Gå til innhold

Reparere chanell lommebok

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Jeg har gammel Chanel lommebok som trenger reprasjon. Jeg har vært hos Chanel i Oslo med den, men de sier de bare reparer vesker og da i standardfargene (lommeboka er blå).

Jeg var hos La Luna, men han hadde ikke fargene og var uansett lite intressert i jobben. 

Det er en lommebok av skinn i høy kvalitet (er fra 1990 tallet og holdt seg til nå), så syns det er synd om den ikke kan repares. 

Så er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Hvis jeg ikke kan fikse den i Norge, er det kanskje noen steder i Sverige? Kan den sendes inn noe sted? 

Tusen takk for alle svar 😊

Anonymkode: 836d7...29a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Avhengig av hva som trenger repetisjon, så ville jeg tatt en tur innom en skomaker. 

Endret av Norja
AnonymBruker
Skrevet
Norja skrev (1 time siden):

Avhengig av hva som trenger repetisjon, så ville jeg tatt en tur innom en skomaker. 

Litt skeptisk for det er veldig ulik kvalitet på skomaker og lærmakere, samt at de her ikke har samme farge på skinnet som er lyseblå nødvendigvis. Så vil gjerne til en lærmaker som er flink + kan skaffe riktig farge. 

Men takk for svar 🙏😊

Anonymkode: 836d7...29a

Skrevet

Sliter med  noe av det samme med en Michael Kors veske. Den er fremdeles i salg men ingen vil reparer den i Norge siden det var en gave og jeg ikke har kvittering. Sier jeg vil betaler reparasjonen selv, men må uansett ha kvittering for at de i det hele tatt skal se på den. 

Så må kaste en veske som ser som ny ut, kun fordi glidelåsen har gått i stykker. Den er ubrukelig uten glidelås og vil ha original glidelås hvis jeg skal påkoste byttet.

Anonymkode: c64f7...8f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sliter med  noe av det samme med en Michael Kors veske. Den er fremdeles i salg men ingen vil reparer den i Norge siden det var en gave og jeg ikke har kvittering. Sier jeg vil betaler reparasjonen selv, men må uansett ha kvittering for at de i det hele tatt skal se på den. 

Så må kaste en veske som ser som ny ut, kun fordi glidelåsen har gått i stykker. Den er ubrukelig uten glidelås og vil ha original glidelås hvis jeg skal påkoste byttet.

Du må ikke det. Finnes skomakere som bytter glidelås. 

Anonymkode: 0bc4f...1bd

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må ikke det. Finnes skomakere som bytter glidelås. 

Anonymkode: 0bc4f...1bd

Som jeg skrev, jeg vil ha original glidelås da den synes veldig godt. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Som jeg skrev, jeg vil ha original glidelås da den synes veldig godt. 

Jeg har fikset dyrere vesker enn det hos flink skomaker. Fikser også dyre klær hos "vanlige" syersker. Det er ingen automatikk at reparasjonen blir finere hos produsenten, kan bli penere og mer originalt hos noen andre.

Anonymkode: 2b244...25f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har fikset dyrere vesker enn det hos flink skomaker. Fikser også dyre klær hos "vanlige" syersker. Det er ingen automatikk at reparasjonen blir finere hos produsenten, kan bli penere og mer originalt hos noen andre.

Anonymkode: 2b244...25f

Men skomakere og lig. har vel ikke tilgang til å kjøpe glidelås med logo fra produsenten? 

• Liker 1
Skrevet

Hva er verdien på denne lommeboken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...