Gå til innhold

Er god gammeldags romantikk dødt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om romantikk har blitt gammeldags? 

Anonymkode: 6f304...8e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Njæ. Bare hos bermen. Romantikken lever godt blant oppegående folk.  Bermen vil bli fulle, knulle og klage. 

Anonymkode: 71c58...1af

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du kan utføre romantikk om du vil. Det hjelper at du deler øyeblikket med noen som føler det samme 😅

Om så det ble ulovlig i Norge å være romantisk, har jeg fortsatt vært romantisk i skjul. Noe annet er kjedelig, å det er allerede alt for mye kjedelig i verden. 

Anonymkode: 86508...3e9

AnonymBruker
Skrevet

#villebareværeromantisk?

Anonymkode: 45faf...571

Skrevet

Spørs hva som er romantisk for deg? Her går det mye i hverdagsromantikken og de små oppmerksomheten. 

AnonymBruker
Skrevet

Regnes grøftefyll og gangbang under hverdagsromantikk?..

Anonymkode: 38132...081

AnonymBruker
Skrevet

Mmm.. 

Nei den er ikke død. Men, i de fleste Norske forhold, er det nok ekstra utfordrende og opprettholde romantikken. 

Det er liksom ikke noen forskjell på menn og kvinner i et helt vanlig norskforhold. Og da dør jo egentlig romantikken ut. 

Jeg er veldig for å feire forskjellene på menn og kvinner. (Det er noe jeg har lært med alder, og funnet ut er viktig i et forhold.) 

Det gir menn og kvinner en tilhørighet, en rolle og det gir rom til at romantikk kan vokse å vare. 

Anonymkode: 43f4d...e2a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er liksom ikke noen forskjell på menn og kvinner i et helt vanlig norskforhold. Og da dør jo egentlig romantikken ut. 

Derav altså: Ja.

Menn som er i forhold med kvinner er stort sett ikke homofile. Kvinner som er i forhold med menn er stort sett ikke lesbiske.

Hva trodde vi da at femininisering av menn og maskulinisering av kvinner ville føre til?

Romantikk? 😂

Skrevet

Definitivt ikke, men det er jo forskjellig hva man opplever som romantisk. Jeg liker ikke menn som åpner flere for meg eller betaler fordi de er menn, det får meg til å føle meg hjelpesløs. Når kjæresten har kjøpt favorittgodteriet fordi han tenkte på meg i butikken, blir jeg skikkelig sjarmert. 
Vi er ulike.

Skrevet
KallePils skrev (5 timer siden):

Derav altså: Ja.

Menn som er i forhold med kvinner er stort sett ikke homofile. Kvinner som er i forhold med menn er stort sett ikke lesbiske.

Hva trodde vi da at femininisering av menn og maskulinisering av kvinner ville føre til?

Romantikk? 😂

Nei, men kvinner har vært undertrykt av menn i en årrekke. Så det er ikke rart kvinner følte for å gjøre endringer imellom kvinner og menn. 

Ting kommer ofte i ubalanse før man finner balansen igjen. 

Skrevet

Hos norske menn - ja. 

Derfor dater jeg menn fra Sør-Europa. De er veldig romantiske. 

Anonymkode: c8d8a...71b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Mmm.. 

Nei den er ikke død. Men, i de fleste Norske forhold, er det nok ekstra utfordrende og opprettholde romantikken. 

Jeg er veldig for å feire forskjellene på menn og kvinner. (Det er noe jeg har lært med alder, og funnet ut er viktig i et forhold.) 

Det gir menn og kvinner en tilhørighet, en rolle og det gir rom til at romantikk kan vokse å vare. 

Har aldri vært med en mann som var identisk med meg før. 

Det gir ingen mening at en må ha lite muligheter i livet for at romantikken skal bestå, faktisk red flag. 

Vet ikke hva dere holder på med, men dere har vel en hjerne har dere ikke? Vil du være romantisk, tenk ut noe romantisk å gjennomfør det. Virkelig ikke så vanskelig som en skulle tro, vi lever i en tid mer mer muligheter enn noen gang, bruk dem om du vil. 

Anonymkode: 86508...3e9

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Hos norske menn - ja. 

Derfor dater jeg menn fra Sør-Europa. De er veldig romantiske. 

Bullshit. De er romantiske i dating fasen men de er også oppdratt til å være temperamentsfulle og patriarkalske. Det mangler ikke på kvinner som sliter i disse forholdene eller bryter ut av dem etter å ha fått nok. 

Norske menn er romantiske som bare det. Men mange av dem er skakkkjørte på grunn av maskuline mødre og/eller koner som ikke lar dem slippe fram med litt dominans på grunn av at dama er livredd for å fremstå "undertrykt" De damene som lar mennene sine få rom i forholdet opplever gode menn. 

Og, ja, det er mange norske menn med elendig oppdragelse, som oppfører seg som late, bortskjemte drittunger. Men det er ikke noe norsk fenomen. Disse finnes i alle land. 

Skrevet

Romantikk i 1960:

Mannen kommer hjem med en bukett roser.

Kvinnen: "Å, så fine - nå ble jeg virkelig glad."

Romantikk i 2024:

Kvinnen: "SÅ DU BRUKER HERSKETEKNIKK FRA 1800-TALLET, DIN PATRIALKALSKE DUST ...???? VET DU IKKE AT STERKE KVINNER IKKE VIL HA DUMME BLOMSTER, MEN RESPEKT FOR PERSONLIGHETEN OG SELVSTENDIGHETEN VÅR ...??????????? IDIOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Anonymkode: 4baec...1bc

• Nyttig 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Romantikk i 1960:

Kvinnen: "Å, så fine - nå ble jeg virkelig glad."

Romantikk i 2024:

Kvinnen: "SÅ DU BRUKER HERSKETEKNIKK FRA 1800-TALLET, DIN PATRIALKALSKE DUST ...???? VET DU IKKE AT STERKE KVINNER IKKE VIL HA DUMME BLOMSTER, MEN RESPEKT FOR PERSONLIGHETEN OG SELVSTENDIGHETEN VÅR ...??????????? IDIOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Vel jeg fikk bare roser fea mannen min hvis han angret på hvordan han hadde såret meg. Blir litt som skrifting. Gjør så mye galt du vil, så be om unnskyldning.  Det er ikke så romantisk i lengden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bullshit. De er romantiske i dating fasen men de er også oppdratt til å være temperamentsfulle og patriarkalske. Det mangler ikke på kvinner som sliter i disse forholdene eller bryter ut av dem etter å ha fått nok. 

Norske menn er romantiske som bare det. Men mange av dem er skakkkjørte på grunn av maskuline mødre og/eller koner som ikke lar dem slippe fram med litt dominans på grunn av at dama er livredd for å fremstå "undertrykt" De damene som lar mennene sine få rom i forholdet opplever gode menn. 

Og, ja, det er mange norske menn med elendig oppdragelse, som oppfører seg som late, bortskjemte drittunger. Men det er ikke noe norsk fenomen. Disse finnes i alle land. 

Det er din mening. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel jeg fikk bare roser fea mannen min hvis han angret på hvordan han hadde såret meg. Blir litt som skrifting. Gjør så mye galt du vil, så be om unnskyldning.  Det er ikke så romantisk i lengden. 

Det blir ikke mye rom for romantikk hvis man på forhånd forutsetter at enhver uventet gave er synonymt med at man har gjort noe galt; da kaster man rosene i søppelbøtten, mens mannen antar at om kvinnen tar initiativ til sex, betyr det at hun har vært utro ...

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...