Gå til innhold

Hva koster en 15 dagers ferie for deg alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg alene overstiger ikke det 15 000,-  inkludert, overnatting, mat, transport etc. 

Anonymkode: 0d286...5e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt ann på hvor man skal reise.

Anonymkode: baf4f...c14

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Alt fra 1000 til 200000, kommer an på hva og hvor

Anonymkode: d6e49...dfc

Skrevet

Ingenting. Sykler på dagsturer. 

Anonymkode: 5517e...266

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det kommer jo helt ann på hvor man skal reise.

Anonymkode: baf4f...c14

Tenker jo vanlig sydenferie 

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Er det danmark?

Anonymkode: 71cfb...8d6

Skrevet

Åhhh, det hadde blitt dyrt. Den enorme goodwill-gjelden til barnemamma som da måtte passe barn i 15 dager mens jeg var et annet sted i verden og nøt livet. Flybilletter (5000), hotell (20'000), mat og drikke (15'000) og underholdning (10'000?) hadde bare vært barnemat i forhold

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Vanlig sydenferie hvor? Spania? Thailand? Ganske stor forskjell.

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Om man betaler 500kr pr natt for hotell inkl. frokost skal man jo fortsatt ha middag og annet spiselig og drikkbart. Hjelper heller ikke at euroen er grisedyr. Så skal man kanskje gjøre noe i to uker, pluss fly tur/retur, transport til og fra flyplassen. Jeg sliter med å få det regnskapet til å gå opp, med mindre man velger en allinclusive chartertur utenfor sesong. 

Skrevet
Portia Catonis skrev (18 minutter siden):

Vanlig sydenferie hvor? Spania? Thailand? Ganske stor forskjell.

Syden-ferie betyr vanligvis Gran Canaria eller Spania. 

Og Thailand ligger vel ikke i "syden" da. :nisse:  

Anonymkode: 2ab03...73a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde blitt betydelig mer enn kr 15.000 iallefall. Hadde nok svidd av det beløpet i lommepenger. Ikke vil jeg sitte ute på vingen på flyet, bo kummerlig, og spise billig fastfood. 

Anonymkode: b8bb0...5b7

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Syden-ferie betyr vanligvis Gran Canaria eller Spania. 

Og Thailand ligger vel ikke i "syden" da. :nisse:  

Anonymkode: 2ab03...73a

Jeg trodde "Syden" var en fellesbetegnelse nordmenn bruker om å dra til varmere strøk, men hva vet vel jeg... Gran Canaria ligger forøvrig i Spania.

• Liker 2
Skrevet
Portia Catonis skrev (1 minutt siden):

Jeg trodde "Syden" var en fellesbetegnelse nordmenn bruker om å dra til varmere strøk, men hva vet vel jeg... Gran Canaria ligger forøvrig i Spania.

Nei, det er området rundt middelhavet og også gran canaria. Godt innarbeidet betegnelse

https://no.wikipedia.org/wiki/Syden

• Liker 1
Skrevet
Fjugur skrev (1 minutt siden):

Nei, det er området rundt middelhavet og også gran canaria. Godt innarbeidet betegnelse

Artikkelen sier da vitterlig at Thailand og Dubai er en del av Syden. Bruker aldri begrepet selv, så for meg ingen innarbeidet betegnelse. 

Anonymkode: d6e49...dfc

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Fjugur said:

Har du lest hva du selv har linket til?

Fra artikkelen:

Syden er en norsk betegnelse for sørlige (sydlige) land og strøk. Betegnelsen brukes særlig om landene rundt Middelhavet og Kanariøyene og generelt om relativt varmere strøk,[1][2][3] siden 2010-årene har også Thailand og Dubai blitt ansett som Syden.[4][5][6]

• Liker 2
Skrevet

Kommer aldri til å dra til Granca. Om jeg så hadde fått betalt 

Anonymkode: 07ad5...a58

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

For meg alene overstiger ikke det 15 000,-  inkludert, overnatting, mat, transport etc. 

Dersom jeg reiser helt alene så er prisen høyere enn prisen jeg betaler for «bare meg» i en gruppereise. «Helt alene» klarer ikke jeg å bestille fly pluss 15 dagers overnatting på hotell (jeg er kun komfortabel med Airbnb når vi er minst to, og å leie en hel egen bolig utgår av prismessige grunner) i alle fall deler av turen sentralt plassert i et bysentrum i en middels til stor by.

Dersom jeg betaler for meg selv som del av en gruppe er det ikke umulig med 15 000, men sjelden ønskelig. Byer, opplevelser og ok komfort koster penger. Jeg bodde på «sydenhotel» som barn, og ønsker ikke å gjenta den totalt mangelen på komfort noen gang igjen i mitt liv. Da blar jeg heller opp noen tusenlapper for en ordentlig seng, eget kjøkken og et bosted uten et eneste basseng smekkfullt med turister i synlig eller hørbar nærhet.

Anonymkode: 7549d...1c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hadde nok brukt minst det dobbelte om jeg skulle reist. Uansett ønsket reisemål hadde jeg ikke klart meg på en tusenlapp om dagen. 

Anonymkode: 480a7...0c7

Skrevet

Hadde nylig 8 dager ferie. Ikke alene, men med noen kompiser. Kostet ca 40 000.- 

Anonymkode: 4c3fa...d10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...