Gå til innhold

Min datter på 15 vil bli influenser, dropper vgs!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun vil ikke gå VGS til høsten, drømmer om å leve av instagram 😭🙈...

Jeg er oppgitt.

Anonymkode: 27bf0...d88

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Troll

Anonymkode: ccba4...aa2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Troll

Anonymkode: ccba4...aa2

Ikke nødvendigvis.  Hadde sønnen min fått viljen sin, hadde han bare begynt med krypto.. 🙄🙄

Anonymkode: 91efa...e75

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men det bestemmer du, ikke hun.

Anonymkode: cc600...7cf

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde gitt henne valget mellom vgs eller å flytte ut og klare seg selv, for å satse på influenserkarrieren. 

• Liker 23
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det bestemmer du, ikke hun.

Faktisk så bestemmer ikke foreldre at barna må gå på vgs. Eller, de kan «bestemme», men da må jo barnet høre etter. Er ingen lov, skolepliktig alder er ferdig ved slutt ungdomsskolen.

Anonymkode: 841f7...091

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Faktisk så bestemmer ikke foreldre at barna må gå på vgs. Eller, de kan «bestemme», men da må jo barnet høre etter. Er ingen lov, skolepliktig alder er ferdig ved slutt ungdomsskolen.

Nei, men hun er under 18år. Ikke myndig....

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det krever litt. Hun må ha mange følgere for å leve på det. Men hun kan ikke tvinges til vgs☺️

Anonymkode: 04128...90e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Normale foreldre klarer å bestemme over mindreårige barn uten å gå via domstolene.

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun kan jo ikke inngå kontrakter en gang før om 3 år.

Anonymkode: 54083...e13

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å forklar hvor mange det er som ikke kommer noen vei som influencer. Det er så lett å bare se på suksess-sakene, men det finnes ett helt fjell av folk som aldri lykkes med det. I starten er gjerne det å være influencer bare en hobby på siden, og kaaaanskje om de er heldig så tar ting av. Dette er veldig viktig fakta å få med seg før man begir seg ut på reisen mot å være influencer.

Anonymkode: 1c201...6a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kunstig intelligens overtar dette om ikke så lenge, så du kan be henne søke på skole.

Anonymkode: 9c514...107

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Si at hun kan drive med sosiale medier samtidig som VGS. Kanskje hun til og med kan lage innhold om dagens skoleliv og utfordringer? Hva er hennes interesser? På hvilket område ønsker hun å være influencer? Dersom hun er interessert i sminke og hårstyling kan hun vel gå frisørlinja?

Hun vil definitivt angre på å ikke ta VGS, det vet alle oss voksne. Men hun er 15 og vi vet også alle hvordan de er :P Så derfor prøve å oppmuntre henne til VGS men samtidig ikke ta fra henne drømmen om å være influenser.

Anonymkode: 0d2ea...95f

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan hun kombinere? Hun kan feks «blogge» om livet på vgs da. Skoleoutfits, sminke, psykisk helse, kosthold/sunne matpakker etc. 

Anonymkode: e2187...5a9

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hun vil ikke gå VGS til høsten, drømmer om å leve av instagram 😭🙈...

Jeg er oppgitt.

Drømmer er viktige, men mange influensere har våknet til store personlige økonomiske problemer fordi de ikke kan faget. 

Så send henne hit for å faktisk bli flink på insta https://www.vilbli.no/nb/nb/no/medier-og-kommunikasjon/program/v.me

og Elverum folkehøgskole for å utvikle seg. 
Ikke bare kan hun få til å bli en influenser, men hun kan slippe all trøblet mange andre har fått, og hvis hun ønsker seg videre jobb eller karriere, har hun faktisk en relevant fagutdannelse innen det hun liker.

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ikke nødvendigvis.  Hadde sønnen min fått viljen sin, hadde han bare begynt med krypto.. 🙄🙄

er ikke nødvendigvis noen "dårlig ide" altså! 

kan sikkert tjene fett på krypto, hvis man gjør dette riktig...       

Anonymkode: 48ae9...43f

AnonymBruker
Skrevet

Gi henne et fri år. Så får hun prøve. Så ser hun at det ikke er så lett. Og at det er lurt med en utdannelse så kan hun prøve litt på si i tillegg. Har ei selv som ikke aner hva hun vil. Slutta. Og flytta hjem. Et år her hjemme. Jobber og har funnet ut at hun vil søke på skole igjen no. Så jeg tenker et fri år kan man la dem få. 

Anonymkode: da7b1...95c

AnonymBruker
Skrevet
Druid skrev (5 minutter siden):

Drømmer er viktige, men mange influensere har våknet til store personlige økonomiske problemer fordi de ikke kan faget. 

Så send henne hit for å faktisk bli flink på insta https://www.vilbli.no/nb/nb/no/medier-og-kommunikasjon/program/v.me

og Elverum folkehøgskole for å utvikle seg. 
Ikke bare kan hun få til å bli en influenser, men hun kan slippe all trøblet mange andre har fått, og hvis hun ønsker seg videre jobb eller karriere, har hun faktisk en relevant fagutdannelse innen det hun liker.

Dette!!

Anonymkode: e2187...5a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange klarer ikke vgs av ulike grunner. Motivasjon, sliter med et spesielt fag feks matte som gjør at det kan være vanskelig å komme inn på det studiet man vil senere(med lav mattekarakter), noen sliter med sykdom, for noen er mobbing grunnen, eller noen sliter med konsentrasjon. Men hvis ikke noe av dette eller lignende er en grunn så synes jeg man iallefall burde prøve vgs - før man gir seg. Man kan ta et friår og man kan ta vgs som privatist senere også.

Anonymkode: 67979...c19

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Og? Her har ungene krypto-kontoer, har vokst ganske bra der de siste årene… Tenker vi lar de stå der en stund til også selger vi når det er en ok sum :) 

Anonymkode: 82740...8c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...