AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #1 Skrevet 10. januar 2024 Jeg skjønner det ikke. Ei jente kaller seg vi. Og de rundt bruker de/dem om denne ene personen. En person kan jo ikke være i et flertall. Å bruke flertall på en person, er fra en tid jeg vokst opp, ment som ikke hyggelig å kalle noen, fordi du da antyder at vedkommende er psykisk ustabil på en negativ måte. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke tok hensyn, fordi jeg sa hun og ikke de/dem. Forøvrig sa jeg fra at å endre språket mitt sånn, det klarer jeg ikke, og det blir for, forvirrende. Anonymkode: 2dcd7...2b1 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #2 Skrevet 10. januar 2024 Noen bare MÅ prøve å skille seg ut. Anonymkode: f84d6...7f3 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #3 Skrevet 10. januar 2024 Ei jente (?) i klassen til datteren min også vil omtales som "de/dem". Jeg blir like forvirret hver gang datteren min prater om "de fikk 5 på prøven" og så er det kun ei jente som omtales. Vet ikke om det bare er en "greie" som jeg har blitt for gammel til, eller om det er noe psykisk... Anonymkode: 2b5d3...503 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #4 Skrevet 10. januar 2024 Det er viktig å være special snowflake i dag. Du forsøker med logikk, det nytter ikke mot slike. Anonymkode: 1291a...63d 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå