AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #1 Skrevet 10. januar 2024 Jeg har aldri hatt skader på bil før så jeg kan ingen verdens ting om det og Storebrand forsikring åpner ikke før 10 så derfor spør jeg her. Jeg ble rygget inn i, 100% den andre føreren sin feil. Skademelding er ordnet via NAF og nå sier andre føreren at de har meldt det inn til sitt forsikringsselskap. Mister jeg bonus? (Kjørt bil i 25 år uten en skadesak). Vet forsikringsselskapet hvor jeg bør fikse bilen? (Må rettes opp i bulker, skrammer osv i fronten så den må av. Tesla x 2023 modell så vil jo det skal utføres skikkelig) Må jeg vite noe mer fra den andre føreren eller ordner forsikringsselskapet all kommunikasjon mellom de eventuell ulike forsikringsselskapene? Anonymkode: 8e7fd...dd1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #2 Skrevet 10. januar 2024 Fyll ut skademeldingen hos din forsikring. And let the magic happen. Ingen ting å bekymre seg over. Anonymkode: e9365...d50 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #3 Skrevet 10. januar 2024 Når motparten har skyld går det av dens forsikring og din blir ikke påvirket i det hele tatt. Det koster deg ingenting annet enn å leve uten bil mens den blir reparert, med mindre du har leiebil i forsikringen din. Du blir allikevel ikke belastet noe økonomisk, den regningen går også til motparten. Du trenger kun å melde inn skaden til selskapet ditt, så ordner de alt med motpartens selskap. Anonymkode: 63b9d...657 1 2
Goodtimes Skrevet 10. januar 2024 #4 Skrevet 10. januar 2024 Dette vil ikke gå utover bonusen din. For øvrig skal det applauderes at du har 25 år uten en skadesak. Er selv på mitt 14 år 🙂
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #5 Skrevet 10. januar 2024 som de andre sier, fyll ut skademelding hos ditt forsikringsselskap, så ordner de opp med motpartens forsikringsselskap. Så får du melding når saken er behandlet og så vidt jeg husker får du beskjed på hvilket verksted du skal få ordnet skaden. Du mister ingen bonus eller noe sånn dersom det er motpartens skyld. Anonymkode: debb3...5a8
Sinsen Skrevet 10. januar 2024 #6 Skrevet 10. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Når motparten har skyld går det av dens forsikring og din blir ikke påvirket i det hele tatt. Det koster deg ingenting annet enn å leve uten bil mens den blir reparert, med mindre du har leiebil i forsikringen din. Du blir allikevel ikke belastet noe økonomisk, den regningen går også til motparten. Du trenger kun å melde inn skaden til selskapet ditt, så ordner de alt med motpartens selskap. Anonymkode: 63b9d...657 Jeg har fått dekket leiebil via motpartens forsikringsselskap i en tilsvarende situasjon. Jeg måtte "dokumentere behov", men prosessen var uproblematisk, så verd et forsøk om du ikke har leiebil inkludert i din forsikring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå