Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Startet her for et par år siden. Ble plutselig sendt over til en annen avdeling pga. en som hadde ansvaret der ble sykemeldt…. og da fikk jeg alt ansvar for den personen, og nå har personen sagt opp, og jeg står fast i en helt annen stilling som jeg aldri søkte, og har holdt ut 1 år og venta på at personen skal komme tilbake, men nå har personen sagt opp og jeg står fast der jeg er..

Har så lyst til å si opp… Jeg er en aktiv søker akkurat nå, og vil bytte jobb så fort som mulig, har også årlig samtale med sjefen i disse neste ukene. 

Jeg har også lyst til å gå tilbake til den opprinnelige stillingen jeg hadde når jeg starta her, men nå som jeg er her jeg er nå vil jeg bare si opp og jobbe et annet sted.

noen tips? Burde jeg fortelle sjefen min om at jeg mistrives? 

Anonymkode: a9fc2...efb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som tier den samtykker... Ville absolutt snakket med sjefen om at du nå sitter i en annen stilling enn hva du faktisk skulle. og dette ikke er noe for deg.

Ville faktisk sagt ifra for lenge siden. 

Anonymkode: 683fb...65d

• Liker 1
Skrevet

Fikk du ny kontrakt siden du ble plutselig sendt over i ny avdeling? Hvis ikke: På den årlige samtalen viser du bare til kontrakt med original stilling og at du vil bli flyttet tilbake, da det var forespeilet for deg at der du er nå skulle bare være midlertidig. 

Hvis du fikk ny kontrakt: Da anbefaler jeg å holde ut til du får ny jobb eller eventuelt kan bli flyttet tilbake. Hull i CVen er ikke bra.

Ville vært ærlig med sjefen om at du ikke trives og hvorfor, kan jo hende man blir overrasket med at de faktisk gjør tiltak for å bedre trivselen din. 

Anonymkode: 976c1...786

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Den som tier den samtykker... Ville absolutt snakket med sjefen om at du nå sitter i en annen stilling enn hva du faktisk skulle. og dette ikke er noe for deg.

Ville faktisk sagt ifra for lenge siden. 

Anonymkode: 683fb...65d

Ja. Jeg burde ha sagt ifra for lenge siden, men holdt ut fordi jeg ville gjøre en god jobb for bedriften og kunne holde ut til det kom ansatt tilbake, som det ikke gjorde.. Men ja skal si ifra i samtalen med sjefen min

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fikk du ny kontrakt siden du ble plutselig sendt over i ny avdeling? Hvis ikke: På den årlige samtalen viser du bare til kontrakt med original stilling og at du vil bli flyttet tilbake, da det var forespeilet for deg at der du er nå skulle bare være midlertidig. 

Hvis du fikk ny kontrakt: Da anbefaler jeg å holde ut til du får ny jobb eller eventuelt kan bli flyttet tilbake. Hull i CVen er ikke bra.

Ville vært ærlig med sjefen om at du ikke trives og hvorfor, kan jo hende man blir overrasket med at de faktisk gjør tiltak for å bedre trivselen din. 

Anonymkode: 976c1...786

Nei. Fikk aldri ny kontrakt over på den andre avdelingen, så har fortsatt den stillingen jeg egentlig skal ha. Har vært litt dårlig med å ikke si ifra om at jeg ikke trives og er klar over det. Så skal ta det opp med at jeg vil tilbake til der jeg egentlig skal være. 

Skrevet
jegskjønneringenti skrev (1 minutt siden):

Ja. Jeg burde ha sagt ifra for lenge siden, men holdt ut fordi jeg ville gjøre en god jobb for bedriften og kunne holde ut til det kom ansatt tilbake, som det ikke gjorde.. Men ja skal si ifra i samtalen med sjefen min

Nei. Fikk aldri ny kontrakt over på den andre avdelingen, så har fortsatt den stillingen jeg egentlig skal ha. Har vært litt dårlig med å ikke si ifra om at jeg ikke trives og er klar over det. Så skal ta det opp med at jeg vil tilbake til der jeg egentlig skal være. 

Dette er avgjørende. Strengtatt kan du slå i bordet med kontrakten din som da sier noe annet om arbeidsoppgaver enn det du gjør pr nå. 

Videre ville jeg lest litt på den om det står eller ikke står noe om at du kan beordres til andre oppgaver osv...

Anonymkode: 551c5...9e7

Skrevet

Hvis du faktisk ikke har byttet kontrakt, så viser du til oppgavene i kontrakten du faktisk har på neste møte/medarbeidersamtale, og sier at du ønsker å gjenoppta det du ble ansatt for. Ofte kan det gå fint, og er sjefen lydhør, så kan det løse seg. 

Om sjefen ikke vil høre og mener at du skal fortsette der du er, så bør du bestemme deg om du ønsker å ta kampen eller slutte å finne en annen jobb. Hvis du vil stå opp for rettigheter, så er første bud f. eks. tillitsvalgt. En måte å vinkle det på kan være at stillingen er såpass forskjellig fra den du opprinnelig ble ansatt i, at omstillingen av deg ikke formelt var tillatt. Man kan også gå på prosessen ,ved at du f. eks. ikke fikk noen tidshorisont eller noen ny kontrakt i det hele tatt. Det kan virke som om arbeidsgiver hoppet bukk over papirarbeidet, i så fall kan du ha en god sak. Men som sagt, alle slike prosesser kan potensielt føre til dårlig stemning, så man må selv vurdere om det er verdt det, og om det virkelig er verdt det å komme tilbake i gammel jobb. 

Anonymkode: 4215a...9e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis du faktisk ikke har byttet kontrakt, så viser du til oppgavene i kontrakten du faktisk har på neste møte/medarbeidersamtale, og sier at du ønsker å gjenoppta det du ble ansatt for. Ofte kan det gå fint, og er sjefen lydhør, så kan det løse seg. 

Om sjefen ikke vil høre og mener at du skal fortsette der du er, så bør du bestemme deg om du ønsker å ta kampen eller slutte å finne en annen jobb. Hvis du vil stå opp for rettigheter, så er første bud f. eks. tillitsvalgt. En måte å vinkle det på kan være at stillingen er såpass forskjellig fra den du opprinnelig ble ansatt i, at omstillingen av deg ikke formelt var tillatt. Man kan også gå på prosessen ,ved at du f. eks. ikke fikk noen tidshorisont eller noen ny kontrakt i det hele tatt. Det kan virke som om arbeidsgiver hoppet bukk over papirarbeidet, i så fall kan du ha en god sak. Men som sagt, alle slike prosesser kan potensielt føre til dårlig stemning, så man må selv vurdere om det er verdt det, og om det virkelig er verdt det å komme tilbake i gammel jobb. 

Anonymkode: 4215a...9e9

Har samme stilling som da jeg ble ansatt, og samme arbeidsoppgaver. Så skal ta det opp om å gå tilbake til opprinnelige posisjon, så får håpe på det beste.

Verstefal må jeg sykemelde meg … Og si det høyt for å bringe fram et godt poeng på at jeg faktisk mistrives der jeg er nå.. Og om at de må gjøre noe med det..

Skjønner at sykemelding kan skape dårlig stemning osv.. Men er på det punktet hvor jeg virkelig ikke bryr meg.

Anonymkode: a9fc2...efb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...