AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #1 Skrevet 9. januar 2024 Jeg er ikke så glad i skogen, men føler jo et press på at en må ut på tur i skogen..?🤯 vi er ute på tur hver dag i vogn, men da må han ha noe å spise på. Han hater vogn. Tips?? Vi har ikke åpen barnehage her, veldig lite lekeplasser, så kommer ikke på så mye å gjør på ute Hvor ofte er dere ute på tur med baby/barna som nettopp har lært seg å gå? Anonymkode: 7395a...527
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #2 Skrevet 9. januar 2024 Ettermiddag/helg kan en låne bhg rundt en, i skogen kan en jo lage seg en "rasteplass" hvor barnet kan utforske uten lekeapparater. Bæretøy med ungen på ryggen. Anonymkode: f1901...874
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #3 Skrevet 9. januar 2024 Bruk barnevogn for å transportere barnet. Det er vel ikke noe press om å gå i skogen. Det er ikke nødvendig med apparater og bling for å stimulere barnets interesse og nysgjerrighet. Har du sett hvor fascinert en liten unge kan bli av en vannpytt? La barnet lede deg, mens du leier barnet, så klart. Anonymkode: 7871a...f50 1
FantasDick Skrevet 9. januar 2024 #4 Skrevet 9. januar 2024 Har du prøvd bæretøy? Jeg hadde også en vognhater, med ungen på ryggen gikk alt mye bedre! 😅 1
Angeleye Skrevet 9. januar 2024 #5 Skrevet 9. januar 2024 Prøver å være ute hver dag med min på 13 måneder- men går aldri i skogen. Vi går nesten daglig tur med bæremeis eller sånn sykkel med stang. Og stopper underveis så hun kan øve seg på å gå litt selv 😊
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #6 Skrevet 9. januar 2024 Her jeg bor har jeg ikke kunne gå med hverken vogn eller bæresele nå. Ikke akebrett en gang, her er det isholker på veiene. Bare å hente i barnehagen er et mareritt nå som bilen er på verksted. Vet jo ikke hvordan det er der ta bor, men akebrett da? Det har vel snødd mange deler av landet nå? Anonymkode: 7fbc3...dcc
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #7 Skrevet 9. januar 2024 FantasDick skrev (13 minutter siden): Har du prøvd bæretøy? Jeg hadde også en vognhater, med ungen på ryggen gikk alt mye bedre! 😅 Jeg har bæresele, som han sover i på dagen.. men kanskje jeg skal prøve det ute syns det er tungt for ryggen å bruke det lenge( den er festa rett, og prøvd andre) har dere tips til noen gode lette sko til en 1 åring som nettopp har lært seg å gå? ❤️ Anonymkode: 7395a...527
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #8 Skrevet 9. januar 2024 Vi var ute hver dag og lot ungen gå masse. 2,5 år gammel var det ikke noe problem å gå fem km på en tur. Fordelen med å gå mye tidlig, er at man blir god til å gå. Anonymkode: b2a60...da4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #9 Skrevet 9. januar 2024 Angeleye skrev (5 minutter siden): Prøver å være ute hver dag med min på 13 måneder- men går aldri i skogen. Vi går nesten daglig tur med bæremeis eller sånn sykkel med stang. Og stopper underveis så hun kan øve seg på å gå litt selv 😊 Koselig 🥰Ja han har sykkel med stang, men syns det er gøy i 5 min så er han lei.. jeg kan prøve bæremeis! ☺️ Anonymkode: 7395a...527
FantasDick Skrevet 9. januar 2024 #10 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har bæresele, som han sover i på dagen.. men kanskje jeg skal prøve det ute syns det er tungt for ryggen å bruke det lenge( den er festa rett, og prøvd andre) har dere tips til noen gode lette sko til en 1 åring som nettopp har lært seg å gå? ❤️ Anonymkode: 7395a...527 Jeg brukte bæretøy hele tiden, både inne og ute. 🙂 Har du prøvd sjal? Personlig synes jeg de fordelte vekten bedre og satt bedre enn selene jeg også hadde. Jeg synes de tykkere sjalene var best på tur.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #11 Skrevet 9. januar 2024 Er vogna med sittedel som er vendt mot deg eller fra deg? Har sett flere unger i den alderen som ikke liker og sitte fremovervendt, men er happy når de er bakovervendt og får se mamma. Litt eldre så kan det være motsatt - mer å se fremovervendt og tar lenger tid før de kjeder seg. Anonymkode: 34a7b...84d
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #12 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er vogna med sittedel som er vendt mot deg eller fra deg? Har sett flere unger i den alderen som ikke liker og sitte fremovervendt, men er happy når de er bakovervendt og får se mamma. Litt eldre så kan det være motsatt - mer å se fremovervendt og tar lenger tid før de kjeder seg. Anonymkode: 34a7b...84d Har prøvd begge deler🤯ingenting som hjelper…må underholde med noe hele tiden, eller gi noe han kan spise på. Så må vell bare gi opp den vogna tenker jeg. Anonymkode: 7395a...527
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #13 Skrevet 9. januar 2024 FantasDick skrev (15 minutter siden): Jeg brukte bæretøy hele tiden, både inne og ute. 🙂 Har du prøvd sjal? Personlig synes jeg de fordelte vekten bedre og satt bedre enn selene jeg også hadde. Jeg synes de tykkere sjalene var best på tur. Nei, har ikke det. Syns det ser så vanskelig ut😅 hvilken anbefaler du?☺️ Anonymkode: 7395a...527
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #14 Skrevet 10. januar 2024 Noen barn liker bare ikke vogn, er min oppfatning (ikke vitenskapelig etterprøvd, men). Jeg henger meg på det andre sier, å bruke andre midler når du er ute (bæremeis, bæretøy etc). Noen ganger er korte turer der barnet får utforske og gå selv de beste 🙂 Anonymkode: 26f6e...7b9
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #15 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har prøvd begge deler🤯ingenting som hjelper…må underholde med noe hele tiden, eller gi noe han kan spise på. Så må vell bare gi opp den vogna tenker jeg. Anonymkode: 7395a...527 Hva mener du med underholde? Vi synger og snakker om det vi ser. Mitt barn sitter heller ikke helt stille i vognen. Jeg må jo føre en "samtale". "Se der! Det var et stort og fint tre". "Der kommer det en hund." "Hjulene på bussen går rundt og rundt..." "Nå skal vi på butikken å handle. Skal du hjelpe mamma å finne bananer" Anonymkode: a3878...382 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #16 Skrevet 10. januar 2024 Vi gikk heller ikke i skogen på vinteren i den alderen. Han var ofte med på butikken med vogn. Praktisk, for da kan varene ligge under vogna. Anonymkode: 2ff96...941
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #17 Skrevet 10. januar 2024 Har du prøvd å dra ungen på akebrett? Anonymkode: f8a86...9e7
Susan Sto Helit Skrevet 10. januar 2024 #18 Skrevet 10. januar 2024 Jeg anbefaler bæresele. (Bæremeis er mye tyngre, siden vekten havner lengre ut fra kroppen på den som bærer.) Vi gikk ofte tur på måten at jeg bar i sele litt inn i skogen. Så hadde vi en pause der, gjerne inkludert spising av mat, hvor ungen gikk selv, og vi utforsket litt sammen, og når ungen ble sliten, så bar jeg ut av skogen igjen. Fordelen med bæresele på ryggen, er at det er lett å snakke sammen. Man ser det samme, og fordi hodene er rett ved hverandre, så hører man hverandre godt. Jeg har hatt mange fine samtaler på tur. Og det er egentlig ikke HVOR eller HVOR LANGT man går tur som er viktig. Ofte gikk vi ikke mange 100-meter før vi stoppet. Det viktige var å oppleve noe annet enn det vi så hver dag. Og gjerne utforske litt natur og årstider.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #19 Skrevet 10. januar 2024 Vi brukte seler og sjal, hadde barnet på ryggen. Har hatt to vognhatere. Anonymkode: 9c286...bee
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #20 Skrevet 10. januar 2024 Viktig å ta med barna ut i naturen, så de lærer seg å sette pris på den. Men det trenger ikke være i vogn og man trenger ikke gå så langt. Bæremeis var et godt forslag. Anonymkode: d148b...708
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå