AnonymBruker Skrevet 13. januar #41 Del Skrevet 13. januar Hvor fort merket dere bivirkninger? Vet ikke om jeg skal begynne med de på tirsdag hvis jeg får resept da, eller vente til helgen og jeg har fri. Anonymkode: cdbbb...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #42 Del Skrevet 13. januar Jeg gikk ned mange kilo. Men, det beste var at jeg fikk tilbake energien og humøret mitt ble bra. Jeg følte jeg ble «meg selv» på disse tablettene. Jeg ble gravid og måtte slutte på dem. Etter graviditet og amming gikk jeg opp i vekt igjen, og kunne ikke begynne på dem pga høyt blodtrykk. Nå går jeg på Wegovy, har gått ned mye, men ingen energi eller bedring i psyke. Vil tilbake på mysimba etterhvert. Anonymkode: fe7a3...add Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #43 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gikk ned mange kilo. Men, det beste var at jeg fikk tilbake energien og humøret mitt ble bra. Jeg følte jeg ble «meg selv» på disse tablettene. Jeg ble gravid og måtte slutte på dem. Etter graviditet og amming gikk jeg opp i vekt igjen, og kunne ikke begynne på dem pga høyt blodtrykk. Nå går jeg på Wegovy, har gått ned mye, men ingen energi eller bedring i psyke. Vil tilbake på mysimba etterhvert. Anonymkode: fe7a3...add Så ingen bivirkninger? Håper jeg er like heldig 🤞 Anonymkode: cdbbb...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #44 Del Skrevet 15. januar Jeg har gått på dem i litt mer enn ett år. Hadde noe bivirkninger de første 2 ukene, jeg "svimlet" litt. Så hadde jeg flere mnd med nattsvette og hele veien har jeg vært hard i magen (men bruker dulcosoft så da går det bra). De bivirkningene er verdt det for min del. Jeg har prøvd å gå ned i vekt nesten hele livet, uten å lykkes. Med MySimba har jeg gått ned 35 kg. De første 25 ukene gikk jeg ned 1 kg. I uka. Det er helt vilt. Nå har det vært en lengre periode hvor det har gått veldig sent, men det har nok sammenheng med at det har vært en tøff periode i livet for meg. Jeg har slitt med å spise på følelser, og det jobber jeg fortsatt med. For meg har ikke mysimba fjernet noe søtsug, men jeg har blitt veldig fort mett, og veldig flink til å høre på kroppen når den sier at den er mett. Jeg har ikke kuttet ut noe fra kostholdet mitt, da tror jeg ikke det vil fungere i lengden. For min del er det godteri og småsnacing mellom måltidene jeg alltid har slitt med, kostholdet utenom dette har stort sett vært ganske sunt. Så jeg jobber med forholdet mitt til godteri egentlig. At jeg skal være fornøyd med litt, og ikke sluuuke sjokolade og smågodt og fortsatt ha lyst på mer. Anbefaler å ta en titt på mindful eating også😊 så er det en norsk jente som har en bok som heter Cravings som også er veldig bra, og som bygger på litt samme prinsipper som mindful eating. Anonymkode: 8e2ab...776 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #45 Del Skrevet 19. januar Noen som har drukket alkohol når dere gikk på mysimba?. Jeg har nettopp startet med 1 tablett om morgenen og skal øke med en om kvelden fra Mandag. Det går greit med bivirkninger. Litt småkvalm innimellom. Men nå er jeg invitert i bursdag neste helg. Så blir jeg usikker på om jeg skal drikke. Er redd for at det skal trigge bivirkninger. Noen som har opplevd dette? Anonymkode: cdbbb...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #46 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som har drukket alkohol når dere gikk på mysimba?. Jeg har nettopp startet med 1 tablett om morgenen og skal øke med en om kvelden fra Mandag. Det går greit med bivirkninger. Litt småkvalm innimellom. Men nå er jeg invitert i bursdag neste helg. Så blir jeg usikker på om jeg skal drikke. Er redd for at det skal trigge bivirkninger. Noen som har opplevd dette? Anonymkode: cdbbb...d11 For mitt vedkommende (har skrevet om det tidligere i tråden) så var det gørrkjedelig å drikke på Mysimba, fordi jeg kjente ingen promille. Naltreksonen i Mysimba fungerer som antabus. Så dersom det er viktig for deg å kjenne promillen så ville jeg fulgt rådet til en annen i tråden, nemlig å droppe Mysimba den dagen det er fest for så å starte opp igjen neste dag. Anonymkode: 2ce74...9d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #47 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): For mitt vedkommende (har skrevet om det tidligere i tråden) så var det gørrkjedelig å drikke på Mysimba, fordi jeg kjente ingen promille. Naltreksonen i Mysimba fungerer som antabus. Så dersom det er viktig for deg å kjenne promillen så ville jeg fulgt rådet til en annen i tråden, nemlig å droppe Mysimba den dagen det er fest for så å starte opp igjen neste dag. Anonymkode: 2ce74...9d5 Kan prøve det. Men jeg har nettopp startet og vil vente til jeg har nådd max dose før jeg begynner å kutte ut for å drikke. Har også lest at man kan få bivirkninger hvis man drikker alkohol. Men skal i tro alt man leser. Og er litt småkvalm, så alkohol frister ikke 😜 Anonymkode: cdbbb...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #48 Del Skrevet 27. januar Har gått på Mysimba siden slutten av august, og har gått ned 12 kilo til nå. Er fornøyd med det, selv om desember og jul ødela en del av prosessen min. Det var liksom min første «fristelse» å gå gjennom, på et vis. Men nå er jeg back on track og veldig motivert for å fortsette vektnedgangen. Jeg hadde en del bivirkninger de første ukene. Var mye svimmel, svettet helt enormt og ble ganske forstoppet. Men det har gått seg til, og nå kjenner jeg ingenting til det. Deilig å slippe det enorme søtsuget som har preget store deler av livet mitt! Anonymkode: 99004...5e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #49 Del Skrevet 27. januar Kan man bruke mysimba om man bruker paralgin forte av og til? Eller blir man veldig syk eller dårlig av det? Anonymkode: ed2b7...a26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #50 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (På 11.1.2024 den 18.53): Så rart at man reagerer så forskjellig på de tablettene 😃 Jeg har fibromyalgi og håper at de hjelper litt mot det også Anonymkode: 3cc75...bd7 Har tatt det meste av smerten på min fibro, ble så overasket fordi jeg ikke hadde hørt om det. Jeg bruker dem for overvekt. Trodde først det var for at jeg hadde gått ned mye i vekt, men jeg har jo vært slank før og hatt mye vondt, så leste jeg at flere brukte disse mot fibro. Anonymkode: 3317d...ad1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #51 Del Skrevet 27. januar Jeg har gått straks 1 år på M i førsten hadde jeg to halve dager med bivirkinger, kvalme ene var når jeg tok første tabletten, og den andre når jeg økte til 2. Jeg gikk ned 7 kilo per mn dem to første mnd og etter det roet det seg litt ned. Jeg har også opplevd dem sluttet og virke, da tok jeg en mnd pause og startet opp igjen, nå virker dem og jeg klarer meg med en tablett om dagen, så øker jeg når tiden kommer at en ikke holder. jeg har kuttet ut sukker i kostholdet og holder meg til sukkerfrie alternativer for og ikke trigge. Men spiser nå vanlig mat, og prøver og få i meg Sundt og næringsrik mat, har jeg lyst på ting tar jeg det bare ikke ting med sukker. I førsten førte jeg opp ting og tang for og finne ut hvor mye kalorier jeg fikk i meg, nå etter ca et år vet jeg hva jeg kan spise ca og ikke. Gått ned over 20 kilo målet mitt er 10-15 kilo til, men det får ta tiden det tar. Merker ihvertfall en mye bedre helse og mye bedre med meg selv etter 20 kilo ned Anonymkode: 3317d...ad1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #52 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kan man bruke mysimba om man bruker paralgin forte av og til? Eller blir man veldig syk eller dårlig av det? Paralgin forte vil virke dårlig, og det kan være fare for overdose (etter som virkningen er dårlig og en kan ta for mye). Søk alltid opp legemidler her; https://www.legemiddelsok.no/sider/Interaksjoner.aspx FØR en blander medisin. Anonymkode: b62db...6e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #53 Del Skrevet 27. januar Jeg har gått på mysimba I 10 dager. Det har gått greit. Har vært litt kvalm innimellom. Men i går var jeg i bursdag og ett lite kakestykke og ble kvalm etterpå. Flere som blir kvalm hvis man spiser noe søtt? Anonymkode: cdbbb...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #54 Del Skrevet 27. januar Jeg har gått på Wegovy og gått ned 18kg, men måtte slutte fordi jeg ikke hadde råd til å fortsette på den. Jeg har fått Mysimba på blå resept og gått på den i litt over en uke. Ingen bivirkninger så langt. Jeg visste ikke at det var antidepressiva i den. Jeg har bipolar lidelse og skal egentlig ikke ha antidepressiva. Rart ikke legen sa noe om dette. Anonymkode: 42334...4b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bergogdalbanen Skrevet 2. mars #55 Del Skrevet 2. mars (endret) Takk for mye bra info om bruk av Mysimba. Jeg savner imidlertid emnet søvn: er det noen som har opplevd endring i søvnmønster ved bruk av Mysimba? Jeg har store innsovningsproblemer og sliter med å holde meg unna vinglasset om kveldene, det er nemlig det eneste som hjelper meg til å falle i søvn. Hvis Mysimba kan hjelpe meg med å sovne om kveldene og kanskje også gi meg mindre lyst på vin så hadde det vært perfekt, men det er kanskje å håpe på for mye…. PS - har jo selvsagt begynt å google Mysimba fordi jeg har lagt på meg altfor mye og sliter med overspising, særlig om kveldene, sammen med vinglass(ene) Endret 2. mars av bergogdalbanen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #56 Del Skrevet 9. oktober Jeg har nettopp begynt (igjen). Første gang jeg prøvde dem, fikk jeg så høy hvilepuls at jeg ikke fikk sove. Nå har jeg begynt på betablokkere på grunn av hjerteproblemer, og de regulerer pulsen ned. I tillegg vil Mysimba gjør at denne effekten forsterkes, så det kan virke som om disse to utligner hverandre, slik at den pulssenkende effekten gjør at den høye pulsen jeg egentlig skulle fått av Mysimba holdes i sjakk. Det er jo også Naltrekson i denne; noe som sist gjorde at jeg hadde mindre smerter i kroppen. Har ikke merket noe av det enda, men håper den effekten slår inn igjen. Jeg har så langt ingen bivirkninger. Ikke treg mage, ingen hodepine, humørsvingninger eller selvmordstanker. Håper det varer. Anonymkode: 6a20e...151 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegjegjeg Skrevet i går, 12:55 #57 Del Skrevet i går, 12:55 Jeg har begynt med mysimba for 1 uke siden og håper det vil hjelpe meg. Jeg lurer på når dere tar tablettene om dagen og kvelden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå