AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #1 Del Skrevet 9. januar 2024 Hei, er det noen som jobber på VGS her som vet hvordan man kan få jobb som vikarlærer ved VGS? Jeg har mastergrad i realfag og driver med jobbsøking, men det er vanskelig med økonomi for tiden. Er det sånn at de må utlyse vikarstilling eller kan de ansette uformelt også? Ettersom det er offentlig sektor så regner jeg med at det er strenge regler og rammer de må forholde seg til. Anonymkode: 5f1c9...7f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #2 Del Skrevet 9. januar 2024 Du kan besøke den aktuelle skolen, levere åpen søknad, si du er interessert som ringevikar. Eller annet basert på interessen fra rektor. Da får du samtidig et bein innafor Anonymkode: 8963b...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #3 Del Skrevet 9. januar 2024 En del skoler bruker ringevikarer. Jeg vet også at min avdelingsleder får en del mail fra folk som ønsker å være vikar. Det går jo an å sende en mail. Dersom du kjenner noen i skolen er dette også en vei inn. Vi har et par hos oss som har begynt fordi det brått ble en sykemelding og en sa at de kjente en som kanskje kunne duge. Anonymkode: aa4fa...ab8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #4 Del Skrevet 9. januar 2024 Det er lettere å få vikarjobber på ungdomsskoler. Jeg jobber som lærervikar gjennom vikarbyrå, alle oppdrag er barne- og ungdomsskoler, ingen vgs. Jeg jobber hovedsaklig på ungdomsskoler, da det ligger meg faglig nærmest (master universitet). Men, om du tar PPU vil du jo bli lektor, og ha praksis på både ungdomsskolen og videregående. Slik sett får du en fot innenfor. Anonymkode: b46ea...b2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå