Baktus2024 Skrevet 25. januar 2024 #21 Skrevet 25. januar 2024 hvor riktig er det å trekke frem en evt ukultur fra 70-90-tallet frem idag og dømme det etter dagens standard.. Eggum melodi , hvor er alle heltene som dengang var.. idag er avstanden mellom ukultur og normalkultur kort, det vet alle.. i følge av det så har vi fått varslerne som kaster seg rett ut i uføre og oppsigelse og aldri mer jobb ved å være en varsler.. ukultur var ikke ukultur alltid.. ukultur var normalkultur i sin tid.. når vi skal bedømme historie så må den alltid sees i lys av sin tid.. Vi kan ikke begynne med å tekke frem hele historien til dette landet for å dømme det og personene iht dagens normer. Nå snakker jeg om ukultur, ikke straffbare forhold, som antakeligvis uansett vil være foreldet forlengst.. men vi kan ikke generasjon for generasjon fremover være sablere for vår samtids moral med historien på blokka..
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #22 Skrevet 25. januar 2024 Jeg er ikke supersmart men jeg hadde vært dritmistenksom om avlyttingsutstyr i de gavene. Anonymkode: 10e6d...65b
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #23 Skrevet 25. januar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke supersmart men jeg hadde vært dritmistenksom om avlyttingsutstyr i de gavene. Anonymkode: 10e6d...65b Bestikkelser og spesielt bestikkelser med prostituerte handler nok delvis om å ha et pressmiddel i tilfelle Besseberg sluttet å samarbeide med russerne. Anonymkode: f144c...43b
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #24 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bestikkelser og spesielt bestikkelser med prostituerte handler nok delvis om å ha et pressmiddel i tilfelle Besseberg sluttet å samarbeide med russerne. Anonymkode: f144c...43b Jeg tenkte på avlyttingsutstyr i klokkene, ikke inni de prostituerte.... Anonymkode: 10e6d...65b
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #25 Skrevet 25. januar 2024 Han er jo stjerneskyldig, hvorfor tvile på det? Får du klokker for flere hundre tusen av russere som ønsker noe i retur fra din arbeidsgiver? Anonymkode: c7e91...ccf
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #26 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er ikke supersmart men jeg hadde vært dritmistenksom om avlyttingsutstyr i de gavene. Nei, ikke er du smart heller etter min mening. Hvorfor skal man ha avlyttingsutstyr i klokken? Han er jo åpen som en bok, og de har gitt han gaver og han jobber jo beviselig for deres valg. Hvorfor avlytte? Anonymkode: c7e91...ccf
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #27 Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, ikke er du smart heller etter min mening. Hvorfor skal man ha avlyttingsutstyr i klokken? Han er jo åpen som en bok, og de har gitt han gaver og han jobber jo beviselig for deres valg. Hvorfor avlytte? Anonymkode: c7e91...ccf Russland har generelt alltid brukt avlytting i stor grad. Meningen din ellers speiler jeg tilbake. Anonymkode: 10e6d...65b
Smilebolla Skrevet 25. januar 2024 #28 Skrevet 25. januar 2024 Skyldig og skyldig... Her har vi en spenstig norsk skigutt som har hatt seg litt med damer, hvem har ikke det? Jeg er dame og selv jeg har gjort det!! I studietiden vel og merke, those were the days Nå er det mann og barn og hele pakka, så jeg tenker ikke på det. Så ofte .... Men står inne for det, åkke som! Og, kanskje dumt å betale selskapsdamer, men det heter verdens eldste yrke av en grunn. En ærverdig profesjon! Når det gjelder korrupsjon har vi vel alle tatt gladelig imot om vi fikk litt ekstra vekslepenger. Nei, han har vært en atlet og et flott mannfolk, dette blir blåst ut av alle proporsjoner!
LeneXCII Skrevet 25. januar 2024 #29 Skrevet 25. januar 2024 Smilebolla skrev (43 minutter siden): Skyldig og skyldig... Her har vi en spenstig norsk skigutt som har hatt seg litt med damer, hvem har ikke det? Jeg er dame og selv jeg har gjort det!! I studietiden vel og merke, those were the days Nå er det mann og barn og hele pakka, så jeg tenker ikke på det. Så ofte .... Men står inne for det, åkke som! Og, kanskje dumt å betale selskapsdamer, men det heter verdens eldste yrke av en grunn. En ærverdig profesjon! Når det gjelder korrupsjon har vi vel alle tatt gladelig imot om vi fikk litt ekstra vekslepenger. Nei, han har vært en atlet og et flott mannfolk, dette blir blåst ut av alle proporsjoner! Problemet er bare at det bryter så totalt med den norske "prektigheten".. Jeg mener, alle vet at menn i maktposisjoner utnytter dette, det er ikke noe spesielt for Besseberg, sikker på at et flertall menn i tilsvarende posisjoner har utnyttet det på en eller annen måte. Besseberg virker kanskje ikke å være "skarpeste kniven i skuffen" for å si det slik, når man følger med på rettssaken.. Det tror jeg skader han selv, samt at han må ha dårlige advokater og rådgivere.. 😱
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #30 Skrevet 25. januar 2024 7 hours ago, Smilebolla said: Skyldig og skyldig... Her har vi en spenstig norsk skigutt som har hatt seg litt med damer, hvem har ikke det? Jeg er dame og selv jeg har gjort det!! I studietiden vel og merke, those were the days Nå er det mann og barn og hele pakka, så jeg tenker ikke på det. Så ofte .... Men står inne for det, åkke som! Og, kanskje dumt å betale selskapsdamer, men det heter verdens eldste yrke av en grunn. En ærverdig profesjon! Når det gjelder korrupsjon har vi vel alle tatt gladelig imot om vi fikk litt ekstra vekslepenger. Nei, han har vært en atlet og et flott mannfolk, dette blir blåst ut av alle proporsjoner! "Hatt seg med litt damer"? Han har ligget med prostituerte og han har blitt bestukket med dyre gaver. Det er det ikke noe "alle har gjort", selv om Besseberg selvsagt ikke er den eneste. Ingen grunn til å bagatellisere det han har gjort. Anonymkode: f144c...43b
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #31 Skrevet 26. januar 2024 15 hours ago, Baktus said: hvor riktig er det å trekke frem en evt ukultur fra 70-90-tallet frem idag og dømme det etter dagens standard.. Eggum melodi , hvor er alle heltene som dengang var.. idag er avstanden mellom ukultur og normalkultur kort, det vet alle.. i følge av det så har vi fått varslerne som kaster seg rett ut i uføre og oppsigelse og aldri mer jobb ved å være en varsler.. ukultur var ikke ukultur alltid.. ukultur var normalkultur i sin tid.. når vi skal bedømme historie så må den alltid sees i lys av sin tid.. Vi kan ikke begynne med å tekke frem hele historien til dette landet for å dømme det og personene iht dagens normer. Nå snakker jeg om ukultur, ikke straffbare forhold, som antakeligvis uansett vil være foreldet forlengst.. men vi kan ikke generasjon for generasjon fremover være sablere for vår samtids moral med historien på blokka.. Fyren er en jævla whoremaster som har byttet russisk innflytelse mot horer, gullklokker og jaktturer, den dritten der har aldri vært innafor. Er det formildende at Weinstein tross alt begynte før metoo når det var vanlig å tvinge folk til sex hvis de ville bli skuespillere? Denne gamle jævlen skal i buret. Anonymkode: 8cc2e...454
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå