AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #1 Skrevet 10. januar 2024 Jeg fikk et godt tips her om dagen. Bli mer egoistisk,vi kvinner må bli mer egoistiske. Jeg er lei av å aldri sette mine behov eller ønsker først og føler meg rævkjørt på jobb, hjemme og av venner. Jeg tenker i 2024 skal jeg gi mer faen og slutte engste meg sånn for hva andre mener/ vil. Noen gode selvhjelps tips til å bli mer egoistisk? Flere som er i samme båt? Anonymkode: 5f96f...46b 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #2 Skrevet 10. januar 2024 Jeg hadde mitt store egoistiske gjennombrudd i 2020, var da 35 år, gift og to barn på 8 og 10 år. Begynte med å reise rundt alene i Norge for å oppleve landet vårt, og det gjør jeg fortsatt. Er mer hjemme om vinteren, men med én gang våren kommer hiver jeg meg i bilen og kjører avgårde. Bor i telt, bil, hytte eller hotell, alt etter vær og lyst og økonomi. Mann og barn har det godt hjemme uten meg, og jeg har det godt på reisefot. Mitt største tips er å komme seg så langt unna hjemmet at man faktisk må overnatte et annet sted. At man ikke bare kan kjøre rett hjem dersom noen maser eller "trenger" deg. Er lettere å være egoistisk når man faktisk er et stykke unna hjem og plikter😅 Anonymkode: b7773...9b8 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #3 Skrevet 10. januar 2024 24 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde mitt store egoistiske gjennombrudd i 2020, var da 35 år, gift og to barn på 8 og 10 år. Begynte med å reise rundt alene i Norge for å oppleve landet vårt, og det gjør jeg fortsatt. Er mer hjemme om vinteren, men med én gang våren kommer hiver jeg meg i bilen og kjører avgårde. Bor i telt, bil, hytte eller hotell, alt etter vær og lyst og økonomi. Mann og barn har det godt hjemme uten meg, og jeg har det godt på reisefot. Mitt største tips er å komme seg så langt unna hjemmet at man faktisk må overnatte et annet sted. At man ikke bare kan kjøre rett hjem dersom noen maser eller "trenger" deg. Er lettere å være egoistisk når man faktisk er et stykke unna hjem og plikter😅 Anonymkode: b7773...9b8 Motiverende!!! Jeg tar inn på hotell til helgen 🤣🤣 Anonymkode: 5f96f...46b 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #4 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Motiverende!!! Jeg tar inn på hotell til helgen 🤣🤣 Anonymkode: 5f96f...46b Ironi? Anonymkode: b7773...9b8
Gjest Kanino Skrevet 10. januar 2024 #5 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg fikk et godt tips her om dagen. Bli mer egoistisk,vi kvinner må bli mer egoistiske. Jeg er lei av å aldri sette mine behov eller ønsker først og føler meg rævkjørt på jobb, hjemme og av venner. Jeg tenker i 2024 skal jeg gi mer faen og slutte engste meg sånn for hva andre mener/ vil. Noen gode selvhjelps tips til å bli mer egoistisk? Flere som er i samme båt? Anonymkode: 5f96f...46b Mange kvinner er alt for egoistiske fra før
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #6 Skrevet 10. januar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ironi? Anonymkode: b7773...9b8 Nei faktisk ikke. Har lenge hatt lyst å bo litt på hotell og gå på museum eller kino eller noe helt alene. Så da tenker jeg å gjøre det nå snart! Anonymkode: 5f96f...46b 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #7 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei faktisk ikke. Har lenge hatt lyst å bo litt på hotell og gå på museum eller kino eller noe helt alene. Så da tenker jeg å gjøre det nå snart! Anonymkode: 5f96f...46b Det synes jeg absolutt at du skal! Det er utrolig deilig å gjøre noe helt for seg selv. Anonymkode: 2aefc...910 2
Carrot Skrevet 10. januar 2024 #8 Skrevet 10. januar 2024 er det å sette grenser for hva man tillater egoistisk? For meg er det forskjell på å kjenne etter hva som eriktig for meg og så ta valg ut fra dette og å være egoistisk ved at mankun tenker på seg selv og ikke de man lever sammen med også. 2
Pringle Skrevet 10. januar 2024 #9 Skrevet 10. januar 2024 Mitt store egoistiske gjennombrudd kom i 2013, da jeg sluttet å høre på mainstream kostholdsråd og treningstips, som er en oppfordring til spiseforstyrrelser, og istededen tok effektive grep for å bedre kostholdet mitt, og i samme slengen ble mye mer aktiv i hverdagen. 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #10 Skrevet 10. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det synes jeg absolutt at du skal! Det er utrolig deilig å gjøre noe helt for seg selv. Anonymkode: 2aefc...910 Egrnpleie etter 5 barn er velfortjent Anonymkode: 5f96f...46b
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #11 Skrevet 10. januar 2024 Just now, Pringle said: Mitt store egoistiske gjennombrudd kom i 2013, da jeg sluttet å høre på mainstream kostholdsråd og treningstips, som er en oppfordring til spiseforstyrrelser, og istededen tok effektive grep for å bedre kostholdet mitt, og i samme slengen ble mye mer aktiv i hverdagen. Men Pringles ga du ikke opp? Anonymkode: 5f96f...46b 1
Pringle Skrevet 10. januar 2024 #12 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men Pringles ga du ikke opp? Anonymkode: 5f96f...46b Ga opp hva da?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #13 Skrevet 10. januar 2024 2 minutter siden, Carrot said: er det å sette grenser for hva man tillater egoistisk? For meg er det forskjell på å kjenne etter hva som eriktig for meg og så ta valg ut fra dette og å være egoistisk ved at mankun tenker på seg selv og ikke de man lever sammen med også. Tenker mer på å sette grenser for hva man vil selv og sine egne behov uten at det går utover andre. Sunn egoisme. Ikke selvsentrisk egoisme Anonymkode: 5f96f...46b
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #14 Skrevet 10. januar 2024 Just now, Pringle said: Ga opp hva da? 🤣 Anonymkode: 5f96f...46b
Pringle Skrevet 10. januar 2024 #15 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 🤣 Anonymkode: 5f96f...46b Åh! Jeg var egentlig aldri veldig glad i Pringles. Jeg er mer en potetgull-jente 😄 1
Bombasi Skrevet 10. januar 2024 #16 Skrevet 10. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fikk et godt tips her om dagen. Bli mer egoistisk,vi kvinner må bli mer egoistiske. Jeg er lei av å aldri sette mine behov eller ønsker først og føler meg rævkjørt på jobb, hjemme og av venner. Jeg tenker i 2024 skal jeg gi mer faen og slutte engste meg sånn for hva andre mener/ vil. Noen gode selvhjelps tips til å bli mer egoistisk? Flere som er i samme båt? Anonymkode: 5f96f...46b Det største selvhjelpstipset skriver du selv: å gi mer faen. Det å gi faen er en kunst som må tilvennes, og er oppskriften på det du lurer på. Du må ikke bare tenke at du skal gi faen, du må faktisk praktisere det. På veien bør du eksperimentere med din egen atferd. Prøv deg fram. Vær litt annerledes, svar litt annerledes, uttrykk deg annerledes, tenk annerledes osv - på forskjellige måter - og se hvilken respons du får fra omgivelsene. Lær av det. Ta med deg lærdommen videre, eksperimenter mer, lær mer og prøv deg fram. Helt til du finner en atferd og en tenkemåte som gagner deg best mulig utifra din kontekst. Det å eksperimentere rundt atferd og tankegang, samt ta lærdom av det, er essensen i personlig utvikling. På veien så må du faktisk gi faen for å klare det. Kraften av å gi faen er altså det aller viktigste du kan gjøre for å oppnå det du ønsker deg. Men du må tørre å prøve å strekke deg utover din vanlige væremåte. Ut av konfortsonen. Det er der kneika ligger. For ofte får man reaksjoner mot det. Men det er akkurat der lærdommen ligger. Så se på det som et "eventyr" mot en bedre versjon av deg selv. Husk å gi en skikkelig god faen på veien Endret 10. januar 2024 av Bombasi 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #17 Skrevet 10. januar 2024 1 minutt siden, Pringle said: Åh! Jeg var egentlig aldri veldig glad i Pringles. Jeg er mer en potetgull-jente 😄 Jeg elsker chips... Hva er livet uten chips Anonymkode: 5f96f...46b 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #18 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg elsker chips... Hva er livet uten chips Anonymkode: 5f96f...46b Sant!! TS, klarer du å være "egoistisk" uten å få dårlig samvittighet? Hvis ja, fint, men tror at de som har familie og barn sjelden klarer det Anonymkode: da143...367
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #19 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nei faktisk ikke. Har lenge hatt lyst å bo litt på hotell og gå på museum eller kino eller noe helt alene. Så da tenker jeg å gjøre det nå snart! Anonymkode: 5f96f...46b Da synes jeg du skal gjøre det☺️ Det er noe veldig koselig med å ta inn på hotell i en storby, gå en tur på kino, sitte og drikke kaffe på en kaffebar, gå på museum og bare surre rundt uten å tenke på andre enn en selv. Én gang dro jeg til Oslo på bursdagshelgen min, og bare koste meg smågodt, Netflix, museumer og kaffebarer - tenker tilbake på den bursdagen som den beste på lenge😅 Er så digg å bare danse etter sin egen pipe noen ganger☺️ Anonymkode: b7773...9b8
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #20 Skrevet 11. januar 2024 Jeg startet i 2023, så fortsetter gjerne i 2024! Jeg nærmer meg 50 og har prioritert familie og jobb hele veien. I 2023 valgte jeg å prioritere et par turer med venninnene og en hyttehelg alene. Helt fantastisk for kropp og sjel! Og mannen min ble mer opptatt av å vise at han setter pris på meg, siden jeg ikke er hjemme til enhver tid. Vinn-vinn situasjon! Anonymkode: e5577...5ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå