Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid. Jeg har alltid vært veldig selvhjulpen og selvstendig. Kommer også fra flere dårlige forhold. Har vært sammen med nåværende partner i 3 år++. Han er en god mann, men jeg kjenner på usikkerhet i forhold til at vi skal klare å leve sammen for alltid. I begynnelsen var jeg veldig naiv og tenkte at det kommer aldri til å bli slutt, og det var deilig å være naiv. Nå er jeg mer virkelighetsorientert og innser at vi begge ganske sannsynlig kan treffe noen andre når som helst. Jeg er sykepleierstudent på siste året og har ikke mye inntekt. Jeg føler også på sjalusi helt uten grunn og de emosjonelle og kroppslige endringene i forbindelse med graviditet fører meg vekk fra tilknytning til mannen min. Jeg er usikker og "kald" emosjonelt. Jeg klarer ikke å uttrykke dette og føler meg derfor veldig ensom. Jeg nyter ikke følelsen av å være gravid selv om barnet er ønsket. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man behøver ikke å nyte følelsen av å være gravid, jeg er ikke noen fan selvom jeg hadde en lett graviditet med førstemann, og foreløpig lett med nr 2. Jeg elsker ungen min og gledet meg til å få barn, men det å være gravid kan jeg ikke si at jeg har lyst til å oppleve flere ganger, og definitivt ikke fødsel. Det er også mye hormoner i graviditeten, og alt forsterkes veldig, så ikke så veldig overrasket over at man føler ting litt "utenfra", og bekymrer seg mer for ting., Det behøver ikke å bety at dere ikke egentlig har et bra forhold eller at det ikke kommer til å vare :)

• Hjerte 1
Skrevet
58 minutter siden, IkkeStudentLenger said:

Man behøver ikke å nyte følelsen av å være gravid, jeg er ikke noen fan selvom jeg hadde en lett graviditet med førstemann, og foreløpig lett med nr 2. Jeg elsker ungen min og gledet meg til å få barn, men det å være gravid kan jeg ikke si at jeg har lyst til å oppleve flere ganger, og definitivt ikke fødsel. Det er også mye hormoner i graviditeten, og alt forsterkes veldig, så ikke så veldig overrasket over at man føler ting litt "utenfra", og bekymrer seg mer for ting., Det behøver ikke å bety at dere ikke egentlig har et bra forhold eller at det ikke kommer til å vare :)

Tusen takk for at du skriver tilbake❤️

AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke tro blindt på alt du tenker og føler på i svangerskapet. Det betyr ikke at det ikke er reelt, du føler det jo. Men ofte litt mer blåst opp enn vanlig kanskje, og det kan skifte fortere enn vanlig. Jeg kunne være såå fornøyd med valget av partner og barnefar ene dagen og neste kunne jeg tenke at dette går ikke og scrolle leiligheter på Finn. 

Tenk også på at med flere dårlige erfaringer i bagasjen så er du kanskje mer vant til at forholdet skal gå skeis enn at det går bra. 

Huff, det er ikke lett å gå med slike tanker. Har du prøvd å ta det opp med han? Bare si typ sånn at, "det surrer så mye tanker og følelser for tiden, jeg trenger at du bekrefter at du er her, at du har trua og at dette skal gå fint". Min mann bruker å være behjelpelig med å få meg til å føle meg koblet på igjen.

Anonymkode: 4af48...44b

Skrevet (endret)
5 hours ago, AnonymBruker said:

Du må ikke tro blindt på alt du tenker og føler på i svangerskapet. Det betyr ikke at det ikke er reelt, du føler det jo. Men ofte litt mer blåst opp enn vanlig kanskje, og det kan skifte fortere enn vanlig. Jeg kunne være såå fornøyd med valget av partner og barnefar ene dagen og neste kunne jeg tenke at dette går ikke og scrolle leiligheter på Finn. 

Tenk også på at med flere dårlige erfaringer i bagasjen så er du kanskje mer vant til at forholdet skal gå skeis enn at det går bra. 

Huff, det er ikke lett å gå med slike tanker. Har du prøvd å ta det opp med han? Bare si typ sånn at, "det surrer så mye tanker og følelser for tiden, jeg trenger at du bekrefter at du er her, at du har trua og at dette skal gå fint". Min mann bruker å være behjelpelig med å få meg til å føle meg koblet på igjen.

Anonymkode: 4af48...44b

Jeg fikk pratet litt om deg i dag. Jeg har merket at det skifter fort også. Uff og uff, tusen takk for du skriver, jeg kjenner meg sånn igjen❤️

Endret av Dronså
Der
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...