AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #1 Skrevet 9. januar 2024 Mitt tredje svangerskap er nå over 2 år siden. Vekta er nede på normalen igjen. Da jeg skulle ta på meg en dressbukse helt uten stretch og uten knapper eller glidelås, så måtte jeg virkelig slite og dra den over hoftene. Den kom på med et nødskrik! Dette er en bukse jeg brukte mye før siste svangerskap. Kan man virkelig bli bredere over hoftene etter et svangerskap? Trodde det var en myte og at det egentlig var snakk om en økning i vekt/ fett. På meg virker det som om selve skjelettet i bekken og hofteområde har utvidet seg. Anonymkode: b39f3...fe7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #2 Skrevet 9. januar 2024 Alt av vev blir jo midlertidig slakkere, er vel ikke så utrolig at det kan permanent ommøbleres litt i regionen. Men som du vet, at vekta er nede på normalen igjen betyr ikke at ikke du kan ha fått litt høyere fettprosent og litt mindre muskler enn du hadde. Det kan kanskje være nok til at en stram bukse ikke lenger passer? Anonymkode: a0b2f...edc 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #3 Skrevet 9. januar 2024 Javisst! Overgangsalderen gjør også sånne ting med kroppen. Vekta er lik men fasongen endrer seg veldig mye. Ikke noe galt i det. Anonymkode: bc917...96b 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #4 Skrevet 9. januar 2024 Ja gikk opp en tomme i bukse etter et svangerskap på målestokk. Ikje noe ekstra vekt Anonymkode: d45ca...87d
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #5 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Mitt tredje svangerskap er nå over 2 år siden. Vekta er nede på normalen igjen. Da jeg skulle ta på meg en dressbukse helt uten stretch og uten knapper eller glidelås, så måtte jeg virkelig slite og dra den over hoftene. Den kom på med et nødskrik! Dette er en bukse jeg brukte mye før siste svangerskap. Kan man virkelig bli bredere over hoftene etter et svangerskap? Trodde det var en myte og at det egentlig var snakk om en økning i vekt/ fett. På meg virker det som om selve skjelettet i bekken og hofteområde har utvidet seg. Anonymkode: b39f3...fe7 Man blir bredere over hoftene av ren alder, ts. Det er en naturlig konsekvens av tyngdekraft. Slik vi også blir kortere med alder blir vi bredere. Og det skjer gjerne i rykk heller enn gradvis. At et svangerskap eskalerer prosesser knyttet til aldring er godt kjent. Du har eldes. Som vi alle gjør. Anonymkode: 01157...3e1 1 1
IkkeStudentLenger Skrevet 9. januar 2024 #6 Skrevet 9. januar 2024 Mine ribbein ble iallefall utvidet. Jeg gikk veldig ned i vekt pga amming til det punkt at jeg veide samme som på ungdomsskolen, og allikevel var det kjoler jeg fint passet før som jeg ikke fikk igjen over ribbeina. Puppene var blitt mindre, så det var ikke de som var problemet.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #7 Skrevet 10. januar 2024 Hoftene mine har endret litt fasong etter mine to fødsler. Ribbeina er også blitt en bh-størrelse større, og føttene er bredere. Graviditet er ingen spøk. Anonymkode: 2af29...b75 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #8 Skrevet 11. januar 2024 Jeg var helt flat før jeg ble gravid. Nå har jeg hofter, lår og pupper Anonymkode: 08ed8...147 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #9 Skrevet 11. januar 2024 On 1/10/2024 at 5:26 PM, AnonymBruker said: Hoftene mine har endret litt fasong etter mine to fødsler. Ribbeina er også blitt en bh-størrelse større, og føttene er bredere. Graviditet er ingen spøk. Anonymkode: 2af29...b75 Samme her. Skulle i bryllup i sommer. Ingen av skoene mine passet lenger 😅 Anonymkode: f3976...72d 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #10 Skrevet 11. januar 2024 Javisst. Jeg hadde helt flat rumpe før jeg ble gravid for mange år siden og etter at jeg hadde gått ned all babyvekten hadde jeg fortsatt rumpe! Lurer på hva som skjer etter denne graviditeten.. Anonymkode: 9ff09...2e4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #11 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 9.1.2024 den 16.08): Javisst! Overgangsalderen gjør også sånne ting med kroppen. Vekta er lik men fasongen endrer seg veldig mye. Ikke noe galt i det. Anonymkode: bc917...96b Oh yes! Jeg har større føtter også, etter jeg fikk sønnen min for 13 år siden. Og så kommer 40 årene og gjør at ting begynner å sige nedover både her og der 😁 Men så lenge jeg er frisk og vi har det bra så skal jeg jammen ikke klage. Er tidligere kreftpasient. Anonymkode: 03a4b...197 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #12 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 9.1.2024 den 16.15): Man blir bredere over hoftene av ren alder, ts. Det er en naturlig konsekvens av tyngdekraft. Slik vi også blir kortere med alder blir vi bredere. Og det skjer gjerne i rykk heller enn gradvis. At et svangerskap eskalerer prosesser knyttet til aldring er godt kjent. Du har eldes. Som vi alle gjør. Anonymkode: 01157...3e1 Riktig på en prikk. Anonymkode: 03a4b...197
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #13 Skrevet 12. januar 2024 Selvsagt kan man bli bredere! Det er det mest naturlige i verden. Anonymkode: 1a5ac...b14
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #14 Skrevet 12. januar 2024 Ja jeg måtte gå opp en buksestørrelse pga hoftene. Er tynn så er jo bare bein og skinn der, er 28 så er nok neppe alder eller overgangsalder. Anonymkode: d8782...573
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #15 Skrevet 12. januar 2024 Ble ikke bredere over hoftene, men mye over ribbeina og større føtter og hender. Fikk på meg bunaden min med et nødskrik til dåpen selv om jeg veide 7 kg mindre enn før graviditet, hadde mindre pupper og brukte bukser jeg ikke fikk på meg før svangerskapet. Anonymkode: 6692d...cb2 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #16 Skrevet 12. januar 2024 Gikk opp nesten en hel størrelse i sko, bredere ribbein, større hender og fingre, mye bredere hofter, selv om jeg er tynn, så det er ikke fettet som gjør hofter og ribbein bredere. Anonymkode: e378f...4e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå