Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi var bare sammen et halvt års tid. Det var full klaff og vi begge følte at dette var den store kjærligheten! Men i det siste har jeg begynt å miste følelse for han. Jeg føler meg kvalt, fordi han er så intens og jeg savner alenetid. Jeg gjorde det derfor slutt med han.

Problemet er at han ikke akseptere det. Han sender meg fremdeles minst ti meldinger om dagen. Han mener at han skal vente på meg. Vente på at jeg ombestemmer meg. 

Jeg synes dette er ubehagelig. Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det! Noen som har noen gode råd? 

Anonymkode: 2895a...c84

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får vel blokkere han?

Anonymkode: d4b9a...567

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du får vel blokkere han?

Anonymkode: d4b9a...567

Enig . Blokker . Å be han sende Mail hvis det er noe spesielt . Så åpner du de kun hvis du vil . Han har fortsatt ett håp , å hvis du svarer , gir du han bensin på bålet ( kjærlighetssorgen ) . 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Si at nå har dere ikke kontakt. Blokker.

Anonymkode: d2f90...2a6

AnonymBruker
Skrevet

Si at det er slutt, at du forventer at han respekterer dette og slutter å kontakte deg.

Blokker ham på alle sosiale medier! (og ikke oppmuntre ham til å skrive mail til deg!)

Om han fortsetter å kontakte deg selv etter du har bedt ham om å slutte med det, send ham en sms til hvor du viser til forrige sms, at det er slutt mellom dere og at du ba ham om å slutte å kontakte deg,  at det han holder på med nå er trakassering, og om han ikke slutter med det så må du gå videre med saken. Fortsetter han likevel, da bør du ta en prat med politiet, for da kan det være han er de som kan bli farlig...

Anonymkode: 2bcce...ee8

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ignorer og gå videre. For all del ikke fortsett å forklare. Ørene hans sitter der de sitter: han har mottatt beskjeden. 

Anonymkode: 1e379...5d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare ignorer. Svar aldri. Han vil gå lei. 

Anonymkode: fb00b...e23

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Si at det er slutt, at du forventer at han respekterer dette og slutter å kontakte deg.

Blokker ham på alle sosiale medier! (og ikke oppmuntre ham til å skrive mail til deg!)

Om han fortsetter å kontakte deg selv etter du har bedt ham om å slutte med det, send ham en sms til hvor du viser til forrige sms, at det er slutt mellom dere og at du ba ham om å slutte å kontakte deg,  at det han holder på med nå er trakassering, og om han ikke slutter med det så må du gå videre med saken. Fortsetter han likevel, da bør du ta en prat med politiet, for da kan det være han er de som kan bli farlig...

Anonymkode: 2bcce...ee8

Dette har jeg opplevd og det var helt jævlig😪

Anonymkode: e0c5e...7cb

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sto i det samme for litt siden, han tolket alt jeg sa på sin egen måte sånn at det framsto som at det var et håp dersom bare dette eller dette skjedde, så han pepret meg med meldinger og blomster og jeg vet ikke hva. Det som til slutt hjalp var em veldig tydelig melding om at det ikke fantes håp. «D er ikke håp for at forelskelsen skal gjenoppstå. Det er slutt og vi skal heller ikke være venner, det vil jeg ikke. Nå må du slutte å sende meg meldinger for jeg opplever det som ubehagelig. Takk og lykke til vidre.»

Anonymkode: 8dfbc...d1a

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars er forelsket i deg og da opptrer han nok ikke rasjonelt. 

Anonymkode: f0786...814

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi var bare sammen et halvt års tid. Det var full klaff og vi begge følte at dette var den store kjærligheten! Men i det siste har jeg begynt å miste følelse for han. Jeg føler meg kvalt, fordi han er så intens og jeg savner alenetid. Jeg gjorde det derfor slutt med han.

Problemet er at han ikke akseptere det. Han sender meg fremdeles minst ti meldinger om dagen. Han mener at han skal vente på meg. Vente på at jeg ombestemmer meg. 

Jeg synes dette er ubehagelig. Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det! Noen som har noen gode råd? 

Anonymkode: 2895a...c84

Du kan si at du er lei for at det har blitt slik men du må gi slipp på han og han deg. Si at du ønsker han lykke til videre og takk for en fin tid sammen,og du ser ikke for deg en fremtid sammen som kjærester desverre.

du tror ikke dere kan være venner siden følelsene hans er annerledes enn dine og ut av respekt for han så vil du kutte kontakt. Det er normalt i en slik situasjon. Noen ganger fungerer det ikke å være venner.  

Så kan du blokkere. 

Endret av lillevill
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Sålenge man ikke er en av dem som plutselig sender melding om at det er slutt(kan gi mentale arr slikt)

uten å ta det opp personlig face to face, snakker ut om problemet, i det hele tatt sjekket om muligheten er der for at du får alenetiden din.

gjøres det via non-verbal kommunikasjon så kan dette holde på i all tid. 
Det blir bare ikke tatt seriøst hvis ikke hen er tilstede/har vært,

Om teksting defineres som ikke få alenetid.. da er det  noe galt en plass. Kan variere selvfølgelig ang situasjon. 
Om hen klinget rundt deg 24/7, burde hen forstått, der personen opplevde det. Ikke alle kan se/ta på ens personlige følelser eller opplevelser, fra mobil/data. 

Anonymkode: 21a07...d90

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Blokker og ikke responder.

Ferdig.

Skrevet

"Du respekterer ikke grensene mine, og meldingene dine plager meg. Jeg avslutter kontakten helt."
Send den meldingen, og blokker for anrop og meldinger på både telefon og sosiale medier.

Møter du ham i levende live, så spill "grå stein". Ikke gi ham informasjon om deg selv, ikke still ham spørsmål og ikke vis følelser av noe slag. Responder "kaldt" og nøytralt. Sier han "Hei!" så svarer du "Hei!" uten å slakke farten.
Dette kan medføre at han misbruker felles venner til å forsøke å oppnå kontakt med deg. Skulle dette skje, så informer dem om at du ikke vil at han skal få vite noe om deg, og at du ikke vil høre noe om ham.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor blokkerer du han ikke?

Anonymkode: 47434...d0e

Skrevet

Skriv at det er synd han ikke respekterer at det er slutt, men det er det, og du kommer ikke til å ombestemme deg. Skriv at hver gang han maser, så bekrefter det bare at du gjorde det riktige. Skriv også at du nå blokkerer han, og at meldingene fra han nå av ikke vil bli lest.

Anonymkode: 7f0ce...b12

• Liker 2
Skrevet

Stakkars. Tenk om det var motsatt. Han er nok lei seg og vil nok gi seg på sikt.

mulig han ikke merket at han ble for intens og skjønner ingenting hvorfor du så brått slo opp. Har du tatt det opp før? 

snakk skikkelig med han en gang, ikke vær så jævli og blokker. 

Hvis han etter det tar av så kan du vurdere det. Han er nok i sjokk og sorg. Tenk om det var motsatt. Brutalt og kutte tvert og blokkere noen som ikke har gjort deg noe vondt. 

Anonymkode: 658c4...b8c

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Stakkars. Tenk om det var motsatt. Han er nok lei seg og vil nok gi seg på sikt.

mulig han ikke merket at han ble for intens og skjønner ingenting hvorfor du så brått slo opp. Har du tatt det opp før? 

Hvis han etter det tar av så kan du vurdere det. Han er nok i sjokk og sorg. Tenk om det var motsatt. Brutalt og kutte tvert og blokkere noen som ikke har gjort deg noe vondt. 

Anonymkode: 658c4...b8c

De hadde jo ingen kjemi. Ts er en rolig dame og eksen en energisk personlighet. De hadde for ulike personligheter helt enkelt. 

Anonymkode: e0c5e...7cb

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Å bombardere noen med uønsket kontakt er jævlig. og sorg bearbeides ikke ved å plage andre intens. Det gjør henne bare vondt, og hun skal ta vare på seg selv. Å blokkere noen som ikke tar på alvor at de er for intense er ikke brutalt, men konsekvensene av å ikke skjerme seg selv kan være store.

• Liker 6
Skrevet
Andro skrev (1 time siden):

Å bombardere noen med uønsket kontakt er jævlig. og sorg bearbeides ikke ved å plage andre intens. Det gjør henne bare vondt, og hun skal ta vare på seg selv. Å blokkere noen som ikke tar på alvor at de er for intense er ikke brutalt, men konsekvensene av å ikke skjerme seg selv kan være store.

Man kan sette ord på situasjonen på en omsorgsfull og direkte måte. Men ofte er det best å si helt klart at, eg har ikke følelser for deg på den måten, og du fortjener noen som virkelig er glad i deg. Jeg er ikke rett person for deg. Og jeg trenger å være alene nå. Men jeg ønsker deg alt godt.  (og blokkere) 

Anonymkode: 1533f...67a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...