Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har vært sammen i mange år. Noe jeg bet meg fort merke til var at svigermor og svigerfar (som ikke bor sammen) alltid har samme såpe når vi er på besøk.. dette er billig såpe fra europris/rusta. Etter flere besøk tenkte jeg over at det aldri minker i flaskene😳 

jeg er mulig litt kontrollfreak så en gang jeg var hos svigermor tok jeg en tusj fra veska og satte en svart prikk under flasken🙈 for å sjekke om det er samme flaske som står der senere, nå ca 2 år senere står samme flaske på vasken. Jeg får helt mark! Vi er på besøk ca 1 gang per uke så jeg vet hun ikke etterfyller såpen😳 

samme greia er det hos svigerfar. 
de har heller ikke håndsåpe på kjøkkenet å jeg begynner rett å slett å tro de ikke vasker hender etter dobesøk og før matlaging🤢 

vi venter baby om kort tid, kan jeg rett å slett be de vaske seg på henda før de holder barnet?? 

skulle virkelig ønske dette var ett troll innlegg men dessverre ikke😞 samboer var også sløv med å vaske hender da vi ble sammen, noe jeg påpekte og han ble heldigvis bedre på dette. 

Anonymkode: 83fbf...b78

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg og samboer har vært sammen i mange år. Noe jeg bet meg fort merke til var at svigermor og svigerfar (som ikke bor sammen) alltid har samme såpe når vi er på besøk.. dette er billig såpe fra europris/rusta. Etter flere besøk tenkte jeg over at det aldri minker i flaskene😳 

jeg er mulig litt kontrollfreak så en gang jeg var hos svigermor tok jeg en tusj fra veska og satte en svart prikk under flasken🙈 for å sjekke om det er samme flaske som står der senere, nå ca 2 år senere står samme flaske på vasken. Jeg får helt mark! Vi er på besøk ca 1 gang per uke så jeg vet hun ikke etterfyller såpen😳 

samme greia er det hos svigerfar. 
de har heller ikke håndsåpe på kjøkkenet å jeg begynner rett å slett å tro de ikke vasker hender etter dobesøk og før matlaging🤢 

vi venter baby om kort tid, kan jeg rett å slett be de vaske seg på henda før de holder barnet?? 

skulle virkelig ønske dette var ett troll innlegg men dessverre ikke😞 samboer var også sløv med å vaske hender da vi ble sammen, noe jeg påpekte og han ble heldigvis bedre på dette. 

Så de har heller aldri besøk som vasker hendene sine? Eller har du med egen såpe du bruker, for å ikke ødelegge statistikken din?

Anonymkode: d3bf6...008

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

De bruker vel refill da?

Anonymkode: 831bd...e9e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så de har heller aldri besøk som vasker hendene sine? Eller har du med egen såpe du bruker, for å ikke ødelegge statistikken din?

Dette er en ganske stor flaske 😅 den har jo gått litt ned av at jeg bruker den og sikkert noen andre, men ikke "nok" til at de selv bruker den. 
de har veldig sjeldent besøk av andre.. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De bruker vel refill da?

Anonymkode: 831bd...e9e

Tviler, såpen er av denne typen. 

IMG_5482.png

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette er en ganske stor flaske 😅 den har jo gått litt ned av at jeg bruker den og sikkert noen andre, men ikke "nok" til at de selv bruker den. 
de har veldig sjeldent besøk av andre.. 

Hvordan vet du de ikke har fylt på igjen? Jeg syns du virker merkelig besatt av dette. Hva vil du med det? Uansett, for å svare på spørsmålet ditt, du kan ha en antibac som du ber alle ta på hendene før de holder baby. 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tviler, såpen er av denne typen. 

IMG_5482.png

Den kan jo åpnes og fylles på?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en såpeflaske stående fremme til gjester, og en annen såpe jeg bruker som ikke står fremme.  (Og jeg vasker hendene både etter toalettbesøk og før matlaging)

Kan det være noe slikt hos dem også?

Anonymkode: cbbad...01d

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en såpeflaske stående fremme til gjester, og en annen såpe jeg bruker som ikke står fremme.  (Og jeg vasker hendene både etter toalettbesøk og før matlaging)

Hva er egentlig poenget med det?

Det må jo være veldig tungvint når du skal vaske hendene mens du har besøk, altså å drive å plukke frem såpen du har gjemt ...

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet du de ikke har fylt på igjen? Jeg syns du virker merkelig besatt av dette. Hva vil du med det? Uansett, for å svare på spørsmålet ditt, du kan ha en antibac som du ber alle ta på hendene før de holder baby. 

Det jeg vil eller lettere sagt ikke vil er at barnet mitt og oss selv skal bli utsatt for avføringsbakterier ved berøring og mat. 
Også synes jeg det rett å slett er ekkelt med folk uten hygiene. Trodde alle hadde lært hvor viktig håndvask var fra de var små

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det jeg vil eller lettere sagt ikke vil er at barnet mitt og oss selv skal bli utsatt for avføringsbakterier ved berøring og mat. 
Også synes jeg det rett å slett er ekkelt med folk uten hygiene. Trodde alle hadde lært hvor viktig håndvask var fra de var små

Går du rundt og sjekker alle husholdninger du oppholder deg i? Restauranter? Cafeer? Hvordan skal det gå i barnehagen? Jeg tror du må senke skuldrene litt og slutte spekulere så mye. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den kan jo åpnes og fylles på?

Ja der kan den nok, ser bare ikke for meg at de fyller på når flasken fortsatt er over halvfull hver gang vi er der

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

For eksempel, godt eksempel. 

2 minutter siden, ti10 said:

Det må jo være veldig tungvint når du skal vaske hendene mens du har besøk, altså å drive å plukke frem såpen du har gjemt ...

Det kan være du bruker en dyr såpe som du ikke vil dele med absolutt alle gjester. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

For eksempel, godt eksempel. 

Det kan være du bruker en dyr såpe som du ikke vil dele med absolutt alle gjester. 

Da er de i tilfelle ekstremt gjerrige, TS sier jo at disse ikke har så mye besøk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis dere har gått der en gang i uka i flere år, uten å bli syke, så vil jeg tro de vasker hendene etter dobesøk. Men å sjekke andres såpe slik, virker litt sjukt, spør du meg.

Anonymkode: d187e...123

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Går du rundt og sjekker alle husholdninger du oppholder deg i? Restauranter? Cafeer? Hvordan skal det gå i barnehagen? Jeg tror du må senke skuldrene litt og slutte spekulere så mye. 

Nei, de fleste jeg kjenner vasker seg nok på hendene, heldigvis.. 

ja jeg ser etter hygiene på Resturanter og caféer vi besøker, gjør ikke du? Tilsyns rapporter henger som regel ved døren. 

• Liker 3
Skrevet

Hvis dere har gått der en gang i uka i flere år, uten å bli syke, så vil jeg tro de vasker hendene etter dobesøk. Men å sjekke andres såpe slik, virker litt sjukt, spør du meg.

Anonymkode: d187e...123

Når samme såpe med ca samme innhold står på vasken mnd etter mnd uten å gå betraktelig ned er det ikke så rart jeg reagerer. 
de bruker billig såpe, så jeg vet de ikke gjemmer noe dyr såpe når vi er på besøk. 

• Liker 2
Skrevet
ti10 skrev (8 minutter siden):

Poenget er at jeg har eksemhender, og i det daglige bruker en såpebar som passer meg. 
Den setter jeg bort når jeg vet jeg får besøk.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Mange bruke oppvaskmiddel til å vaske hender på kjøkkenet.  Ikke veldig godt for huden men men...

Anonymkode: 5aa29...5be

• Liker 2
Skrevet

Poenget er at jeg har eksemhender, og i det daglige bruker en såpebar som passer meg. 
Den setter jeg bort når jeg vet jeg får besøk.

Det blir noe annet. 
Jeg vet disse ikke har noen såpe de bytter på.  
ved flere av besøkene har vi kommet uanmeldt så de har ikke løpt på badet for å bytte såpe.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...