AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #1 Skrevet 9. januar 2024 Jeg må bare få lov til å skryte litt av meg selv og kanskje dette kan være til inspirasjon for noen i samme situasjon. Jeg har hatt kredittkort i maaaange år… jeg betaler inn litt og bruker til grensen igjen.. i november fikk jeg en oppvekker og bestemte meg for å sette inn støtet. Jeg skrudde forbruket ned så mye jeg bare klarte med 0 nye kjøp og tok en skikkelig runde på hva jeg kunne selge for å betale ned raskere. Det ga en skikkelig kick-start og motivasjon og jeg har nå klart å få kredittkortet ned fra 80.000 til 28.000. Nå ser jeg endelig lys i enden av tunellen og klarer nesten ikke vente til å få det i 0. Det kan jeg ikke huske sist jeg hadde… Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har tatt tak i dette før. Anonymkode: 08186...b22 7 1 2
Gjest Kanino Skrevet 9. januar 2024 #2 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg må bare få lov til å skryte litt av meg selv og kanskje dette kan være til inspirasjon for noen i samme situasjon. Jeg har hatt kredittkort i maaaange år… jeg betaler inn litt og bruker til grensen igjen.. i november fikk jeg en oppvekker og bestemte meg for å sette inn støtet. Jeg skrudde forbruket ned så mye jeg bare klarte med 0 nye kjøp og tok en skikkelig runde på hva jeg kunne selge for å betale ned raskere. Det ga en skikkelig kick-start og motivasjon og jeg har nå klart å få kredittkortet ned fra 80.000 til 28.000. Nå ser jeg endelig lys i enden av tunellen og klarer nesten ikke vente til å få det i 0. Det kan jeg ikke huske sist jeg hadde… Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har tatt tak i dette før. Anonymkode: 08186...b22 Skjønner ikke du det så skjønner i hvertfall ikke jeg det. Bra jobbet 💪
Schmuhu Skrevet 9. januar 2024 #3 Skrevet 9. januar 2024 Bra jobbet! Om du har orden på din økonomi, betyr det økt livskvalitet for deg. Fortsett der du er og kvitt deg med gjelden. Etterpå fortsetter du å spare videre til en sparekonto. Slik at du får deg en skikkelig buffer. Lykke til! Schmuhu 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #4 Skrevet 9. januar 2024 Schmuhu skrev (7 minutter siden): Bra jobbet! Om du har orden på din økonomi, betyr det økt livskvalitet for deg. Fortsett der du er og kvitt deg med gjelden. Etterpå fortsetter du å spare videre til en sparekonto. Slik at du får deg en skikkelig buffer. Lykke til! Schmuhu Ja, det er planen! Vil kjøre litt hardt på videre med å spare tilsvarende til bufferkonto og smått i fond så fort jeg er i 0 på kredittkortet😊😊 Anonymkode: 08186...b22 1
Schmuhu Skrevet 9. januar 2024 #5 Skrevet 9. januar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det er planen! Vil kjøre litt hardt på videre med å spare tilsvarende til bufferkonto og smått i fond så fort jeg er i 0 på kredittkortet😊😊 Anonymkode: 08186...b22 Jeg hadde ventet bittelitt med fond og prioritert en grei buffer først. Livet skjer tross alt. Da er det greit å ha litt penger på bok. Mange anbefaler opp til tre månedslønn som buffer, men det er jo litt individuelt hvor mye en trenger og ønsker. Men en buffer er viktig. Du ønsker jo å unngå tilbakefall til kredittkortet eller at du må selge dine fond med tap i en uheldig markedssituasjon. Usikret gjeld --> Buffer --> Formuebygging (Fond, Bolig, etc.) Schmuhu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå