Gå til innhold

Er det jeg eller han som er urimelig her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i et langdistanse forhold med en mann som bor i Trondheim, selv bor jeg i Oslo. Jeg var nylig på besøk hos han, å vi møtes ca 1-2 ganger per måned. Dager før avreise planlegger vi at jeg skal komme til han 26 januar som også er dagen jeg har bursdag, (vi planlegger alltid neste treff mens vi er på besøk) Jeg har avspassering fra jobb å har da fri i en hel uke å sa til han jeg kunne være hele uken, noe han var positiv til. 

Han spurte om vi skulle dra på konsert på bursdagen min noe jeg veldig gjerne ville. Jeg så på antrekk å gledet meg. Sendte han en snap om når konserten begynte, da fikk jeg til svar om at det er mulig at vi ikke drar fordi det kanskje ble for dyrt, å at han heller da kanskje skulle ha sønnen sin den helgen, jeg svarte at jeg forstår, men foreslo da at jeg kunne være fra mandag til fredag å reise hjem da, da ble han irritert og opphisset å sa at han må planlegge, å at han hadde ting han ville gjøre, å at jeg må slutte å tro at alt handler om meg! Jeg ble paff og svarte rolig at jeg forstår om ting må omrokkeres på mtp på sønnen, men at jeg må også planlegge, å at jeg kunne jo reise hjem før sønnen kom på besøk.

Jeg lurte på om ting var ok mellom oss siden han aldri har hatt problemer med besøk tidligere, å alltid sett frem til det, da svarte han sint og forbannet at ja for faen! Ok sier jeg, å spør han hva planer han har den uken han kommer, blir forbannet igjen å sier ting og tang, ting han har lyst til å gjøre! Jeg var rolig hele tiden, svarte ok, men ble lei meg fordi han har alltid villet møte meg, men denne gang var han sint og vag om hva han skulle dagene før helgen sønnen kom. Jeg svarte igjen at fint om det ikke drøyet iom jeg må planlegge selv, da svarte han hissig, så kom da for faen! Å at jeg var urimelig og kravstor! Jeg ble stille og lei meg, han svarte igjen at han har ting og tang han kanskje skal gjøre å at det ikke var vits at jeg kom. 

Dette er veldig ulikt han å være fra kjærlig og snill, nå var han sint og ropte i telefonen mens jeg var helt rolig. Jeg svarte bare ok igjen, å da ropte han at han ikke ville snakke med meg når jeg var sånn, å la på.. Jeg skjønner ingenting, greit vi har kranglet som andre par, men der virker ikke som han vil ha meg på besøk, ikke vil han fortelle meg hvorfor der ikke passer heller, selv om vi nettopp planla det. Er helt knust og redd for at han vil slå opp med meg.. Pratet med han på mandag, i går, å har ikke hørt noenting i dag. Vi er ikke unge, han er 45 og jeg 40. Er jeg den urimelige av oss?

Anonymkode: b820c...32f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er urimelig, og svært umoden. Man kan vel kommunisere som en voksen, selv om planen må endres. Eller evt si fra på en voksen måte at man ikke ønsker å treffes…

Anonymkode: 432ed...d2c

• Liker 7
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Han skal vel treffe ei ny ei den helgen.

Anonymkode: b08f6...580

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er ikke urimelig. Her har det skjedd noe han ikke er klar for å fortelle deg ennå. 

Kanskje trøbbel med barnemor, kanskje han har møtt en annen, kanskje kjørt i fylla og mistet lappen, kanskje sønnen er syk, hvem vet. 

La han få noen dager på seg. Hører du ikke fra han innen lørdag, sender du melding og spør om han vil ta en prat. 

Anonymkode: 61e44...ec0

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Merkelig ting å bli opphisset av. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er han syk? Høres merkelig ut at han skulle bli sint av et enkelt spørsmål. Sikker på at du ikke holder noe tilbake i historien din? 

Anonymkode: 7aab8...9d5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vert på besøk hos han flere ganger i ukedagene, han er sjef i et firma, å styrer dagene sine selv, er derfor jeg reagerer på hvorfor skulle det da være et problem om jeg reiste mandag og reiste hjem igjen på fredag før eventuelt sønnen kom i helgen? Før hadde han bare vært glad og ønsket meg velkommen uansett. Føler jeg har gjort noe galt. Vi har som sagt kranglet, men alltid ordnet opp, sa han elsket meg før jeg dro fra han for en uke siden. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er i et langdistanse forhold med en mann som bor i Trondheim, selv bor jeg i Oslo. Jeg var nylig på besøk hos han, å vi møtes ca 1-2 ganger per måned. Dager før avreise planlegger vi at jeg skal komme til han 26 januar som også er dagen jeg har bursdag, (vi planlegger alltid neste treff mens vi er på besøk) Jeg har avspassering fra jobb å har da fri i en hel uke å sa til han jeg kunne være hele uken, noe han var positiv til. 

Han spurte om vi skulle dra på konsert på bursdagen min noe jeg veldig gjerne ville. Jeg så på antrekk å gledet meg. Sendte han en snap om når konserten begynte, da fikk jeg til svar om at det er mulig at vi ikke drar fordi det kanskje ble for dyrt, å at han heller da kanskje skulle ha sønnen sin den helgen, jeg svarte at jeg forstår, men foreslo da at jeg kunne være fra mandag til fredag å reise hjem da, da ble han irritert og opphisset å sa at han må planlegge, å at han hadde ting han ville gjøre, å at jeg må slutte å tro at alt handler om meg! Jeg ble paff og svarte rolig at jeg forstår om ting må omrokkeres på mtp på sønnen, men at jeg må også planlegge, å at jeg kunne jo reise hjem før sønnen kom på besøk.

Jeg lurte på om ting var ok mellom oss siden han aldri har hatt problemer med besøk tidligere, å alltid sett frem til det, da svarte han sint og forbannet at ja for faen! Ok sier jeg, å spør han hva planer han har den uken han kommer, blir forbannet igjen å sier ting og tang, ting han har lyst til å gjøre! Jeg var rolig hele tiden, svarte ok, men ble lei meg fordi han har alltid villet møte meg, men denne gang var han sint og vag om hva han skulle dagene før helgen sønnen kom. Jeg svarte igjen at fint om det ikke drøyet iom jeg må planlegge selv, da svarte han hissig, så kom da for faen! Å at jeg var urimelig og kravstor! Jeg ble stille og lei meg, han svarte igjen at han har ting og tang han kanskje skal gjøre å at det ikke var vits at jeg kom. 

Dette er veldig ulikt han å være fra kjærlig og snill, nå var han sint og ropte i telefonen mens jeg var helt rolig. Jeg svarte bare ok igjen, å da ropte han at han ikke ville snakke med meg når jeg var sånn, å la på.. Jeg skjønner ingenting, greit vi har kranglet som andre par, men der virker ikke som han vil ha meg på besøk, ikke vil han fortelle meg hvorfor der ikke passer heller, selv om vi nettopp planla det. Er helt knust og redd for at han vil slå opp med meg.. Pratet med han på mandag, i går, å har ikke hørt noenting i dag. Vi er ikke unge, han er 45 og jeg 40. Er jeg den urimelige av oss?

Han er umoden å ikke noe hyggelig,du er absolutt ikke urimelig. Syns du skal la være å ta kontakt så får han evt ta kontakt når han har roet seg. Høres litt ut som at det kanskje har skjedd noe, men tenker han får ta kontakt og evt si det. 

Anonymkode: a4f30...67b

• Liker 5
Skrevet

Det der var en veldig ugrei oppførsel. Gjør dine ting, ikke vent på han. Hvis han faktisk vil møte deg må han hvertfall gjøre dette godt igjen først, for du aksepterer ikke slik oppførsel? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er han syk? Høres merkelig ut at han skulle bli sint av et enkelt spørsmål. Sikker på at du ikke holder noe tilbake i historien din? 

Vi kranglet for en uke siden når jeg var på besøk, men ordnet opp og hadde det fint dagen etterpå, med kos og nærhet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi kranglet for en uke siden når jeg var på besøk, men ordnet opp og hadde det fint dagen etterpå, med kos og nærhet.

Om hva da? Sønnen hans? Ble han fornærmet fordi du ikke ønsker å bruke tid sammen med dem? 

AnonymBruker
Skrevet

Om hva da? Sønnen hans? Ble han fornærmet fordi du ikke ønsker å bruke tid sammen med dem? 

Nei vi var begge på en snurr etter en fuktig bytur når jeg var på besøk for en uke siden. Vi ordnet opp å hadde det fint dagen etter, å planla da når vi skulle ses neste gang. Har møtt sønnen hans flere ganger, til og med vært på besøk når sønnen har overnattet, men han vet ikke om han kanskje skal ha sønnen sin den helgen jeg har bursdag. Jeg har da tilbudt meg å komme mandag til fredag, men da var det ting og tang han ikke kunne svare på hva han skulle, ble sint da jeg spurte hva det var han skulle, svarte at han måtte jo få ha et liv og planlegge han også, det til tross vi allerede hadde planlagt jeg skulle komme..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei vi var begge på en snurr etter en fuktig bytur når jeg var på besøk for en uke siden. Vi ordnet opp å hadde det fint dagen etter, å planla da når vi skulle ses neste gang. Har møtt sønnen hans flere ganger, til og med vært på besøk når sønnen har overnattet, men han vet ikke om han kanskje skal ha sønnen sin den helgen jeg har bursdag. Jeg har da tilbudt meg å komme mandag til fredag, men da var det ting og tang han ikke kunne svare på hva han skulle, ble sint da jeg spurte hva det var han skulle, svarte at han måtte jo få ha et liv og planlegge han også, det til tross vi allerede hadde planlagt jeg skulle komme..

Han har alltid villet ha meg på besøk, å sagt jeg alltid er velkommen nå er han vag og irritert når jeg spør om noe er galt, å at jeg må slutte å tro at alt handler om meg å at han også har et liv. Blir trist fordi jeg føler meg uønsket og at jeg ikke vet hva som skjer uken jeg har bursdag, å om jeg i det hele tatt har en kjæreste lenger.. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han ble sint fordi du plutselig ikke ønsket å være en uke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har vert på besøk hos han flere ganger i ukedagene, han er sjef i et firma, å styrer dagene sine selv....

Kanskje firmaet går dårlig.

Anonymkode: 2abfb...08f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

merkelig oppførsel fra han

Anonymkode: bd559...0d9

AnonymBruker
Skrevet

Er merkelig at han ikke vet på forhånd hvilken helg han har sønnen. Høres ut som han roter, eller styres av barnemor, eller skjuler noe. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han ble sint fordi du plutselig ikke ønsket å være en uke. 

Nei jeg spurte om det gjorde noe om jeg var der når sønnen var der, men da var han vag å måtte se ting an, om det var noe vits i at jeg kom. Han vil ikke ha meg på besøk, verken før eller mens sønnen hans eventuelt er hos han.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er merkelig at han ikke vet på forhånd hvilken helg han har sønnen. Høres ut som han roter, eller styres av barnemor, eller skjuler noe. 

Han og barnemor har svært godt forhold, hun er i tillegg etablert med ny mann og de har nylig fått et felles barn sammen. Problemet er at han ikke vil jeg skal komme, har ved flere anledninger også kommet på besøk når han har vært mye på jobb, jobbreise i et døgn å latt meg være i huset uten problem, alltid planlagt treff og ikke hatt innvendinger til besøk tidligere uansett hvor travel han har vært når jeg er hos han.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han ikke kommuniserer med deg, må du ta det til etterretning og planlegge deretter. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...