AnonymBruker Skrevet 9. januar #1 Del Skrevet 9. januar Jeg trakk et tarotkort på siden «Min fremtid», og spurte om fremtiden i forholdet jeg er i. Det er et ganske nytt forhold. Jeg fikk kortet Døden. Hva mener dere det betyr i denne sammenheng? Beskrivelsen på den siden legges under her. «Forandring, fornyelse?» Kan det bety at et nytt forhold vil ta slutt? Eller er det dette nye forholdet som er forandringen og fornyelsen jeg har ventet på? Kortet lover forandring, fornyelse og begynnelsen på et nytt liv, når du først har gjort deg fri fra det gamle. Det vil kanskje ta litt tid å sørge over at det du legger bak deg blir borte. Forsøk å tenke på det som noe som inngår i livet: hver fase har sin hensikt, og vi fortsetter videre til det neste. Livet ditt står foran fullstendige omveltninger, en gammel, utslitt del av deg er døende, og omstendighetene i livet ditt vil etter hvert gjenspeile dette. Av og til spår kortet fysisk død, men i så fall gjelder det sjelden den som spør. Kortet kan også bety en eller annen form for tap ? et forhold svikter, et vennskap tar slutt eller en jobb går tapt. Men når du husker det høytidelige, positive budskapet kortet kommer med, bør du ikke fortvile. Noe er ferdig med sin tilmålte tid i livet ditt, et kapittel er slutt, og nå må du se frem mot nye horisonter med håp og tillit til fremtiden. Anonymkode: f64e3...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #2 Del Skrevet 10. januar Det at noe tar slutt, trenger ikke betyr at det nye som kommer er verre. At noe tar slutt og noe nytt begynner kan være tegn på utvikling som er positivt. Du er klar for det neste steget. Vil ikke si at det betyr forholdet du er i nå, at det i fremtiden en eller annen gang vil ta slutt, men i.ft. kortet kan det med dette forholdet bli slutt på noe annet - det kan være enten egenskaper du har, dårlige vaner og ny livsstil begynner, en ny jobb. Husk at tarot har ikke bestandig hele fasitsvaret. Dette var bare et kort. Egentlig for å lese fulle situasjonen bør en ha flere eller få en ordentlig reading. Tarot og korttrekning leser alltid energiene i det øyeblikket og potensielle muligheter som KAN skje. Det kan alltids forandres. Anonymkode: 27e82...a9d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 10. januar #3 Del Skrevet 10. januar (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det at noe tar slutt, trenger ikke betyr at det nye som kommer er verre. At noe tar slutt og noe nytt begynner kan være tegn på utvikling som er positivt. Du er klar for det neste steget. Vil ikke si at det betyr forholdet du er i nå, at det i fremtiden en eller annen gang vil ta slutt, men i.ft. kortet kan det med dette forholdet bli slutt på noe annet - det kan være enten egenskaper du har, dårlige vaner og ny livsstil begynner, en ny jobb. Husk at tarot har ikke bestandig hele fasitsvaret. Dette var bare et kort. Egentlig for å lese fulle situasjonen bør en ha flere eller få en ordentlig reading. Tarot og korttrekning leser alltid energiene i det øyeblikket og potensielle muligheter som KAN skje. Det kan alltids forandres. Anonymkode: 27e82...a9d Litt feil at det kan bli slutt på noe annet når det ikke ble stilt spørsmål om det. Utover det har du rett; det er potensiell muligheter for at alt kan skje og at flere kort bør på bordet. Tarot forteller ingenting om fremtiden og kortene har ingen forbindelse med en kilde utenfor noen. Kortene viser bare hva noen tanker og føler omkring gjerne før, nå og fremover og ved hjelp av kortene - som inneholder en billedlig fremstilling av disse er målet å synliggjøre det. Når noen legger på fremtiden forteller kortene bare at noen presumerer. I tilfeller hvor noen er redd for svaret, har 'bestemt seg', tror det er fare for brudd vil det synliggjøres. Hvis noen la kort og hadde en annen følelse av hva som kom til å skje kunne det blitt sola som kom opp og alle har sin egen oppfatning av noe, så hvis han la kort og var optimist ville han kanskje få motsatt. Kortene er et ekko av hva den som bruker de føler. Kortet er altså bare bilde på hvor frykten eller troen på hvor dette skal ende...så det er en presumering, hva du gjetter på etter at hjernet har samlet informasjon og det er selvfølgelig slik at det kan være riktig, men kan være feil gjettet også. Hadde jeg fått kortet hadde jeg lest det som at jeg følte noe var galt, og gjort noe for at det jeg trodde, følte, var redd for skulle skje ikke skulle skje, og neste gang ville kanskje billedliggjøringen over noe vært mer positivt. Endret 10. januar av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #4 Del Skrevet 10. januar Jeg spurte min tarot om min fremtid med ham jeg var på datern med, trakk 3 kort hvor døden stod for fremtiden. 2mnd etterpå ghosted han meg over natta, forholdet vårt døde bokstavelig talt. Anonymkode: 3fe83...76a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #5 Del Skrevet 10. januar Lawyam skrev (4 minutter siden): Litt feil at det kan bli slutt på noe annet når det ikke ble stilt spørsmål om det. Utover det har du rett; det er potensiell muligheter for at alt kan skje og at flere kort bør på bordet. Tarot forteller ingenting om fremtiden og kortene har ingen forbindelse med en kilde utenfor noen. Kortene viser bare hva noen tanker og føler omkring gjerne før, nå og fremover og ved hjelp av kortene - som inneholder en billedlig fremstilling av disse er målet å synliggjøre det. Når noen legger på fremtiden forteller kortene bare at noen presumerer. I tilfeller hvor noen er redd for svaret, har 'bestemt seg', tror det er fare for brudd vil det synliggjøres. Hvis noen la kort og hadde en annen følelse av hva som kom til å skje kunne det blitt sola som kom opp og alle har sin egen oppfatning av noe, så hvis han la kort og var optimist ville han kanskje få motsatt. Kortene er et ekko av hva den som bruker de føler. Dette er langt fra min erfaring, jeg har fått beskjeder og syn for fremtiden av min tarot, det er en kilde til mye. Anonymkode: 3fe83...76a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 10. januar #6 Del Skrevet 10. januar (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er langt fra min erfaring, jeg har fått beskjeder og syn for fremtiden av min tarot, det er en kilde til mye. Anonymkode: 3fe83...76a Fordi du presumerer og fått rett, ikke fordi de forteller om fremtiden, men fordi du har fått rett i hva du forestiller deg. Endret 10. januar av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #7 Del Skrevet 10. januar Lawyam skrev (Akkurat nå): Fordi du presumerer og fått rett, ikke fordi de forteller om fremtiden. Det er ikke sant i det hele tatt, jeg har også spådd andres fremtid og det har skjedd. Ting som skjer om noen måneder, andre år, men de skjer. Ting som er helt usannsynlig der og da, og først blir klart senere. Jeg har fulgt med på deg her på forumet, du svarer som om du sitter med fasiten, og rakker ned på andre som prøver å spå, du har en holdning der du alltid skal belære og si hvordan ting er, kan ikke du dele din erfaring, så deler jeg min, uten at noen av oss sier at den andres er feil eller skal forklare ståa? Anonymkode: 3fe83...76a 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 10. januar #8 Del Skrevet 10. januar (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke sant i det hele tatt, jeg har også spådd andres fremtid og det har skjedd. Ting som skjer om noen måneder, andre år, men de skjer. Ting som er helt usannsynlig der og da, og først blir klart senere. Jeg har fulgt med på deg her på forumet, du svarer som om du sitter med fasiten, og rakker ned på andre som prøver å spå, du har en holdning der du alltid skal belære og si hvordan ting er, kan ikke du dele din erfaring, så deler jeg min, uten at noen av oss sier at den andres er feil eller skal forklare ståa? Anonymkode: 3fe83...76a Ja, du observerer og du presumerer riktig eller galt. Observasjonsevnen din kan væte meget god, og da vil du også øke graden av å presumert riktig, hvis den hadde vært dårlig; for eksempel som de som presumerer kun ut fra hva de hører eller har forutinntatte holdninger eller blander inn sine erfaringer vil oftere ikke få rett, men folk er nå ikke dummere rent generelt enn at de kan få rett de fleste gangene uansett, men det er ikke kortene eller tarot som forteller deg det, eller noe høyere enn deg. Det er du og mennesker spår med den hjernen de har og det de har kommer frem i billedlig form og det er neste steg i få rett. Det er akkurat det samme med alle typer kort, det er ingen overtro eller mystisisme involvert, det handler ene og alene om noens evne til å tenke. Den personen som ser seg selv på bordet foran seg og ikke noe annet, og det bør ikke tolkes som noe annet enn det er. Ut fra det kan vi lett presumere hvordan det vil gå, men siden det er mulig da å få stoppet utviklingen ved å se for eksempel at det ikke MÅ gå slik ved å gjøre grep. Hvis de forteller om fremtiden var det ingen vei tilbake og det ville vært unødvendig å gi noen råd. Siden det går an å gi råd er det ikke en fremtid vi ser, men retningen det går mot fordi personen er/tenker 'slik' og det kan stanses inntil det er for sent. Når man vet hva man gjør er det enklere å ikke gi mennesker falske illusjoner, for de hører på de som forteller hva de ser og å få beskjed om at et brudd er i vente når de eller 'du' er redd for det kan være siste utløserknappen som fikk det til å skje. Et brudd kan lett forhindres selv om kortene forteller om det i fremtid, hvis det finnes noe det går an å gjøre med det. Først og fremst hvertfall å ikke ta det som 'åndene hvisket'... Jeg spådde bare andre og kunne hjelpe dem ved å få dem til å forstå at hvor vanskelig det enn ser ut i øyeblikket kan de gjøre noe som kan forhindre det eller nå målene sine ved enkle grep så når de kom gråtende og fortvilt og ble spådd at et brudd var nært forestående fordi kortene sa det hos andre kunne jeg fortelle dem hvordan de kunne pisse i kortene fordi det sa mine kort også, men at de bare advarte mot noe og de som hørte etter unngikk det, hvis det ikke var for sent og følelser var borte selvfølgelig. Så ikke fortell meg at de spår fremtid. Det gjør den som sier de spår fremtiden uten å vite at de burde latt være. Kortene er til for å kunne få tatt bort 'øyebindene' og få sett ting klart og da må kortene tolkes uten at tolkeren også har 'bind for øynene'. Det handler ikke om å ha rett eller få rett. Det handler om å lese rett slik at noen får hjelp og kan få verktøy til at livene deres skal bli rett. Spådamen er ikke den det skal applauderes for, men tvertimot den personen som klarer å håndtere livene sine, gjerne ved hjelp av en spådsme, men det blir ikke spådamen som skal ta ære over det, siden hovedjobben ligger hos den spådde Endret 10. januar av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #9 Del Skrevet 10. januar Jeg spurte kortstokken min for gøy angående dette kortet ditt, da spratt det ut et par positive kort. Ny begynnelse i positiv forstand. Anonymkode: c649e...131 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 10. januar #10 Del Skrevet 10. januar (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg spurte kortstokken min for gøy angående dette kortet ditt, da spratt det ut et par positive kort. Ny begynnelse i positiv forstand. Anonymkode: c649e...131 Eller et forslag til ts om å tenke nytt og mer positivt. Endret 10. januar av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #11 Del Skrevet 10. januar Lawyam skrev (25 minutter siden): Eller et forslag til ts om å tenke nytt og mer positivt. Ja, det kan det absolutt være. Er ingen ekspert, har kort mest for morro skyld 😅 "Døden" trenger ikke være negativt ts, tenker at en positiv tankegang er viktig å ha med seg, som brukeren over her nevner 😊 Anonymkode: c649e...131 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #12 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg spurte kortstokken min for gøy angående dette kortet ditt, da spratt det ut et par positive kort. Ny begynnelse i positiv forstand. Anonymkode: c649e...131 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, det kan det absolutt være. Er ingen ekspert, har kort mest for morro skyld 😅 "Døden" trenger ikke være negativt ts, tenker at en positiv tankegang er viktig å ha med seg, som brukeren over her nevner 😊 Anonymkode: c649e...131 Tusen takk for at du trakk kort! Så kjekt at det var positive kort🤗 Jeg hadde ikke negative tanker idet jeg trakk det kortet på siden «Min fremtid», jeg trakk det bare fordi jeg var nysgjerrig. Tror derfor ikke at mine følelser ble med inn i det korttrekket🤔 Jeg tenkte umiddelbart selv at kortet «døden» må ha betydd slutten på en epoke, epoken før jeg ble sammen med han jeg er med nå, og at dette forholdet er det nye. Men så ville jeg høre med dere da😊 Anonymkode: f64e3...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #13 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det at noe tar slutt, trenger ikke betyr at det nye som kommer er verre. At noe tar slutt og noe nytt begynner kan være tegn på utvikling som er positivt. Du er klar for det neste steget. Vil ikke si at det betyr forholdet du er i nå, at det i fremtiden en eller annen gang vil ta slutt, men i.ft. kortet kan det med dette forholdet bli slutt på noe annet - det kan være enten egenskaper du har, dårlige vaner og ny livsstil begynner, en ny jobb. Husk at tarot har ikke bestandig hele fasitsvaret. Dette var bare et kort. Egentlig for å lese fulle situasjonen bør en ha flere eller få en ordentlig reading. Tarot og korttrekning leser alltid energiene i det øyeblikket og potensielle muligheter som KAN skje. Det kan alltids forandres. Anonymkode: 27e82...a9d Tusen takk for svar, interessant å lese. Jeg kan så lite om tarot, men ønsker å lære mer. Derfor er det interessant å høre ulike tolkninger😊 Anonymkode: f64e3...368 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 10. januar #14 Del Skrevet 10. januar (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tusen takk for at du trakk kort! Så kjekt at det var positive kort🤗 Jeg hadde ikke negative tanker idet jeg trakk det kortet på siden «Min fremtid», jeg trakk det bare fordi jeg var nysgjerrig. Tror derfor ikke at mine følelser ble med inn i det korttrekket🤔 Jeg tenkte umiddelbart selv at kortet «døden» må ha betydd slutten på en epoke, epoken før jeg ble sammen med han jeg er med nå, og at dette forholdet er det nye. Men så ville jeg høre med dere da😊 Anonymkode: f64e3...368 Men så betyr det bare at du billedliggjør det med dere som en ny start og måte å gå videre på da. Døden står for overgang og legge ting bak seg og gå videre. Det er bra at du har håpet. Det finnes ikke gode eller dårlige kort. Det er sammenhengen de kommer i som avgjør. Endret 10. januar av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #15 Del Skrevet 10. januar Lawyam skrev (17 minutter siden): Men så betyr det bare at du billedliggjør det med dere som en ny start og måte å gå videre på da. Ja det er jo sånn det er selvsagt, jeg kan altfor lite om tarotkort til å kunne tolke noe ytterligere. Takk for svar😊 Anonymkode: f64e3...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #16 Del Skrevet 10. januar Hadde jeg trukket dødenkortet på fremtiden i et nytt forhold så hadde jeg tolket det som at det ikke ville vare. Døden er i Den Store Arkana som står for store hendelser som varer, ikke hverdagslige hendelser som Den Lille Arkana forteller om. Jeg ville uansett ikke bare lagt ett kort på et så stort spørsmål. Minst tre kort og lest de sammen. Om du f.eks fikk Death, Sun og 10 of Cups så ville jeg tolket det mer positivt. Mens Sun, 10 Cups og Death hadde vært negativt igjen. Anonymkode: 55546...8db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreaJohan Skrevet 10. januar #17 Del Skrevet 10. januar On 1/10/2024 at 12:57 AM, AnonymBruker said: Jeg trakk et tarotkort på siden «Min fremtid», og spurte om fremtiden i forholdet jeg er i. Det er et ganske nytt forhold. Jeg fikk kortet Døden. Hva mener dere det betyr i denne sammenheng? Beskrivelsen på den siden legges under her. «Forandring, fornyelse?» Kan det bety at et nytt forhold vil ta slutt? Eller er det dette nye forholdet som er forandringen og fornyelsen jeg har ventet på? Kortet lover forandring, fornyelse og begynnelsen på et nytt liv, når du først har gjort deg fri fra det gamle. Det vil kanskje ta litt tid å sørge over at det du legger bak deg blir borte. Forsøk å tenke på det som noe som inngår i livet: hver fase har sin hensikt, og vi fortsetter videre til det neste. Livet ditt står foran fullstendige omveltninger, en gammel, utslitt del av deg er døende, og omstendighetene i livet ditt vil etter hvert gjenspeile dette. Av og til spår kortet fysisk død, men i så fall gjelder det sjelden den som spør. Kortet kan også bety en eller annen form for tap ? et forhold svikter, et vennskap tar slutt eller en jobb går tapt. Men når du husker det høytidelige, positive budskapet kortet kommer med, bør du ikke fortvile. Noe er ferdig med sin tilmålte tid i livet ditt, et kapittel er slutt, og nå må du se frem mot nye horisonter med håp og tillit til fremtiden. Anonymkode: f64e3...368 Det er ingenting å tolke. Du trakk et tilfeldig kort ut av en bunke. Du kan like så gjerne finne på hva nummeret på en terning betyr og kast den 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreaJohan Skrevet 11. januar #18 Del Skrevet 11. januar 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg spurte min tarot om min fremtid med ham jeg var på datern med, trakk 3 kort hvor døden stod for fremtiden. 2mnd etterpå ghosted han meg over natta, forholdet vårt døde bokstavelig talt. Anonymkode: 3fe83...76a Det er så tåpelig. Disse tullete kortene er åpne for tolkning slik at det aldri tar feil. Om en plante hadde dødd hadde det vært riktig, en som dumper deg er død, en bekjent er død, du leser en artikkel i VG om en død. Dere er lettlurte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 11. januar #19 Del Skrevet 11. januar (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det er jo sånn det er selvsagt, jeg kan altfor lite om tarotkort til å kunne tolke noe ytterligere. Takk for svar😊 Anonymkode: f64e3...368 Lykke til med både forhold og læring! Endret 11. januar av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #20 Del Skrevet 11. januar Lawyam skrev (16 timer siden): Lykke til med både forhold og læring! Takk🙂 Anonymkode: f64e3...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå