Gå til innhold

Når sluttet valpen din å spise bæsj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en valp på seks måneder som fremdeles spiser bæsjen sin hvis vi ikke passer på. Hun kan også prøve å spise frossen bæsj hun finner ute. 

Ekstra opplysninger:

1. Hun får ikke kjeft for «uhell» inne, så hun er ikke redd for at vi finner bæsjen.

2. Hun får nok med næringsrik mat hjemme. 

Anonymkode: d4619...519

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri opplevd. Har opplevd at vår hannhund spiste kattbæsj. 

Anonymkode: 0f26f...e0d

Skrevet

Sluttet etter at unghunden fikk fysisk korreks. 

Skrevet

Aldri. Er nå 4år. Vært hos dyrlege osv. Så vi må ta møkk med en gang vi ser ho gjør i fra seg. Dyrlegen sa her at det kom av at ho hadde tatt over oppgaven til sin mor som valp ved å fjerne avføring

Anonymkode: 8af18...d87

• Liker 3
Skrevet

Sluttet vel et sted mellom der din valp er nå og 9 mnd. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aldri opplevd. Har opplevd at vår hannhund spiste kattbæsj. 

Anonymkode: 0f26f...e0d

Jeg mener å ha lest at det er mer normalt med tisper.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aldri. Er nå 4år. Vært hos dyrlege osv. Så vi må ta møkk med en gang vi ser ho gjør i fra seg. Dyrlegen sa her at det kom av at ho hadde tatt over oppgaven til sin mor som valp ved å fjerne avføring

Jeg har også hørt at det er fordi mor spiser avføringene til valpene, men er det av og til en valp av kullet som begynner å spise avføring isteden for mor? 

Skrevet

Min er 6 mnd og spiser bare kattebæsj 🤢🤢

Skrevet

Har du prøvd å gi hunden ananas? Det fikk min venninne tips om av en veterinær. Etter hun gjorde det, så spiste hunden aldri bæsj igjen.

Anonymkode: c2bec...c2e

Skrevet

Aldri. Og hun er 10 år. Vi må bare passe veldig godt på når vi er på tur. Hun spiser gjerne andre hunder sin bæsj også, og ingenting er lekrere enn en sauebæsj eller noen kuler harebæsj. 

Anonymkode: 52617...457

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har også hørt at det er fordi mor spiser avføringene til valpene, men er det av og til en valp av kullet som begynner å spise avføring isteden for mor? 

Ja er det desverre. De tar oppgaven til mor fikk vi beskjed om. Så ofte vanskelig for enkelte da å gå vent det av. Så vi fjerner møkk med en gang ho gjør i fra seg, følger godt med i bingen. Må og vøre nøye når vi går tur at vi hvis vi ser avføring fra annen hund at vi ikke lar ho komme bort til, for da spiser ho det og.  Vi har nå prøvd det meste. Og har hatt mye hunder opp mellom årene og første gang vi har opplevd. Men dyrlegen sa at det var nok flere som og hadde det problemet, men ikke alle fikk det med seg

Skrevet

Noen hunder spiser bæsj hele livet, uansett kjønn, rase eller kosthold. 

Det enkleste er å unngå tilgangen på bæsj. "Tar" du de for det så gjør det det bare i skjul neste gang.

Hvis du lærer valpen en kommando som "la være", så er det enklere å unngå bæsjspising på tur (og også at de knasker søppel, snus og annet farlig).

Det sies at å gi bikja ananas vil gi bæsjen en ekkel smak, hvis den spiser egen avføring. Det har imidlertid ikke fungert her, verken på hundeskit eller kattskit. 

Min erfaring er at de mister interessen for skit av seg selv, uansett om en prøver masse tiltak eller ikke. Vær bare obs på tilbakefall...en hund jeg hadde likte kun frossen skit, så det var tilbakefall i oktober hvert år. Gikk seg til etter hvert.

Skrevet

Hun sluttet aldri og er nå 4 år. Spiser alt av bæsj. Sin egen, katten sin fra kattesandboksen, i grunnen det meste... Hun er ellers frisk og sunn og får den maten hun skal. 

Anonymkode: a52aa...9ab

Skrevet

Noen slutter dessverre aldri, vet noen hunder har som instinkt i seg og rydde opp etter seg sånn at ingen skal lukte redet. Har hatt ei shih tzu tispe som aldri slutta og glafse i seg bæsjen sin. 

Anonymkode: ee53f...1b2

Skrevet

Vår er snart to år og spiser ikke egen bæsj eller andre hunder sin, men kattebæsj/sauebæsj/kubæsj/revebæsj/elg får vi han ikke til å slutte med. 😅

Anonymkode: df43d...810

Skrevet

Den begynte aldri

Anonymkode: 9cc7c...976

Skrevet

Jeg skal prøve ananastrikset!
Vi er stort sett flink til å passe på henne ute, men hun får gå litt fritt i en liten hundegård hjemme. Da er vi ikke alltid raske nok til å plukke opp bæsjen. Vi prøver å ta den med en gang, men hvis hun bæsjer uten at vi får det med oss, så hender det at vi kommer for sent. 

Skrevet
On 1/10/2024 at 1:14 PM, AnonymBruker said:

Vår er snart to år og spiser ikke egen bæsj eller andre hunder sin, men kattebæsj/sauebæsj/kubæsj/revebæsj/elg får vi han ikke til å slutte med. 😅

Anonymkode: df43d...810

Hestebæsj er favoritten her. 

Anonymkode: 999bf...528

• Liker 1
Skrevet

Tre år her og spiser fortsatt kattedritt hestedritt og div fugledritt om hun kommer over det ute på tur. Men spiste aldri egen bæsj.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...