AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #1 Skrevet 9. januar 2024 Og han sier "hvis jeg kommer meg opp." Og så neste dag tar han ikke telefonen og sender en melding 7 timer senere med "sorry kom meg ikke opp." Hvordan ville dere ha tolket det? Anonymkode: 3aab3...eca
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #2 Skrevet 9. januar 2024 Det kommer an på… Er vedkommende syk eller deprimert? Da er det sannsynligvis grunnen til at han ikke kom seg opp. Hvis vedkommende er frisk: han gidder ikke finne på noe sammen med deg. Anonymkode: f4e94...c89
Jdz Skrevet 9. januar 2024 #3 Skrevet 9. januar 2024 To muligheter: 1) Vedkommende sliter med søvnforstyrrelser og/eller døgnrytme. 2) Vedkommende er egentlig ikke interessert, men for feig til å avvise. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #4 Skrevet 9. januar 2024 Et helt ok svar. Vennen er ærlig. Av og til trenger man å se an formen. Noen ganger våkner man og vil kanskje bare bli liggende og ta en rolig dag. Andre dager er man lysten på å være sosial. Slik ville jeg tolket det: Hen har sikkert lyst å treffes, men er ærlig om at hen er usikker da hen vil se an formen. Det betyr at du kan vente på å få svar. Hen kunne godt gitt beskjed tidligere, men kanskje noe kom i veien/hen er sliten og bare ikke orket. Som igjen betyr at du kan finne på noe annet i stedet om du ikke vil ha et usikkert svar, eller avvente til et viss klokkeslett og tenke at hen ikke kommer til å møte deg, så da kam du finne på noe annet. Anonymkode: 37538...3a1 2
Fountaine Skrevet 10. januar 2024 #5 Skrevet 10. januar 2024 Han gjør ikke veldig mye for å møte deg.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #6 Skrevet 10. januar 2024 At han ikke gadd å finne på noe med deg. Anonymkode: 5aebf...d7f
Hannah80 Skrevet 10. januar 2024 #7 Skrevet 10. januar 2024 Det er vel ikke noe å tolke her? Han kom seg ikke opp. Tydelig at han ikke er på en bra plass om dagen. 3
Fountaine Skrevet 10. januar 2024 #8 Skrevet 10. januar 2024 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Det er vel ikke noe å tolke her? Han kom seg ikke opp. Tydelig at han ikke er på en bra plass om dagen. Hadde han villet så hadde han vel kommet seg opp? Man kan sette på vekkerklokke for eksempel. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #9 Skrevet 10. januar 2024 Jeg hadde syntes det var veldig rart. Hvis jeg faktisk er venn med noen så hadde jeg antatt at hvis de hadde problemer med søvn eller annet så ville de sagt det til meg. Anonymkode: d3f90...94c
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #10 Skrevet 10. januar 2024 Ville tenkt at vedkommende pleier å være våken til sent på natten og at det derfor ble for vanskelig å stå opp tidlig nok til å rekke det dere avtalte. Anonymkode: c4eb7...be3 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #11 Skrevet 10. januar 2024 Fountaine skrev (2 minutter siden): Hadde han villet så hadde han vel kommet seg opp? Man kan sette på vekkerklokke for eksempel. Ikke nødvendigvis. Dersom han er deprimert kan det være umulig å komme seg ut av sengen. Dersom han har søvnproblemer kan det være at han måtte sove ut over på dagen og ikke mente at han ikke klarte å våkne. Anonymkode: e5671...d5b
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #12 Skrevet 10. januar 2024 Han har satt av dagen til å hente seg inn etter dårlig søvn/sykdom/fylletur/mye jobb/deppa *fyll inn det som passer*. Og trenger å ta vare på den egentiden. Samtidig kunne han tenkt seg å treffe deg og vil dermed se an formen for å holde muligheten åpen for at han henter seg inn fortere enn ventet. Anonymkode: daaa3...6b1
Hannah80 Skrevet 10. januar 2024 #13 Skrevet 10. januar 2024 Fountaine skrev (9 minutter siden): Hadde han villet så hadde han vel kommet seg opp? Man kan sette på vekkerklokke for eksempel. Nei, ikke alltid så enkelt. Sliter han psykisk, så vet man ikke alltid hva morgendagen bringer. Og han sa jo ifra på forhånd. Grei måte å gjøre det på, syns jeg:)
Fountaine Skrevet 10. januar 2024 #14 Skrevet 10. januar 2024 Han kaster bort tiden til andre ved å gi sånne usikre avtaler. Den andre må holde av tid og vet ikke om det blir noe eller ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #15 Skrevet 10. januar 2024 Vedkommende sa jo i fra dagen før, så da kom han seg ikke opp da. Han sliter nok, og da kan det nok være vanskelig å komme seg opp. Dere burde kanskje avtale ting senere på ettermiddagen/kvelden i stedet. Anonymkode: 74783...42d
kaarebjarne Skrevet 10. januar 2024 #16 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Og han sier "hvis jeg kommer meg opp." Og så neste dag tar han ikke telefonen og sender en melding 7 timer senere med "sorry kom meg ikke opp." Hvordan ville dere ha tolket det? Anonymkode: 3aab3...eca Du kjenner vel din venns livssituasjon bedre enn tilfeldige folk på KG, gjør du ikke? 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #17 Skrevet 10. januar 2024 Personen kunne jo sagt at «har du ikke hørt fra meg innen kl 11 imorgen så har jeg ikke klart å komme meg opp» eller noe lignende i det minste. Har en venn problemer med noe så regner jeg med de sier det slik at man ikke tror at de ikke er interessert i å møtes. Anonymkode: cf187...921
Andro Skrevet 10. januar 2024 #18 Skrevet 10. januar 2024 Jeg er av dem som blir provosert av slike utsagn. Jeg kan ha reelle problemer med å komme meg opp, men jeg gir skikkelige svar, og jeg forklarer hva jeg eventuelt strir med. Jeg greier også å sende melding om jeg ikke kommer meg opp, ut eller kan snakke i telefon. Det klarer faktisk alle, også folk som har angst, depresjon, rusproblemer e.l. Greier man det ikke så er det behov for å kontakte helsepersonell, og få satt inn relevant bistand til å mestre dagliglivet - deriblant hvordan man beholder vennskap og formidler ting om man har dager der man ikke kan gjennomføre det man har sagt "kanskje" til. Det er lov å svare "Nei, det passer dårlig i morgen," uten å begrunne hvorfor. Det er mulig å svare at "Jeg sliter litt om dagen, men jeg sender en SMS før to om jeg ikke kan bli med."
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #19 Skrevet 10. januar 2024 Fountaine skrev (50 minutter siden): Hadde han villet så hadde han vel kommet seg opp? Man kan sette på vekkerklokke for eksempel. Snakk om å ta ting bokstavelig talt. Jeg sliter en del med tunge depresjoner og er da sengeliggende mange timer i døgnet, og det er ikke sånn at om jeg setter på vekkerklokka så forsvinner depresjonen og jeg hopper lett ut av senga Anonymkode: 7dc04...9d7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #20 Skrevet 10. januar 2024 Jeg tenker at hvis du vil møte denne vennen bør du tilpasse deg vennens døgnrytme. Neste gang avtaler dere å møtes mye senere, da kommer hun seg opp og det blir et koselig møte🥰 Anonymkode: f7065...1ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå