AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #1 Skrevet 9. januar 2024 Som en barnløs dame i tidlig 30 årene syns jeg at det står og snakkes utrolig mye negativt om å ha barn. Så mye at det virker lite fristende og forstår ikke hvorfor folk får flere om det er så jævlig... Jobber i barnehage så jeg erfarer daglig ansvaret men også alle de fine øyeblikkene vi har sammen. Derfor lurer jeg på hva liker du BEST ved å ha barn? Ønsker ikke noe negativt da jeg allerede har 100 ting på den listen😂 Anonymkode: 9733f...941 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #2 Skrevet 9. januar 2024 At de er så ærlige og hjelper meg med å se verden uten fasaden og alt tullet vi begynner med som voksne. Og at selv når de er på sitt mest «krevende», så er de egentlig bare dønn ærlige og viser meg hvordan de har det og hva de trenger. Det er vakkert! Anonymkode: d2c06...808 1 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #3 Skrevet 9. januar 2024 Og ja, jeg er helt enig. Er nok mange som foretrekker å snakke om at barna har/er problemer, fordi de synes det er for vanskelig å se hva man selv sliter med Anonymkode: d2c06...808
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #4 Skrevet 9. januar 2024 Noe av det herlige er den store og smittende entusiasmen for alt vi voksne etter hvert har begynt å ta for gitt (julaften, bursdager, 17. mai). Alle disse tingene er blitt mye gøyere og hyggeligere etter at jeg fikk barn, fordi jeg nå ser det gjennom deres øyne. En annen herlig ting er all kosen og kjærligheten. Elsker å, rett som det er, få to armer slengt rundt meg i kos, få fine kjærlighetserklæringer og hyggelige ord - det er så koselig og fint i en ellers grå og kjedelig hverdag ❤️ Elsker også å se hvordan de stadig når nye milepæler i utviklingen, og den stoltheten jeg kjenner over alt de får til. Nå er de 9 og 11, så de mestrer jo veldig mye (som har vært gøy for meg å oppleve at de mestrer), men det er jo også fortsatt masse, masse som gjenstår av milepæler 😊 Anonymkode: d28cb...8e7 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #5 Skrevet 9. januar 2024 At det alltid er litt "kaos" på en god måte. Jeg liker at det er liv i huset (og setter enda mer pris på de dagene det er stille, eller alle 4 er lagt før 2200.. ) Jeg liker å høre latter fra det ene rommet og musikk fra det andre. Det er alltid noen som banker på, eller løper ut. Ofte er det fullt rundt middagsbordet og man får mange fine samtaler med egne barn og andres. Det er og gøy å finne på ting med de, oppleve skogen på deres måte. Oppleve at de mestrer ting. Stoltheten de viser. Anonymkode: d0b0a...80c 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #6 Skrevet 9. januar 2024 Det beste med å ha barn er å oppleve verden på nytt, på en helt annen måte. Se verden gjennom barnas øyne. Og for å ikke snakke om alle de gode klemmene. Opplevelsen av å se barna utvikle seg, fysisk, psykisk og sosialt. Det er så vanvittig spennende og fint å se de vokser seg inn i sin helt egne personlighet, se hvordan de er helt forskjellige. Barna mine har lært meg utrolig mye om meg selv, jeg er evig takknemlig for at jeg fikk akkurat de to fine jentene mine. Anonymkode: d5fc1...64b 1 2 1
Gjest Raphael Skrevet 9. januar 2024 #7 Skrevet 9. januar 2024 Det beste med å ha barn er å plassere dem i barnehagen i romjula. Det nestbeste med å ha barn er å starte alle argumenter med: "Som forelder mener jeg at...". Det trejbeste med å ha barn er å lure kompisene mine til å gå i den samme fella. Si noe om "mening" og sånne ting. Misery loves company.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #8 Skrevet 9. januar 2024 Livet mitt har blitt så mye rikere etter at jeg fikk barn! Jeg hadde ikke planer om å få barn. Det var kunn meg selv, min samboer, venner, karriere, reising, familie og avslapping som stort sett stod på agendaen før. Nå våkner jeg tidligere, selv om jeg haaaar så lyst å sove lengre, til det største smilet og de beste klemmene jeg kunne bedt om. Ja, men savner å sove lenge, men jeg ville heller våknet 5 hver morgen resten av mitt liv til hans lille smil enn å sove lenge uten det. Alle små og store gleder, som man selv kanskje hadde glemt. Å ake i snøen og så hjem å lage boller og kakao for så og se en gøy film! Det er så kos! Og all kjærligheten. Jeg trodde jeg visste hva kjærlighet var, men ingen har elsket meg slik som mitt barn og jeg har heller aldri elsket noe så høyt( jeg trodde jeg hadde). Det å bli trengt og å være noen sin trygghet, jeg ante ikke hvor utrolig god følelse det er å kunne være noen sin trygghet. Jeg kunne sikkert forsatt i evighet om alt det positive jeg opplever som mor. Alt det negative blir bare bagateller i forhold! Anonymkode: cde91...6c8 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #9 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som en barnløs dame i tidlig 30 årene syns jeg at det står og snakkes utrolig mye negativt om å ha barn. Så mye at det virker lite fristende og forstår ikke hvorfor folk får flere om det er så jævlig... Jobber i barnehage så jeg erfarer daglig ansvaret men også alle de fine øyeblikkene vi har sammen. Derfor lurer jeg på hva liker du BEST ved å ha barn? Ønsker ikke noe negativt da jeg allerede har 100 ting på den listen😂 Anonymkode: 9733f...941 Livet er blitt mye mer beriket etter jeg fikk barn. Ja det kan være tungt til tider , men jammen er det verdt det! Å ha en liten mini me er fantastisk på mange måter. Mye å gjøre sammen og finne glede i sammen. Den kjærligheten man føler er bare så stor og uendelig. Hadde aldri trodd det! Har flere barn og like glad i de. Vet mange er redd for at de skal bli mindre glad i neste osv. Men nei, like glad i alle! Kos når de er små, kos når de blir større. Hvert kapittel har sin sjarm! Anonymkode: a48c3...c91 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #10 Skrevet 9. januar 2024 Den betingelsesløse kjærligheten🥰 Anonymkode: 3b8d1...3fd 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #11 Skrevet 9. januar 2024 Den fullstendig altoppslukende kjærligheten som oppstår. Jeg elsker de høyere og dypere enn jeg noensinne trodde var mulig. De former livet mitt og meg på en uendelig fin måte. 💕❤️ De er viktigere enn alt annet og livet mitt er så mye rikere med dem. Har fire og har hatt lite utfordringer og konflikter. To av hvert kjønn. Anonymkode: 059c7...2bb 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #12 Skrevet 9. januar 2024 Jeg elsket å være sammen med dem, høre dem le, leke, lage hjem til dem, bake boller, synge til dem om kvelden, holde rundt dem, føle betingelseløs kjærlighet, få det tilbake. Oppleve verden på nytt med dem, snakke med dem- de er så interessante mennesker. Det er som om å bli født litt på ny selv. Det er et nytt liv som du vokser med. Du har ansvaret, men det er også utrolig godt å ha et slikt ansvar og føle at du kan skape deres hjem og lykkeboble. Det handler ikke om det materielle, men det handler om nærhet, de små ting og lykke i det daglige. Anonymkode: a2e4f...af6 1
Sofakona Skrevet 9. januar 2024 #13 Skrevet 9. januar 2024 De er grunnen til at jeg står opp om morgenen..de gjør livet anderledes på en god måte. De gir meg kjærlighet og glede...de gir meg også hodebry..men på en god måte. Livet uten barna nå hadde vært kjedelig og trist. Det å kunne utforske, dra steder, finne på ting etc med de er så mye bedre. 1
katties Skrevet 9. januar 2024 #14 Skrevet 9. januar 2024 (endret) At de ser så mange ting de har lyst til å gjøre, og joser seg med små ting som de voksne tar for gitt. Det er også veldig koselig når jeg ser at jeg betyr mye for dem, og ikke fordi de er evhengige av å ha en forelder, men fordi de liker å bruke tid med meg og gjøre det vi gjør sammen 🥰 Veldig morsomt når de har lyst til å lære noe, eller får til ting selv! I tillegg veldig spennende når de utvikler god, sunn logikk, f.eks: "nei mamma, ikke si jeg er flink! Får ikke til dette her enda!". Veldig koselig når de har det gøy og klarer å nyte ting rundt seg. Er mange voksne som glemmer å legge merke til alt det fine rundt. Bittesmå barnehender er også kjempesøtt, og hvordan de kommer bort og bare gir klem, eller kjenner på kinnene mine når jeg kommer inn fra kulden. Samme når de sitter og snakker med seg selv eller synger - verdig søtt å høre på ❤️ Elsker personlighetene deres også! Endret 9. januar 2024 av katties 1
Arkana Skrevet 9. januar 2024 #15 Skrevet 9. januar 2024 Å få oppleve livet gjennom deres øyne, få følge dem gjennom oppvekst og utvikling, å få oppdra dem, å få oppleve den sterke kjærligheten jeg har til dem, alle de små og store tingene vi gjør sammen, rett og slett det å leve livet mitt sammen med dem. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #16 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som en barnløs dame i tidlig 30 årene syns jeg at det står og snakkes utrolig mye negativt om å ha barn. Så mye at det virker lite fristende og forstår ikke hvorfor folk får flere om det er så jævlig... Jobber i barnehage så jeg erfarer daglig ansvaret men også alle de fine øyeblikkene vi har sammen. Derfor lurer jeg på hva liker du BEST ved å ha barn? Ønsker ikke noe negativt da jeg allerede har 100 ting på den listen😂 Anonymkode: 9733f...941 Den ubetingede kjærligheten. Den intense følelsen av å elske noe så høyt at du nesten mister hodet. Følelsen av å ha det viktigste oppdraget i hele verden. Å kjenne hva meningen med livet er. Anonymkode: 1752e...7e8 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #17 Skrevet 9. januar 2024 Å oppleve verden gjennom noens andre øyne og se hvordan de ser på verden og oppfatter den Å oppleve de små tingene på nytt som får meg til å sette pris på at det finnes glede i alt (så mye glede av en sommerfugl eller et snøfnugg) Å se på dem utvikle seg og lære dem nye ting, og hvor stolt de kan bli av seg selv for å mestre små ting, en ferdighet vi voksne glemmer Jeg syns ikke det var jævlig eller slitsomt å få barn. Jeg syns det var annerledes og fint enn alle fortalte meg. Jeg pakket vekk alle «bare vent» og «du skal se», alle de teite velmente rådene og bare levde i nuet med dem Anonymkode: 27d39...068 1 2
Lorieen Skrevet 9. januar 2024 #18 Skrevet 9. januar 2024 Kreativiteten. Nysgjerrigheten. Impulsiviteten. Måten de lærer og reflekterer på. Morsomme ting de sier og gjør. Kjærligheten man føler til dem. Å se dem vokse og utvikle seg som mennesker og personligheter. 1
Fame Skrevet 9. januar 2024 #19 Skrevet 9. januar 2024 Nå er jenta mi bare 5 uker gammel, men hun har blitt hele min verden. Så jeg må si den ekstreme kjærligheten jeg har for hun er det beste hittil. Jeg gleder meg sykt til å se hvordan hun blir som person og å ta del i livet hennes 2
Heip Skrevet 9. januar 2024 #20 Skrevet 9. januar 2024 Du kan gange de gode følelsene barnehagebarna dine gir deg med 100, så mye glede gir de ♥️♥️ Samfunnet har blitt kaldt og egoistisk, det ser man på alle som roper ut om at barn bare er jobb og kjipt 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå