PUST! Du vet han spiller et spill.

Ta avstand. Blokker han. Nå spiller han på ditt emosjonelle,ikke slipp han inn. 

Anonymkode: b0a1f...9e5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du må jo fortsette prosessen og ordne med bolig, mekling osv. Han må få lov å sørge han og. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...