Gå til innhold

Å jobbe inn jobbrelaterte møter ang sykmld

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man er delvis sykmeldt 50% og skal på møte med nav. Dette i tiden du er oppsatt på jobb. Kan arbeidsgiver da kreve at du jobber inn igjen den timen du var på møtet? Når det er jobbrelatert? Ikke at det er noe problem, men rent juridisk? 

Anonymkode: 0e170...9f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Når man er delvis sykmeldt 50% og skal på møte med nav. Dette i tiden du er oppsatt på jobb. Kan arbeidsgiver da kreve at du jobber inn igjen den timen du var på møtet? Når det er jobbrelatert? Ikke at det er noe problem, men rent juridisk? 

Hva er møtet? Dialogmøte? Eller noe for deg personlig? Hva er jobbrelatert i det?

Anonymkode: 9b885...6e4

Skrevet

Om man er 50% sykemeldt har man jo 50% jobbplikt også. Om du ikke klarer å plassere personlige møter med NAV i den tiden NAV faktisk betaler for tiden din ville det vært naturlig å flytte tiden arbeidsgiveren din betaler for dine tjenester... I mitt hode ihvertfall

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Men møtet med NAV er ikke jobbrelatert, det er vel heller sykdomsrelatert. Det er ikke jobben som har kalt inn til eller krever møtet. Så jeg ville tenkt at det ikke skal påvirke arbeidstiden, og at du jobber inn igjen den tiden en annen dag.

Jeg har vært i den situasjonen selv, og legebesøk, møter med NAV osv var det naturlig for meg å ta utenom arbeidstid. 

Anonymkode: 44ff1...f46

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Men møtet med NAV er ikke jobbrelatert, det er vel heller sykdomsrelatert. Det er ikke jobben som har kalt inn til eller krever møtet. Så jeg ville tenkt at det ikke skal påvirke arbeidstiden, og at du jobber inn igjen den tiden en annen dag.

Jeg har vært i den situasjonen selv, og legebesøk, møter med NAV osv var det naturlig for meg å ta utenom arbeidstid. 

Anonymkode: 44ff1...f46

Jeg tenker også det hvis det er relatert til egen situasjon; og uansett, det er bare å ringe NAV og spørre om en annen tid. 

Anonymkode: 9b885...6e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...