Gå til innhold

Mysimba - vil du dele din erfaring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som bruker eller har brukt Mysimba som vil dele sin erfaring? Gikk du ned i vekt, og evt hvor lang tid tok det før du så virkningen? Hvor lenge brukte du den? Hadde du bivirkninger? 

Anonymkode: 3e0e5...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynte å gå ned i vekt i løpet av 2 uker. Startet 1. Juli , og har nå gått ned 46 kilo. 121 - 75 kg. 

Anonymkode: c0541...c0a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned 3 kg på et 3,5 mnd, tror egentlig ikke det kan tilskrives Mysimba. Fikk forstoppelsen fra helvette, avføring maks en gang i uken, og da måtte det brukes store doser lactulose og sviker i forkant + minst 2 miniklyster og all pressingen magen kunne by på for å få ut noe som helst. Det var en befrielse å slutte med de bare for å kunne drite normalt, hvem skulle trodd det var så lykke! 

Anonymkode: 0025c...b07

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet Mysimba men måtte slutte etter en måned. Gikk litt ned, men tror det var like mye livsstilsendring som pillene. Mine bivirkninger ble store endringer i psyke. Jeg ble et menneske hverken jeg eller vennene/familien min kjente igjen.

Så jeg skal aldri mer ta noe sånt.

Anonymkode: f4a7b...518

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Begynte å gå ned i vekt i løpet av 2 uker. Startet 1. Juli , og har nå gått ned 46 kilo. 121 - 75 kg. 

Anonymkode: c0541...c0a

Det må jeg si var effektivt resultat! Hva har du gjort i tillegg? Altså, hvor mye har du ca spist pr dag?

Anonymkode: b166e...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på Mysimba siden Aug 2023 og holder med den vekten i sjakk grunnet jeg går på en annen medisin som gjør at man går opp i vekt.Derfor går jeg ikke ned like fort på Mysimba som folk flest gjør. Gikk på Saxenda før og fikk bivirkninger som hårtap og smerter i brystet/tung pust så sluttet etter 1 år. Angrer ikke og holder som sagt vekten i sjakk 🙂

Anonymkode: 19a61...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker Mysimba og har brukt det i to år. Det første året for vektnedgang, og senere for å kunne holde vekten.

Det jeg synes er viktig å vite, er at Mysimba er en antidepressiva sammen med en antabus. En må derfor regne med bivirkninger som er vanlig for antidep. Dette kan være ganske omgripende bivirkninger og komme overraskende på folk som ikke har prøvd antidep før. 

Jeg har brukt antidep i mange år, noe som hadde ført til stor vektoppgang, så å "bytte" antidep til Mysimba var helt greit for meg. 

Vær også obs på at enkelte leger ikke vet at det er antidep i Mysimba, og kan glemme å følge med på at en ikke får for mye antidepressiva hvis en står på det fra før. Antabus'en vil også gjøre til at en del sterkere smertestillende (opioder) ikke vil virke optimalt, og at en må seponere Mysimba i god tid før en skal i narkose. 

Anonymkode: b62db...6e7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring? Hvordan var bivirkningene? Er så redd for å få bivirkninger 

Anonymkode: 3cc75...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått på Mysimba i litt over et år, gått ned 45 kg. Ikke merket noe til bivirkninger, kan få litt magekramper innimellom, men ikke stort mer. Skal kutte ned nå og prøve slutte, det er målet mitt. Kanskje litt nattesvette innimellom, det er ikke uvanlig. Men ikke plagsomt

Anonymkode: 94aa8...589

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gått på Mysimba i litt over et år, gått ned 45 kg. Ikke merket noe til bivirkninger, kan få litt magekramper innimellom, men ikke stort mer. Skal kutte ned nå og prøve slutte, det er målet mitt. Kanskje litt nattesvette innimellom, det er ikke uvanlig. Men ikke plagsomt

Så godt å høre. Har bare hørt fra de som har blitt veldig kvalm og det orker jeg ikke 🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvor mange tar du pr dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en tråd om samme tema under "kosthold og livsstil", men kopierer noe av det jeg skrev der.

Bruker Mysimba og har brukt det i to år. Det første året for vektnedgang, og senere for å kunne holde vekten. Gikk ned 43 kilo på et år.

Det jeg synes er viktig å vite, er at Mysimba er en antidepressiva sammen med en antabus. En må derfor regne med bivirkninger som er vanlig for antidep. Dette kan være ganske omgripende bivirkninger og komme overraskende på folk som ikke har prøvd antidep før. 

Jeg har brukt antidep i mange år, noe som hadde ført til stor vektoppgang, så å "bytte" antidep til Mysimba var helt greit for meg. 

Vær også obs på at enkelte leger ikke vet at det er antidep i Mysimba, og kan glemme å følge med på at en ikke får for mye antidepressiva hvis en står på det fra før. Antabus'en vil også gjøre til at en del sterkere smertestillende (opioder) ikke vil virke optimalt, og at en må seponere Mysimba i god tid før en skal i narkose. 

Anonymkode: ac312...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er en tråd om samme tema under "kosthold og livsstil", men kopierer noe av det jeg skrev der.

Bruker Mysimba og har brukt det i to år. Det første året for vektnedgang, og senere for å kunne holde vekten. Gikk ned 43 kilo på et år.

Anonymkode: ac312...4e9

Nå ble jeg enda mer skeptisk 

Kanskje de slanke sprøytene er bedre? Men de er så dyre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte Mysimba i 3 mnd, gikk ned 5 kg. Kvalm og svimmel i starten men det gikk seg til. Sluttet pga munntørrhet og derav dårlig søvn. Men det kjedeligste med Mysimbaen var den antabuseffekten, alkohol ga nemlig null virkning. Å sitte klinke edru på fest etter å ha drikket x antall enheter var meningsløst. 

Anonymkode: 91e60...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvor mange tar du pr dag? 

4, 2 morgen og 2 kveld. Fulgte opptrapping som er anbefalt, men hadde opphold på ca 1måned pga operasjon. Måtte slutte med de 14 dager før ca, og startet da på ny opptrapping

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned 20 kg på 15 uker. Dosen som anbefalt. Kun munntørrhet, men det hjelper med tyggi f.eks. Når jeg drikker alkohol, tar jeg ikke tabletter. Null problem😁 Sluttet i fjor sommer, en det gikk ikke så godt, så har innfunnet meg med t jeg må nok gå på dem. Men det er verdt det. Gikk forøvrig ned fra 88kg til 68 kg. 

Anonymkode: f4877...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gikk ned 20 kg på 15 uker. Dosen som anbefalt. Kun munntørrhet, men det hjelper med tyggi f.eks. Når jeg drikker alkohol, tar jeg ikke tabletter. Null problem😁 Sluttet i fjor sommer, en det gikk ikke så godt, så har innfunnet meg med t jeg må nok gå på dem. Men det er verdt det. Gikk forøvrig ned fra 88kg til 68 kg. 

Anonymkode: f4877...916

Hva skjedde da du sluttet med de?

Jeg drikker nesten aldri alkohol, så det er ikke ett problem 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp begynt, er vel på 3dje uka, tror jeg. Begynner på 4 tabletter til lørdag. 

Jeg har ikke merket noen som helst dårlige bivirkninger i det hele tatt, men har ikke gått ned så mye enda heller. Håper det kommer etterhvert som jeg fortsetter å spise riktig mat og drikke nok vann. 

Jeg har merket at jeg ikke fyser på søtt like mye som før og det er en enorm forskjell fra bare ukene før jul. Da spiste jeg kaker og/eller godis hver dag og klarte ikke å la være. 

Så jeg tror Mysimba har hjulpet meg mye, selv om jeg ikke har gått ned mer enn 1 kg på disse tre ukene. 

Jeg har også hørt at man kan bli kvalm av å bruke Mysimba så jeg forberedte meg på det, men har ikke følt meg kvalm i det hele tatt. 

Anonymkode: 560ef...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, god erfaring med mysimba på enkelte områder. Revmatismen er nærmest ikke eksisterende, de gir meg mye mer energi og godt humør, merkelignok😳 Men de gir meg også matlyst som en hest omtrent, stikk motsatt av hvordan de visstnok skal fungere😶 Har med andre ord ikke gått ned noe særlig, kanskje 3-4 kilo. 

Så jeg vurderer fram og tilbake hva jeg skal gjøre😆 Har ikke hatt en eneste dårlig bivirkning av de.

Anonymkode: 888f6...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vel, god erfaring med mysimba på enkelte områder. Revmatismen er nærmest ikke eksisterende, de gir meg mye mer energi og godt humør, merkelignok😳 Men de gir meg også matlyst som en hest omtrent, stikk motsatt av hvordan de visstnok skal fungere😶 Har med andre ord ikke gått ned noe særlig, kanskje 3-4 kilo. 

Så jeg vurderer fram og tilbake hva jeg skal gjøre😆 Har ikke hatt en eneste dårlig bivirkning av de.

Anonymkode: 888f6...9d2

Så rart at man reagerer så forskjellig på de tablettene 😃

Jeg har fibromyalgi og håper at de hjelper litt mot det også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...