AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #1 Skrevet 9. januar 2024 Jeg snakker med mange mennesker daglig, og synes rette "perfekte" tenner er så kjedelig. Hvis tennene ser friske og velstelte ut, er det så sjarmerende med en tann som står litt skjevt eller flere tenner som er litt skjeve. Ofte er det faktisk sexy Anonymkode: dea68...031 6 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #2 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg snakker med mange mennesker daglig, og synes rette "perfekte" tenner er så kjedelig. Hvis tennene ser friske og velstelte ut, er det så sjarmerende med en tann som står litt skjevt eller flere tenner som er litt skjeve. Ofte er det faktisk sexy Anonymkode: dea68...031 Jeg ble jævlig glad for å høre det! Vokste opp med foreldre som ikke kunne bry seg dessverre, tennene mine ser ut deretter, skulle hatt regulering, men de er rene og friske i det minste. Anonymkode: a78c5...db5 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #3 Skrevet 9. januar 2024 Bryr meg ikke nevnverdig om andres tenner. Anonymkode: c06f9...560
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #4 Skrevet 9. januar 2024 Det er lite som sjarmerer meg mer enn et smil med ei skeiv tann. Eller fler. Forutsatt at tennene er rene og friske. Et lite overbitt kan også være sjarmerende. Anonymkode: 9e9e5...ef6 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #5 Skrevet 9. januar 2024 Uenig, litt skeive tenner er sjarmerende, da mest på barn, men om de står i vinkel, så tenker jeg dårlig hygiene og manglende ivaretakelse av seg selv og egen helse med en gang dersom det gjelder voksne. Anonymkode: b4b3e...924
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #6 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ble jævlig glad for å høre det! Vokste opp med foreldre som ikke kunne bry seg dessverre, tennene mine ser ut deretter, skulle hatt regulering, men de er rene og friske i det minste. Anonymkode: a78c5...db5 Kan foreldre nekte barna sine regulering dersom tannlegen anbefaler det? Du er helt sikkert fin slik du ser ut❤️ Anonymkode: c06f9...560
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #7 Skrevet 9. januar 2024 Enig, forsåvidt, men hvorfor gjøre det til at folk med «perfekte stilte» tenner skal føle seg mindre verdt?!?? For meg er det sjarmerende med velholdte tenner, uansett form eller stilling! Anonymkode: 53bd4...49c 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #8 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uenig, litt skeive tenner er sjarmerende, da mest på barn, men om de står i vinkel, så tenker jeg dårlig hygiene og manglende ivaretakelse av seg selv og egen helse med en gang dersom det gjelder voksne. Anonymkode: b4b3e...924 Dårlig HYGIENE ved veldig skjeve tenner? En jeg kjenner har tenner i hytt og pine, men det går ikke ut over hygienen. Anonymkode: c06f9...560 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #9 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan foreldre nekte barna sine regulering dersom tannlegen anbefaler det? Du er helt sikkert fin slik du ser ut❤️ Anonymkode: c06f9...560 Ja, de sa bare nei da jeg kom hjem fra tannlegen den gangen med en lapp om anbefaling, det ble ikke gjort mer. De sa at vi ikke har råd, dette var på 90 tallet og jeg gikk til tannlegen alene fra jeg var liten. Takk ❤️ Anonymkode: a78c5...db5 1 2
Hannah80 Skrevet 9. januar 2024 #10 Skrevet 9. januar 2024 Det er jeg faktisk helt enig i. Utrolig sjarmerende med en skjev tann eller to 🥰 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #11 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan foreldre nekte barna sine regulering dersom tannlegen anbefaler det? Du er helt sikkert fin slik du ser ut❤️ Anonymkode: c06f9...560 Ja, de må jo betale det… dessuten er det ikke alle som trenger det selv om tannlegene er ivrige Anonymkode: 53bd4...49c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #12 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dårlig HYGIENE ved veldig skjeve tenner? En jeg kjenner har tenner i hytt og pine, men det går ikke ut over hygienen. Anonymkode: c06f9...560 Tenner kan bli skjevstilt ved dårlig hygiene over tid. Anonymkode: 53bd4...49c
Arya2000 Skrevet 9. januar 2024 #13 Skrevet 9. januar 2024 Enig. Alle vil se ut som kopier , mer sjarmerende med en skjønnhetsfeil eller to. 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #14 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan foreldre nekte barna sine regulering dersom tannlegen anbefaler det? Du er helt sikkert fin slik du ser ut❤️ Anonymkode: c06f9...560 Hvem tenker du betaler for det? Selv om de fleste prioriterer dette så langt de kan, har man absolutt ikke råd så har man ikke… Det er derfor man får dekket mer dess mer alvorlig graden er, slik at de verste kan få dekket tilnærmet alt. Er det bare skjønnhetsfeil, så prioriterer ikke alle dette. Anonymkode: dad8c...25e
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #15 Skrevet 9. januar 2024 En nabo har ett ganske stort mellomrom mellom fortennene, det er skikkelig sjarmerende ja! Men jeg tenker ikke at perfekte tenner er kjedelig, legger ikke merke til det. Anonymkode: f8dd3...8da 1
Arya2000 Skrevet 9. januar 2024 #16 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenner kan bli skjevstilt ved dårlig hygiene over tid. Anonymkode: 53bd4...49c Tenker du på på periodontitt da eller? Her snakker vi nok om en eller to skjeve tenner , ikke langtkommen kronisk tannkjøttbetennelse.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #17 Skrevet 9. januar 2024 Jeg er enig, synes mellomrom mellom fortennene kan være veldig sjarmerende. Det samme med litt skjeve hjørnetenner. Anonymkode: d1df6...72b
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #18 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvem tenker du betaler for det? Selv om de fleste prioriterer dette så langt de kan, har man absolutt ikke råd så har man ikke… Det er derfor man får dekket mer dess mer alvorlig graden er, slik at de verste kan få dekket tilnærmet alt. Er det bare skjønnhetsfeil, så prioriterer ikke alle dette. Anonymkode: dad8c...25e Ja jeg ble skikkelig lei meg når jeg oppdaget dette som voksen. Mine foreldre sjekket altså ikke en gang om vi kunne få noe dekket eller noe, det har jeg fått høre av tannlege senere at vi helt sikkert hadde fått. Men men, sånn kan det gå også. Anonymkode: a78c5...db5 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #19 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja jeg ble skikkelig lei meg når jeg oppdaget dette som voksen. Mine foreldre sjekket altså ikke en gang om vi kunne få noe dekket eller noe, det har jeg fått høre av tannlege senere at vi helt sikkert hadde fått. Men men, sånn kan det gå også. Anonymkode: a78c5...db5 Du måtte nok vært inne til kjeveortopeden til utredning før de hadde fått pris /dekningsgrad. Sønnen min hadde for noen år siden, og da fikk vi først anbefaling og henvisning fra tannlegen. Hun sa hun antok dette var på «klart behov», men at det var kjeveoropeden som måtte vurdere dette korrekt, da de bedre bilder målinger etc. Han havnet på «stort behov», så det var verre en tannlegen trodde… Så anbefaler alle å gå til vurderingen i hverfall, og så heller ta det derfra. De som har såpass alvorlig at de får dekket alt tror jeg faktisk ikke foreldre har mulig het til å si nei til i praksis, det tror jeg blir sett på som omsorgssvikt og tannlege vil melde fra til myndigheter. Anonymkode: dad8c...25e 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #20 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du måtte nok vært inne til kjeveortopeden til utredning før de hadde fått pris /dekningsgrad. Sønnen min hadde for noen år siden, og da fikk vi først anbefaling og henvisning fra tannlegen. Hun sa hun antok dette var på «klart behov», men at det var kjeveoropeden som måtte vurdere dette korrekt, da de bedre bilder målinger etc. Han havnet på «stort behov», så det var verre en tannlegen trodde… Så anbefaler alle å gå til vurderingen i hverfall, og så heller ta det derfra. De som har såpass alvorlig at de får dekket alt tror jeg faktisk ikke foreldre har mulig het til å si nei til i praksis, det tror jeg blir sett på som omsorgssvikt og tannlege vil melde fra til myndigheter. Anonymkode: dad8c...25e Ja omsorgssvikt var det helt klart. Anonymkode: a78c5...db5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå