AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #1 Skrevet 9. januar 2024 Hei! Jeg søker tips og råd til hvordan man kan avslutte langvarige vennskap på en voksen måte, uten å ghoste. Anonymkode: fa649...e73
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #2 Skrevet 9. januar 2024 Må først vite hva årsaken til hvorfor du ønsker å avslutte Anonymkode: c11bf...e37
Gjest Lykkedykker Skrevet 9. januar 2024 #3 Skrevet 9. januar 2024 Du kan si "Din personlighet/livsstil er ikke forenelig med min egen, velger derfor å avsluttet dette vennskapet"
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #4 Skrevet 9. januar 2024 Jeg tror litt som å slå opp. Møt hverandre på et nøytralt sted og vær utvetydig. Ha fokus på hvorfor relasjonen ikke fungerer for deg møter dine behov, eller at du ikke greier å møte din venn sine behov. Og gjerne si at du setter pris på tiden og minnene dere har (om det stemmer). og så må du være konsekvent etterpå. Anonymkode: 735b2...e1a 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #5 Skrevet 9. januar 2024 Vist det var meg det var snakk om hadde jeg blitt takknemlig om jeg bare fikk en melding og at jeg fikk svar vist jeg lurte på hvorfor Anonymkode: cb0e3...de9 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #6 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Må først vite hva årsaken til hvorfor du ønsker å avslutte Anonymkode: c11bf...e37 Det er komplisert, men kan forklare litt. Det handler om at jeg hadde en relasjon (forhold) til en annen person som er i samme omgangskrets. Dette forholdet er avsluttet. Dessverre syns jeg det er vanskelig å sosialisere meg med disse vennene som er i samme omgangskrets som min tidligere partner. Det handler ikke om at vennskapene ikke har vært fine, men at det er vanskelig å "gå videre" fordi vennskapene minner meg på den avsluttede relasjonen. Derfor vurderer jeg nå å avslutte vennskapene. Anonymkode: fa649...e73
Gjest vintersolverv Skrevet 9. januar 2024 #7 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er komplisert, men kan forklare litt. Det handler om at jeg hadde en relasjon (forhold) til en annen person som er i samme omgangskrets. Dette forholdet er avsluttet. Dessverre syns jeg det er vanskelig å sosialisere meg med disse vennene som er i samme omgangskrets som min tidligere partner. Det handler ikke om at vennskapene ikke har vært fine, men at det er vanskelig å "gå videre" fordi vennskapene minner meg på den avsluttede relasjonen. Derfor vurderer jeg nå å avslutte vennskapene. Anonymkode: fa649...e73 Men prøver de å ta kontakt med deg? Etter min erfaring så er det ofte gjensidig, vennskapene bare oppløses naturlig.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #8 Skrevet 9. januar 2024 vintersolverv skrev (3 minutter siden): Men prøver de å ta kontakt med deg? Etter min erfaring så er det ofte gjensidig, vennskapene bare oppløses naturlig. Ja, de tar kontakt. Anonymkode: fa649...e73
Fountaine Skrevet 9. januar 2024 #9 Skrevet 9. januar 2024 (endret) Er litt rart å si til noen at man ikke vil være venner lenger. Bare ikke ta telefonen eller svar på meldinger når personen tar kontakt. »hei jeg ringer for å fortelle at jeg ikke vil være vennnen din lenger. Ok, greit hadet» 😂😂😂 Endret 9. januar 2024 av Fountaine 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #10 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er komplisert, men kan forklare litt. Det handler om at jeg hadde en relasjon (forhold) til en annen person som er i samme omgangskrets. Dette forholdet er avsluttet. Dessverre syns jeg det er vanskelig å sosialisere meg med disse vennene som er i samme omgangskrets som min tidligere partner. Det handler ikke om at vennskapene ikke har vært fine, men at det er vanskelig å "gå videre" fordi vennskapene minner meg på den avsluttede relasjonen. Derfor vurderer jeg nå å avslutte vennskapene. Anonymkode: fa649...e73 Trenger du kanskje bare en pause? Tror du ikke at dere kan fortsette å være venner men at du ikke trenger å være med i selskaper sammen med eksen? Anonymkode: 04d64...e9a 2
Ymra Skrevet 9. januar 2024 #11 Skrevet 9. januar 2024 Nå vet jeg jo ikke om deres sjargong, hyppighet på kontakt, og kjenner selvfølgelig ikke deres relasjon. Men jeg har sans for det utsagnet om at «alt som er fadet ut kan fades inn igjen». Ikke det du ba om, men jeg slår et slag for pause( særlig i hodet ditt). Kan det være til hjelp om du setter disse vennskapene på pause/mentalt på gangen, sånn med hensyn til forholdet til tidligere partner? Altså avvente egen kontakt, være noe unnvikende en periode og se hva som skjer. Å avslutte vennskap sånn direkte opplever jeg er veldig brutalt. Også av hensyn til en selv - en dag kan relasjonen til tidligere partner være en annen(eller vedkommende kan være et helt annet sted), eller du møter plutselig en av disse vennene på en helt annen arena… Eller du er på et annet sted. Da er det greit ikke å ha et potensielt, definitivt vennskapsbrudd bak seg. 2
Laraa Skrevet 9. januar 2024 #12 Skrevet 9. januar 2024 Fountaine skrev (26 minutter siden): Er litt rart å si til noen at man ikke vil være venner lenger. Bare ikke ta telefonen eller svar på meldinger når personen tar kontakt. »hei jeg ringer for å fortelle at jeg ikke vil være vennnen din lenger. Ok, greit hadet» 😂😂😂 Helt malapropos. Voksne mennesker ghoster ikke, og man trenger ikke å ringe og si hadeeee og legge på. Det er det ingen som gjør det. Med mindre man er 13 år. Da var det populært å si : Du jeg slår opp til venner man ikke lenger liker. Ta en skikkelig og voksen samtale om man føler at man ikke har så mye felles lenger og at ting har endret seg i livene. Det er fair, å ghoste er ikke det.. 1
Fountaine Skrevet 9. januar 2024 #13 Skrevet 9. januar 2024 Bare ikke ta telefonen eller svar på meldinger når personen tar kontakt. Da skjønner vedkommende at man ikke vil ha noe kontakt. 2
Sparkling_Pink Skrevet 9. januar 2024 #14 Skrevet 9. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er komplisert, men kan forklare litt. Det handler om at jeg hadde en relasjon (forhold) til en annen person som er i samme omgangskrets. Dette forholdet er avsluttet. Dessverre syns jeg det er vanskelig å sosialisere meg med disse vennene som er i samme omgangskrets som min tidligere partner. Det handler ikke om at vennskapene ikke har vært fine, men at det er vanskelig å "gå videre" fordi vennskapene minner meg på den avsluttede relasjonen. Derfor vurderer jeg nå å avslutte vennskapene. Anonymkode: fa649...e73 I en lignende situasjon sa jeg: på grunn av bruddet med x trenger jeg nå å ha avstand ei stund. Jeg har omgått dere sammen med X-en og må komme over forholdet. Det tok noen år, men så kunne vennskapene fases inn i gjen i livet mitt. Endret 9. januar 2024 av Sparkling_Pink Skriveleif 1 2
NiceOrNothing Skrevet 9. januar 2024 #15 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, de tar kontakt. Anonymkode: fa649...e73 Har vært i samme situasjon , jeg bare fadet de ut . Det er jo godt ment fra deres kant å ta kontakt , men i enkelte brudd , trenger man skjerme seg litt fra felles omgangskrets og .
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #16 Skrevet 10. januar 2024 Ta praten. Det er vanskelig, men mest redelig. Anonymkode: 4ac8b...325 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #17 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er komplisert, men kan forklare litt. Det handler om at jeg hadde en relasjon (forhold) til en annen person som er i samme omgangskrets. Dette forholdet er avsluttet. Dessverre syns jeg det er vanskelig å sosialisere meg med disse vennene som er i samme omgangskrets som min tidligere partner. Det handler ikke om at vennskapene ikke har vært fine, men at det er vanskelig å "gå videre" fordi vennskapene minner meg på den avsluttede relasjonen. Derfor vurderer jeg nå å avslutte vennskapene. Anonymkode: fa649...e73 Dette burde jo være helt uproblematisk å si til folk direkte? Anonymkode: c0b28...7fb 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #18 Skrevet 10. januar 2024 Laraa skrev (9 timer siden): Helt malapropos. Voksne mennesker ghoster ikke, og man trenger ikke å ringe og si hadeeee og legge på. Det er det ingen som gjør det. Med mindre man er 13 år. Da var det populært å si : Du jeg slår opp til venner man ikke lenger liker. Ta en skikkelig og voksen samtale om man føler at man ikke har så mye felles lenger og at ting har endret seg i livene. Det er fair, å ghoste er ikke det.. Jeg hadde foretrukket å bli ghostet. At noe bare renner ut i sanden føles mer naturlig enn en sånn konfronterende samtale som bare blir klein. Anonymkode: f047a...e57
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #19 Skrevet 10. januar 2024 Gjør som mine to nærmeste venner nå: Jeg er i fred med å flytte milevis unna og de har ikke spurt om å møtes... de sier de har ikke tid når jeg spør. Anonymkode: 03d5f...4b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå