AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #1 Skrevet 9. januar 2024 Jeg er skilt, har en sønn på 14 som er hos far halve tiden. Denne uka har han sluttet å ta telefonen eller svare på meldinger. Jeg vet fra far at det ikke er noe veien. Jeg skjønner jo at en gutt i tenårene ikke nødvendigvis er opptatt av å svare foreldre, men stillhet i dagevis? Hva ville dere ha gjort? Jeg sitter jo her og lurer på om han er sint for noe (selv om jeg ikke kan skjønne det), og vil samtidig ikke mase. Råd? Anonymkode: b4e6e...6c1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #2 Skrevet 9. januar 2024 Vent til han kommer til deg. Anonymkode: d6f71...48e 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #3 Skrevet 9. januar 2024 Det er helt typisk tenåringsgutter. Tror det beste er å roe ned på kommunikasjonen, send bare hvis det er dødsviktig og det ikke kan vente til du treffer ham. De liker ikke «mas» fra mamma. Anonymkode: 6017c...b8a 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #4 Skrevet 9. januar 2024 Meldingene dine oppfattes nok som mas og han prøver kanskje å få deg til å innse det. Mødre er ekstreme til å mase, jeg skjønner ikke at de ikke ser det selv. Både min og min manns mor maser noe enormt, barn har faktisk ikke behov for å snakke med foreldrene sine på telefon/melding mange ganger i uka. Anonymkode: d6712...89e 1 1
Snabeltann Skrevet 9. januar 2024 #5 Skrevet 9. januar 2024 Heeeelt normalt, og forferdelig irriterende! Ikke noe særlig bedre med tenåringsjenter , heller. De melder selv stort sett bare når de må hentes et sted eller trenger penger... 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #6 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er skilt, har en sønn på 14 som er hos far halve tiden. Denne uka har han sluttet å ta telefonen eller svare på meldinger. Jeg vet fra far at det ikke er noe veien. Jeg skjønner jo at en gutt i tenårene ikke nødvendigvis er opptatt av å svare foreldre, men stillhet i dagevis? Hva ville dere ha gjort? Jeg sitter jo her og lurer på om han er sint for noe (selv om jeg ikke kan skjønne det), og vil samtidig ikke mase. Råd? Anonymkode: b4e6e...6c1 Hvorfor ringer du og sender meldinger da? Var det noe spesielt du lurte på eller var det bare for å prate? Tenåringer (og til og med små barn) gidder ikke alltid snakke i tlf når de er hos den andre forelderen. Du har tiden din med han når han er hos deg, nå er han hos far. Ikke forvent svar på noe med mindre det er viktig, og da regner jeg med du kunne ringt far når sønnen ikke svarer selv. Anonymkode: 66d70...e18 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #7 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor ringer du og sender meldinger da? Var det noe spesielt du lurte på eller var det bare for å prate? Tenåringer (og til og med små barn) gidder ikke alltid snakke i tlf når de er hos den andre forelderen. Du har tiden din med han når han er hos deg, nå er han hos far. Ikke forvent svar på noe med mindre det er viktig, og da regner jeg med du kunne ringt far når sønnen ikke svarer selv. Anonymkode: 66d70...e18 Vi har «i alle år» sendt nattameldinger når barna er hos far. Jeg må kanskje innse at tiden for det er forbi? Jeg registrerer imidlertid han pleier å svare far, når det er min uke. Jeg vil selvsagt ikke mase… Samtidig litt redd for at han skal føle seg sviktet hvis jeg ikke sender. Anonymkode: b4e6e...6c1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #8 Skrevet 9. januar 2024 13 åringen min er lik. Hører jeg ikke noe har han det bra. Om jeg må snakke med han ber jeg far videreformidle at han må ta kontakt. Anonymkode: 72514...c1b
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #9 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har «i alle år» sendt nattameldinger når barna er hos far. Jeg må kanskje innse at tiden for det er forbi? Jeg registrerer imidlertid han pleier å svare far, når det er min uke. Jeg vil selvsagt ikke mase… Samtidig litt redd for at han skal føle seg sviktet hvis jeg ikke sender. Anonymkode: b4e6e...6c1 Men du kan jo bare sende. Alltid hyggelig det uansett ❤️ Anonymkode: 72514...c1b 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #10 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi har «i alle år» sendt nattameldinger når barna er hos far. Jeg må kanskje innse at tiden for det er forbi? Jeg registrerer imidlertid han pleier å svare far, når det er min uke. Jeg vil selvsagt ikke mase… Samtidig litt redd for at han skal føle seg sviktet hvis jeg ikke sender. Anonymkode: b4e6e...6c1 Han er 14 år. Da er absolutt tiden for "nattameldinger" forbi. Og så tenker jeg at det virker litt smug-titter aktig at du vet at han svarer på far sine meldinger. Tenåringer skal løsrive seg fra foreldrene. Og foreldre må la det skje. Ellers blir det bare dårlig stemning. Anonymkode: 31cff...095 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #11 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Han er 14 år. Da er absolutt tiden for "nattameldinger" forbi. Og så tenker jeg at det virker litt smug-titter aktig at du vet at han svarer på far sine meldinger. Tenåringer skal løsrive seg fra foreldrene. Og foreldre må la det skje. Ellers blir det bare dårlig stemning. Anonymkode: 31cff...095 Huff, du har rett. Men bør jeg ikke sende nattameldinger heller? Anonymkode: b4e6e...6c1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #12 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Han er 14 år. Da er absolutt tiden for "nattameldinger" forbi. Og så tenker jeg at det virker litt smug-titter aktig at du vet at han svarer på far sine meldinger. Tenåringer skal løsrive seg fra foreldrene. Og foreldre må la det skje. Ellers blir det bare dårlig stemning. Anonymkode: 31cff...095 Har 17 åring og 19 åring. Begge der sender natt mld til oss foreldre når vi enten er borte eller dem er borte. Så noen fortsetter selv om de blir eldre Anonymkode: 1dd41...66b 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #13 Skrevet 9. januar 2024 Jeg har en sprø ide. Har du prøvd å snakke med han? Men dattera vår var lik. Det var kun to grunner til at hun tok kontakt. Hun måtte hentes eller trengte penger. Men ting endrer seg heldigvis. Nå er det kun når hun trenger penger Anonymkode: 2b8ed...80d 2 1
HemmeligSpion Skrevet 9. januar 2024 #14 Skrevet 9. januar 2024 Hard og brutalt, men... "gutten din" er i ferd med å bli en mann. Dette er akkurat i samme gata som da han sluttet med pupp, eller å bæsje på seg. Det du kan forvente nå er at han skal overkompensere for ikke å være "mammadalt" også, det fikser seg selv. Men "svarer ikke på flere dager"? Du sender vel ikke meldinger og ringer hver dag? 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #15 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Huff, du har rett. Men bør jeg ikke sende nattameldinger heller? Anonymkode: b4e6e...6c1 Jo, fortsett å send nattameldingene du. Anonymkode: d6f71...48e 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #16 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Huff, du har rett. Men bør jeg ikke sende nattameldinger heller? Anonymkode: b4e6e...6c1 Send du Vår bonussønn leser alle meldingene, men svarer alltid, uansett i helvete med tommel opp eller ok "Thomas, har du lyst til å være med på hyttetur i helga, kanskje vi kan stå litt på ski og kose oss på Hafjell, vi henter deg på skolen fredag" "Ok" Bortsett fra når han skal spørre om penger eller noe, da er det ikke måte på med hjerter og ord Anonymkode: d8bb3...0e9 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #17 Skrevet 9. januar 2024 Min 14 åring svarer heller ikke på meldinger. Ikke fordi han synes det er kleint, men fordi han er sløv. Jeg vet han er glad i meg, og tenker det er et tegn på tillit at han ikke føler han må «bevise» det hele tiden. Pust med magen, og la sønnen din løsrive seg. Anonymkode: 523d4...335 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #18 Skrevet 9. januar 2024 Jeg sender kanskje ei melding i uka når sønnen på 16 er hos faren. Tenker han har det fint der han er, og at han selv sier ifra hvis det er noe. Nattameldinger hver kveld tror jeg at han hadde blitt ufattelig lei av, og demonstrert med stillhet. Jeg sender rett og slett en type "glad i deg, håper du har det bra" type melding. Får ganske kort tilbake "glad i deg og" da, men det er jo helt greit. ❤️ De er på tur til å løsrive seg, og trenger ikke mamman (eller pappa) sin på samme måte lenger. Anonymkode: efa8a...46d 1
ennivk Skrevet 9. januar 2024 #19 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Vi har «i alle år» sendt nattameldinger når barna er hos far. Jeg må kanskje innse at tiden for det er forbi? Jeg registrerer imidlertid han pleier å svare far, når det er min uke. Jeg vil selvsagt ikke mase… Samtidig litt redd for at han skal føle seg sviktet hvis jeg ikke sender. Anonymkode: b4e6e...6c1 Da snakker du med ham neste gang han er hos deg. Spør ham om hvor mye kommunikasjon han ønkser og forteller om din redsel for at han skal føle seg sviktet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå