Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt seks aborter og er nå gravid i uke 8. Var på UL privat for å bekrefte liv. Har første jordmortime denne uken, og lurer på om jeg har krav på eller vil få tettere oppfølging siden jeg har hatt så mange aborter? Noen med erfaringer?

Anonymkode: 0a8f0...8ba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags aborter har du hatt?

Anonymkode: 0284d...1fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva slags aborter har du hatt?

Spontanaborter og missed abortions

AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg har hatt flere SA og et par MA, hun fikk tilbud om flere kontroller underveis. Dette var i Bergen

Anonymkode: 92ab0...f68

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Spontanaborter og missed abortions

Dersom du har vært i dialog med helsepersonell for disse, så vil jeg anta du får det. Du kan nevne det til jordmor også, at du ønsker det? I tilfelle de ikke spør eller tar det opp. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk ekstra oppfølging i begynnelsen av svangerskapet etter en SA i slutten av første trimester. Men måtte be om det selv da jeg var hos fastlegen, som da henviste videre til ul og målte hcg-stigning.

Vil tro du med din historikk absolutt bør kunne få ekstra oppfølging. Har de undersøkt hvorfor du mister? ❤️

Anonymkode: 9de6e...dd0

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg fikk ekstra oppfølging i begynnelsen av svangerskapet etter en SA i slutten av første trimester. Men måtte be om det selv da jeg var hos fastlegen, som da henviste videre til ul og målte hcg-stigning.

Vil tro du med din historikk absolutt bør kunne få ekstra oppfølging. Har de undersøkt hvorfor du mister? ❤️

Anonymkode: 9de6e...dd0

Takk for svar, leit å høre om din SA ❤️ har fått utredning for habituell abort, men de finner ingen årsak

Skrevet

Hei 

Bruker du blodfortynnende ?

Du har ikke krav på tettere oppfølging.

Ved vår klinikk vil du tilbud om ultralyd mellom uke 12 og 14. Deretter rutineultralyd. 

Så er det vurdering om du får 1-2 ekstra ultralydkontroller senere i svangerskapet. 

Det er ingen nasjonale føringer for oppfølging, så kommer litt an på hva slags oppfølging det blir.

Det kan jo også være andre faktorer hos deg som tilsier at du trenger ekstra oppfølging 🙂

Anonymkode: 79868...036

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...