Gå til innhold

Barnet måtte gå før de andre fra bursdagen..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren vår på 8 år var i en barnebursdag til ei i klassen. Skolen har en uskreven regel om at alle av samme kjønn skal bli invitert med tanke på inkludering. På invitasjonen stod klokkeslettet når bursdagen sluttet. Da jeg skulle hente henne så var det bare jenta mi og ei til som ble hentet.. De andre jentene skulle nemlig være igjen. Dette registrerte jeg, den andre foresatte og barna.. Jeg ble litt paff og visste ikke helt hva som foregikk.

Meldte en annen forelder etterpå som hadde fått beskjed om å hente datteren 1 time etter min.. Jeg sitter med en klump i magen og lurer på hva som er galt med jentene som måtte bli hentet tidligere.. Hvordan hadde dere gått frem? 

Anonymkode: 9f0df...252

• Liker 3
  • Hjerte 35
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hørtes rart ut. Har du sett lappene? Kan de ha skrevet feil på deres? Kan ikke tenke meg at noen ville turt å invitere ti av jentene til bursdag med andre klokkeslett enn to andre. 

Anonymkode: 8276c...7ff

• Liker 2
Skrevet

kanskje de ville holde regelen med å invitere alle til feiring, men at de hadde noe mer de ville gjøre etterpå med noen som er mer venner med bursdagsbarnet enn de andre? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette hørtes rart ut. Har du sett lappene? Kan de ha skrevet feil på deres? Kan ikke tenke meg at noen ville turt å invitere ti av jentene til bursdag med andre klokkeslett enn to andre. 

Anonymkode: 8276c...7ff

Det er reelt. Vi ble litt over tiden pga påkledning osv, men ingen andre foreldre kom i hentingen. Foreldrene til bursdagsbarnet nevnte ingenting om at vi var en time for tidlig.

Anonymkode: 9f0df...252

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Gjest Inkognitoher
Skrevet
Amistad skrev (8 minutter siden):

kanskje de ville holde regelen med å invitere alle til feiring, men at de hadde noe mer de ville gjøre etterpå med noen som er mer venner med bursdagsbarnet enn de andre? 

Det går ikke likevel ikke an å gjøre det på denne måten. Åtteåringer. Hjerterått

Skrevet

Jeg hadde spurt

Anonymkode: 0c573...2b8

• Liker 17
  • Nyttig 7
Skrevet

La det gå sier jeg. Eller spør.  

Anonymkode: 285fd...d5d

Skrevet

Bryr barnet ditt seg da? Eller er det du som dramatiserer det hele? 

Anonymkode: 1d81e...f54

• Liker 5
Skrevet

Her spør du, så slipper du å gruble mer.

Anonymkode: 8287f...4a4

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bryr barnet ditt seg da? Eller er det du som dramatiserer det hele? 

Anonymkode: 1d81e...f54

Det er jo ikke å dramatisere å reagere på at verten på forhånd bestemmer og gjør forskjell på hvor lenge de forskjellige barna får lov til å være i selskapet.

• Liker 30
  • Nyttig 12
Skrevet

Jeg hadde ringt moren til bursdagsbarnet senere på kvelden

Hvos det stemmer det du mistenker hadde jeg lagd en sak av det

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Voksne folk! herregud!

Jeg hadde ringt og spurt den som arrangerte festen, hva som er så galt med mitt barn? Hvorfor skal mitt barn bli hentet tidligere enn de andre? 

Anonymkode: 4f8f2...081

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Amistad skrev (7 timer siden):

Det høres jo i tilfelle veldig spesielt ut at ikke det gikk an å ta med de to andre jentene på det? Hva i alle dager skulle det liksom være de skulle gjøre etterpå hvis det hadde ødelagt at de to andre jentene hadde blitt med?

Skulle tro de hadde oppgitt feil klokkeslett til TS og den andre. 

Men TS, hvor mange var det som var igjen en time til?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Voksne folk! herregud!

Jeg hadde ringt og spurt den som arrangerte festen, hva som er så galt med mitt barn? Hvorfor skal mitt barn bli hentet tidligere enn de andre? 

Ikke starte der kanskje? Det kan jo være en misforståelse.

Ville bare tatt en telefon og hørt hva som hadde skjedd da du så at de andre barna var igjen lenger.

• Liker 7
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg ville spurt. Det kan være en misforståelse, i så fall greit å få oppklart. Hvis det ikke er en misforståelse lurer jeg veldig på hva som har foregått i hodet til den som har planlagt dette, det er jo ikke greit uansett aldersgruppe.

Anonymkode: 908f1...72e

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Voksne folk! herregud!

Jeg anbefaler virkelig ikke denne konfronterende stilen altså.

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde nok endt med å skrive en melding som dette: "Takk for en fin bursdag, XXX hadde det veldig gøy. Men beklager for at jeg brøyt inn og hentet en time for tidlig. Jeg var sikker på at jeg hadde lest  at det sluttet 18, men etter å ha snakket med noen av de andre mødrene skjønner jeg nå jeg må ha lest feil da de sier det sluttet 19. XXX merket det dessverre og ble veldig lei seg, men håper det gikk bra for bursdagsbarnet".

Hadde jeg fått svar tilbake om at noen var invitert så og så lenge, mens resten en time ekstra hadde jeg sakt rett ut hva jeg mente om slik utestengning.

Anonymkode: 9d299...b24

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet

Hvor mange var igjen? Kanskje det kun var bestevenninnen som var igjen for å være igjen på besøk? Eller noen som bor i nabolaget? 
Her er det veldig vanlig at man både er med andre hjem etter selskap, eller blir igjen om det er noen av de man ellers er mye sammen med, da selskap gjerne er to timer og barna gjerne vil leke lengre/ha besøk. De kan jo evt dra hjem for så å komme tilbake igjen da, men det er jo bare for dumt tenker jeg. Kommer helt an på om det var 2 som var igjen, eller et helt selskap av barn. Om du forstår 😊

Anonymkode: 8c419...caf

• Liker 3
Skrevet

Kan det være at bursdag slutter 1800..men de som ble igjen ble hentet senere pga foreldre jobbet eller ikke kunne hente før 30 min senere?

Har du lest feil på invitasjonen? Har moren skrevet feil?

Det er jo bare sende meldinger eller ringe å høre..du får jo ikke svar på kg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...